Blog

Jan Petrtyl 18. 9. 2013 Zpět

Jaká je budoucnost elektronického prodeje potravin?

Jaká je budoucnost elektronického prodeje potravin?

V České republice dosud není online prodej potravin široce využívanou službou. Mezi prvními, kdo u nás tento způsob prodeje ve velkém měřítku testoval a následně spustil v ostrém provozu, byla například firma Tesco. Zahraniční praxe je však mnohem dále.

Například na amerických studentských kolejích je již zcela běžné, že si jejich obyvatelé hromadně objednávají nákupy s dodávkou až před dveře. Reklamy na podobné služby běžně visí na nástěnkách u výtahů a dodavatelské firmy si ostře konkurují. A to zdaleka nehovoříme pouze o jednom zákaznickém segmentu.

Jak ukazují výsledky červnového výzkumu eMarketer.com, elektronizace obchodu s potravinami však neznamená pouze prodej přes „klasický“ e-shop. Již polovina z dotazovaných obchodů totiž nabízí objednávku online a vyzvednutí na pobočce, 37,5 % pak objednávku online a dodávku až domů. Ve hře jsou však i pokročilejší technologie – jako např. sleva přizpůsobená zákazníkovi na míru či dokonce in-store tracking. A ačkoli míra adopce některých níže uvedených technologií dosud není vysoká ani v USA, čísla o jejich zvažovaném nasazení během následujícího roku naznačují velmi zajímavý vývoj.

Otázkou je, jaká bude skutečnost a jaké budou zamýšlené i nezamýšlené důsledky realizovaných kroků jak pro obchodníky, tak pro jejich zákazníky.

Graf

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017