Blog

Tomáš Vejsada 16. 6. 2017 Zpět

MarketUP Academy očima absolventa

MarketUP Academy očima absolventa

MarketUP Academy. Nový studijní program, kterým se MarketUP rozhodnul vzdělávat nové talenty se zájmem o oblast online marketingu. To byla příležitost, kterou jsem si nemohl nechat ujít. Jak celá MarketUP Academy probíhala? Pojďte se na to podívat společně se mnou.

Online marketing je odvětví, o kterém se na českých vysokých školách moc nedozvíte. Alespoň teoretické znalosti se tak musíte snažit získat jinde. V poslední době mohou zájemci absolvovat Digisemestr, nebo Digigaráž. Mnoho jiných vzdělávacích programů na českém trhu nenajdete. Letos přišel MarketUP s projektem, který spojuje vzdělávání a hledání nových lidí do týmu. Proto jsem dlouho neváhal a do MarketUP Academy se přihlásil. Byla to skvělá možnost, jak se přiučit něčemu novému a mít vidinu vysněné práce. Už na začátku akademie nám totiž bylo řečeno, že nejlepším z nás bude nabídnuta po skončení projektu práce v MarketUP.

Na začátku výběrového řízení mě překvapilo množství lidí, které o tuto akci mělo zájem. Přihlásilo se nás 150! V akademii bylo ale místo pouze pro 12 vyvolených ze všech přihlášených. Vedení MarketUP proto zadalo každému z přihlášených 3 úkoly. Na základě vypracování se vybírali účastníci akademie. Radost mi proto udělal hlas naší hapiness manažerky Sáry, když mi do telefonu oznámila, že mě vybrali do akademie. Série workshopů začínala již začátkem dubna. Jednotlivé workshopy měly účastníky seznámit s celou agendou, kterou se MarketUP zabývá. To jsem ocenil už před začátkem workshopů. Myslím si, že pro každého nováčka v oboru je přínosné dozvědět se o celém fungování firmy. Proniknout do teorie i praxe ve sférách, kterým se třeba primárně věnovat nechceme, ale věnují se jí naši potencionální kolegové. Workshopů bylo celkem 9 a byly rozděleny rovnoměrně mezi všechny oddělení v MarketUP. Mohli jsme se tak seznámit s prací obchodního oddělení, „projekťáků“ i specialistů na sociální sítě.

Hned při prvním workshopu mě mile překvapily dvě věci. Zaprvé to byla rozmanitost lidí, kteří byli do akademie vybráni. Někteří z účastníků již v odvětví pracovali. Ti samozřejmě měli, na rozdíl od online marketingem nepolíbených, lepší počáteční znalosti. Potkal jsem zde ale také své spolužáky ze školy, kteří by v oblasti online marketingu chtěli pracovat. Pak tady ale byla také kolegyně, která sama dokázala vybudovat úspěšný e-shop. Složení účastníků v MarketUP Academy bylo opravdu pestré a dokládá to fakt, že šanci má každý. Druhou věcí, která mě překvapila ještě víc, byl přístup a prostředí v MarketUP. Na mých dosavadních pracovních pozicích jsem nic podobného nezažil. Hned na prvním workshopu byla cítit přátelská atmosféra. Všichni si ve firmě tykají, a to samé nabídli i nám. Bylo vidět, že do práce chodí rádi. Bylo vidět, že tady pracuje banda kamarádů. To byla věc, která mě úplně dostala.

Jak jednotlivé workshopy probíhaly? Dopoledne bylo věnováno teoretické části, díky které jsme získali základní znalosti. Po obědové pauze přišla na řadu praktická část. Každý z přednášejících nám zadal úkol, který jsme ve skupinách vypracovávali a následně prezentovali. Každý z přednášejících nám na závěr dal svůj feedback a řekl, co se mu líbilo, nebo co bylo naopak špatně. Se všemi účastníky jsme ocenili úroveň prezentací a připravenost všech. Každému z nás bylo jasné, že prezentující danému tématu rozumí. Workshopy jsme si navíc zpestřili oblíbeným Kahootem. Soutěží, která měla ověřit naše nově nabyté znalosti zábavnou formou.

Na všechny workshopy jsem se těšil. Užíval si je a ztrácel pojem o času. S postupujícím jarem se ale také krátil čas akademie. Poslední workshop jsme měli v polovině května. Dále přišla řada na nás. Od MarketUP obdrželi všichni účastníci zadání závěrečného úkolu. Tentokrát jsme ho každý musel vypracovávat samostatně. Úkol to nebyl jednoduchý. Každý musel zpracovat mediaplán a dále si vybrat, zda se chce zaměřit na projektovou nebo kreativní část. Já osobně jsem byl od začátku workshopů rozhodnutý, o kterou mám zájem. Vybral jsem si kreativu. Oblast, která je mi nejblíž. Přiznám se, že při zpracování úkolu jsem se celkem zapotil a zjistil, že tato práce je sice zábavná, ale rozhodně ne jednoduchá. A tak mě alespoň částečně uklidil fakt, že i ostatní účastníci se s úkolem prali. Pokud ale člověk něco chce dokázat, tak se výzev nesmí bát. Prezentovali jsme každý zvlášť ve velké zasedačce před vedením MarketUP a odborníky na danou oblast. I když to byl stres, tak to zpětně každý z účastníků ocenil jako dobrou zkušenost, která ho posílila. Po skončení MarketUP Academy každý z účastníků obdržel certifikát o jejím úspěšném absolvování.

Tím MarketUP Academy skončila. Bylo to osm skvělých týdnů, ve kterých jsme pronikli do světa online marketingu. Myslím, že každý z účastníků si našel oblast, o které toho doposud tolik nevěděl a akademie ho obohatila o nové vědomosti. Tímto bych chtěl celému týmu MarketUP za všechny účastníky poděkovat za možnost být součástí tohoto projektu.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019