Blog

Kristina Pohlová 13. 2. 2015 Zpět

Konference Best of Global Digital Marketing hýřila kreativními nápady

Konference Best of Global Digital Marketing hýřila kreativními nápady

V MarketUP držíme krok s nejnovějšími trendy v online marketingu, proto nám nesmí uniknout žádná zajímavá přednáška. S kolegou Alešem jsme se naposledy vydali na konferenci „Best of Global Digital Marketing“, která se konala ve středu 11. 2. v kině Atlas a doslova hýřila kreativními nápady z celého světa.

Ze všech zajímavých přednášek nás nejvíce zaujaly především tři inspirativní příběhy, které mají jeden základní společný rys: interaktivitu. Cílem vysoce kreativních kampaní je přimět veřejnost reagovat, vyprovokovat v ní pozitivní reakci. Když se kampaň povede, spustí lavinu ve formě virálního šíření.

Fotografování lidí na zastávce v kampani pro Adobe

Vymyslet kreativní kampaň pro B2B klienta je vždy trochu oříšek. Jako první nás zaujala práce švédské agentury Abby Norm pro Adobe. Aby podpořili svou pravidelnou každoroční akci „Creative days“, jež má za cíl šířit povědomí o kreativních produktech jako je Photoshop, uchýlili se k mírně ztřeštěnému nápadu. Fotografovali náhodné lidi na zastávce, v reálném čase jejich fotky přetvořili a okamžitě je zobrazili na reklamní ploše této autobusové zastávky. Zájem diváků byl obrovský a díky velkému počtu zhlédnutí videa a masivnímu sdílení na internetu se společnosti podařilo vytvořit úspěšnou B2B kampaň za využití přesahu do B2C.

Na to, jaké byly reakce kolemjdoucích, se můžete podívat na následujícím videu.

Banka KBC vytvořila nejstarší call centrum v zemi

Neméně zajímavá byla kampaň belgické banky KBC, která chtěla zvýšit povědomí o svých službách mezi lidmi středního věku. Jak přesvědčit zákazníky zábavnou formou o tom, že je na čase začít přemýšlet o spoření na stáří? Stačí si najmout skutečné důchodce a nechat je mluvit. Senioři bořili nejrůznější mýty kolem penze a hovořili o tom, kdy začali myslet na důchod oni.

K realizaci koncepce bylo zapotřebí vytvořit „nejstarší call centrum v zemi“ a online platformu, kde si člověk mohl vybrat, s kým by chtěl o svých otázkách mluvit. Podívejte se, jak se nápad podařil.

U kreativní kampaně se vyplatí vsadit vše na jednu kartu

Tony Högqvist ze švédské agentury Perfect Fools ukázal, že má zálibu v pohybujících se instalacích.

Diváky však zaujal především zvláštním přístupem k rozpočtu kampaní. Snaží se klienta vždy přemluvit ke sloučení jednotlivých rozpočtů na online, outdoor, TV, atd. dohromady a přesvědčí ho, že je dobré vše vsadit na jednu kartu. Díky tomu je možné oslovit publikum skutečně zajímavou kreativní kampaní.

Tento nápad je rozhodně možné aplikovat také v českých podmínkách. Velcí inzerenti by se měli současně snažit také lépe kopírovat chování spotřebitelů, což se jim prozatím úplně nedaří.

Celá konference byla barevným ohňostrojem nápadů. V zahraničí se umí odvázat a podobné kampaně je rozhodně možné využít ve větší míře také v Česku.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

GAME ON! Slavíme další úspěch v soutěži Google partnerů

V listopadu se k nám dostala skvělá zpráva. Uspěli jsme také ve třetím kvartálu letošní soutěže Google partnerů GAME ON a připsali si d…

24. 11. 2017

Co nového přinesl Marketing Festival 2017?

V listopadu jsme se tradičně účastnili Marketing Festivalu. A i letos jsme si z této velké konference odnesli spoustu zajímavých informací a …

24. 11. 2017

Web Summit 2017: Nové marketingové trendy v cestovním ruchu

Web Summit je největší technologickou konferencí světa, není proto divu, že se každý rok jedná o dlouho očekávanou událost. Event, v rám…

21. 11. 2017

Na rychlosti záleží. Jak je na tom váš mobilní web?

Podle jednoho z posledních výzkumů Google se průměrná mobilní webová stránka načítá 22 sekund. A přitom celých 32 % uživatelů opoušt…

16. 11. 2017

Jak jsme inspirovali ženy užívat si #HaagenDazsMoment

Rozjet od nuly stránku na Facebooku není jen tak. Pokud navíc máte na starosti takový lovebrand jako je Häagen-Dazs, to je teprve výzva. Jak js…

14. 11. 2017

Persony: Nástroj, který vám pomůže s marketingovou strategií

Persony jsou důležitou součástí marketingových strategií. S jejich pomocí dokážete lépe přemýšlet nad cílovou skupinou a v důsledku to…

13. 11. 2017