Blog

Martin Ambrož 14. 11. 2016 Zpět

Jaké rozměry mají úvodní a profilové fotky na Facebooku?

INFOGRAFIKA: Rozměry úvodní a profilové fotky na Facebooku

S novým vzhledem přinesl Facebook také doporučení pro nové rozměry úvodních fotek pro firemní stránky. Pídíte po tom, jaké jsou aktuálně správné rozměry úvodní fotky stránky na Facebooku nebo rozměry pro profilový obrázek? Pomůže vám přehledná infografika od MarketUP.

V nedávné době jste možná zaznamenali změnu vzhledu vaší facebookové firemní stránky. Profilová fotka již není umístěna v levém spodním rohu úvodního obrázku, změnilo se také umístění některých základních informací o stránce, které se přesunuly z pravé strany na levou. Spolu s těmito změnami přišlo od Facebooku také doporučení pro nové rozměry úvodních fotografií, a to jak pro desktop, tak pro mobilní zařízení. 

Úvodní fotka na pro vaši firemní stránku na Facebooku by měla mít šířku 828 pixelů a výšku 315 pixelů. Menší obrázky se roztáhnou do tohoto roměru a ztratí tak na kvalitě. Nově už takzvanou cover fotku nezakrývá profilový obrázek, proto není třeba počítat s prázdným místem v levém dolním rohu, jako tomu bylo dříve. Pokud do úvodní fotky chcete zakomponovat text či logo, nejvhodnějším formátem je pro vás PNG, který zaručí, že nedojde ke snížení kvality. Text zůstane dobře čitelný a logo neztratí na výraznosti.

Tip MarketUP: Stále více uživatelů se přihlašuje na FB přes mobilní zařízení. Při zobrazení na mobilu se přitom z úvodní fotografie ukáže pouze 560 px, s čímž je třeba při návrhu kompozice počítat. Není vhodné umisťovat na strany například produkty, které se nevzhledně oříznou nebo dokonce úplně skryjí. 

Profilové obrázky stránek tvoří nejčastěji loga společností. Ne všechna jsou ale pro umístění zde vhodná kvůli čtvercovému formátu. Nutná velikost pro nastavení profilové fotky na Facebooku je 180 x 180 pixelů, ačkoliv se na stránce zobrazí ve velikosti 160 x 160 pixelů. 

Tip MarketUP: Ne vždy je prosté nahrání loga jako profilové fotky vhodné. Obrázek musí zaujmout totiž také v hledání, kde se zobrazí ve velikosti 50 x 50 pixelů, a ve feedu, kde vašim fanouškům vybíhá ve velikosti pouhých 32 x 32 pixelů. V té už je málokteré logo opravdu zřetelné. Proto je někdy vhodné sáhnout po vašem firemním symbolu. Pokud jej nemáte, měli byste například o nějakém vhodném piktogramu uvažovat.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017