Blog

Jan Petrtyl 20. 12. 2013 Zpět

Jaký web mají lidé rádi? Ten, který je přesně pro ně

Jaký web mají lidé rádi? Ten, který je přesně pro ně

Prvních osm vteřin po příchodu na internetovou stránku je většinou klíčových. Pokud nedokážete zaujmout návštěvníka během této doby, je velmi pravděpodobné, že odejde. Je proto velmi důležité nabídnout lidem přesně to, co hledají, aby z vašich stránek neodcházeli jinam.

Klíč k úspěchu = dobře popsaná persona

Obrat „dobře znát svého zákazníka a jeho potřeby“ je mnohdy vnímán jako klišé, nicméně skutečně jde o základ úspěchu. Celou problematiku velmi dobře ilustruje pojem persona.

Co je persona

Persona je detailně formulovaný profil vašeho zákazníka (skutečného/potenciálního). Jde o reprezentanta cílového segmentu a v jeho popisu by mělo být uvedeno mnohem více, než jen základní demografické údaje. Důležité je zejména popsat jeho nákupní chování a jaké jsou nebo mohou být jeho motivy ke koupi vašeho produktu. Vyplatí se detailně popsat jeho celý nákupní cyklus. Pro každý segment by měla být vytvořena unikátní persona.

Konkrétní přínosy pro konkrétní firmy

Mnohem lépe se připravuje a optimalizuje web, u kterého je jasné, pro koho je určen. Ve zkratce – pokud se při tvorbě webu použijí scénáře s personami, lze jej připravit tak, aby v úvodu zmíněných osm vteřin stačilo k zaujetí návštěvníka (s tím souvisejí i modely AIDA/ACCA).

Takový web pak má mnohem větší předpoklad být úspěšný, než „prezentace naslepo“. S tvorbou person a optimalizací webů máme bohaté zkušenosti. Rádi pomůžeme i vám!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019

Nováčci v MarketUP: Terka, Oliver a Lukáš. Jakou mají vysněnou superschopnost?

Social, sales a grafici se radují z nových posil. A kdo že rozšířil řady MarketUP? Přišla k nám Tereza Pánková, Oliver Filipp a Lukáš Ko…

28. 12. 2018