Blog

Jan Petrtyl 20. 12. 2013 Zpět

Jaký web mají lidé rádi? Ten, který je přesně pro ně

Jaký web mají lidé rádi? Ten, který je přesně pro ně

Prvních osm vteřin po příchodu na internetovou stránku je většinou klíčových. Pokud nedokážete zaujmout návštěvníka během této doby, je velmi pravděpodobné, že odejde. Je proto velmi důležité nabídnout lidem přesně to, co hledají, aby z vašich stránek neodcházeli jinam.

Klíč k úspěchu = dobře popsaná persona

Obrat „dobře znát svého zákazníka a jeho potřeby“ je mnohdy vnímán jako klišé, nicméně skutečně jde o základ úspěchu. Celou problematiku velmi dobře ilustruje pojem persona.

Co je persona

Persona je detailně formulovaný profil vašeho zákazníka (skutečného/potenciálního). Jde o reprezentanta cílového segmentu a v jeho popisu by mělo být uvedeno mnohem více, než jen základní demografické údaje. Důležité je zejména popsat jeho nákupní chování a jaké jsou nebo mohou být jeho motivy ke koupi vašeho produktu. Vyplatí se detailně popsat jeho celý nákupní cyklus. Pro každý segment by měla být vytvořena unikátní persona.

Konkrétní přínosy pro konkrétní firmy

Mnohem lépe se připravuje a optimalizuje web, u kterého je jasné, pro koho je určen. Ve zkratce – pokud se při tvorbě webu použijí scénáře s personami, lze jej připravit tak, aby v úvodu zmíněných osm vteřin stačilo k zaujetí návštěvníka (s tím souvisejí i modely AIDA/ACCA).

Takový web pak má mnohem větší předpoklad být úspěšný, než „prezentace naslepo“. S tvorbou person a optimalizací webů máme bohaté zkušenosti. Rádi pomůžeme i vám!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jsme finalisté Google Premier Partner Awards - podruhé v řadě

10. 9. 2018

Jedno odpoledne s Jaromírem Jágrem

Na tento den jsme se s kolegyní Andreou těšily dlouho. Je 15. 8., nádherné slunečné počasí. V práci doděláváme poslední úkoly a za chv…

7. 9. 2018

7 tipů jak se už teď připravit na vánoční kampaně

2. 9. 2018

Jak přidat správce na YouTube

Jako digitální agentura se denně setkáváme s praktickými dotazy našich klientů. Často se týkají nejznámější video platformy YouTube. Pr…

19. 7. 2018

Letní business snídaně v rytmu videokampaní

21. 6. 2018

Jsme AdWords Guru pro rok 2018!

Naši specialisté se zúčastnili ročního školícího programu od Google AdWords na jehož konci nás čekala sladká odměna v podobě získání…

26. 5. 2018