Blog

Jan Petrtyl 20. 12. 2013 Zpět

Jaký web mají lidé rádi? Ten, který je přesně pro ně

Jaký web mají lidé rádi? Ten, který je přesně pro ně

Prvních osm vteřin po příchodu na internetovou stránku je většinou klíčových. Pokud nedokážete zaujmout návštěvníka během této doby, je velmi pravděpodobné, že odejde. Je proto velmi důležité nabídnout lidem přesně to, co hledají, aby z vašich stránek neodcházeli jinam.

Klíč k úspěchu = dobře popsaná persona

Obrat „dobře znát svého zákazníka a jeho potřeby“ je mnohdy vnímán jako klišé, nicméně skutečně jde o základ úspěchu. Celou problematiku velmi dobře ilustruje pojem persona.

Co je persona

Persona je detailně formulovaný profil vašeho zákazníka (skutečného/potenciálního). Jde o reprezentanta cílového segmentu a v jeho popisu by mělo být uvedeno mnohem více, než jen základní demografické údaje. Důležité je zejména popsat jeho nákupní chování a jaké jsou nebo mohou být jeho motivy ke koupi vašeho produktu. Vyplatí se detailně popsat jeho celý nákupní cyklus. Pro každý segment by měla být vytvořena unikátní persona.

Konkrétní přínosy pro konkrétní firmy

Mnohem lépe se připravuje a optimalizuje web, u kterého je jasné, pro koho je určen. Ve zkratce – pokud se při tvorbě webu použijí scénáře s personami, lze jej připravit tak, aby v úvodu zmíněných osm vteřin stačilo k zaujetí návštěvníka (s tím souvisejí i modely AIDA/ACCA).

Takový web pak má mnohem větší předpoklad být úspěšný, než „prezentace naslepo“. S tvorbou person a optimalizací webů máme bohaté zkušenosti. Rádi pomůžeme i vám!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

GAME ON! Slavíme další úspěch v soutěži Google partnerů

V listopadu se k nám dostala skvělá zpráva. Uspěli jsme také ve třetím kvartálu letošní soutěže Google partnerů GAME ON a připsali si d…

24. 11. 2017

Co nového přinesl Marketing Festival 2017?

V listopadu jsme se tradičně účastnili Marketing Festivalu. A i letos jsme si z této velké konference odnesli spoustu zajímavých informací a …

24. 11. 2017

Web Summit 2017: Nové marketingové trendy v cestovním ruchu

Web Summit je největší technologickou konferencí světa, není proto divu, že se každý rok jedná o dlouho očekávanou událost. Event, v rám…

21. 11. 2017

Na rychlosti záleží. Jak je na tom váš mobilní web?

Podle jednoho z posledních výzkumů Google se průměrná mobilní webová stránka načítá 22 sekund. A přitom celých 32 % uživatelů opoušt…

16. 11. 2017

Jak jsme inspirovali ženy užívat si #HaagenDazsMoment

Rozjet od nuly stránku na Facebooku není jen tak. Pokud navíc máte na starosti takový lovebrand jako je Häagen-Dazs, to je teprve výzva. Jak js…

14. 11. 2017

Persony: Nástroj, který vám pomůže s marketingovou strategií

Persony jsou důležitou součástí marketingových strategií. S jejich pomocí dokážete lépe přemýšlet nad cílovou skupinou a v důsledku to…

13. 11. 2017