Blog

Jan Petrtyl 18. 9. 2013 Zpět

Jaká je budoucnost elektronického prodeje potravin?

Jaká je budoucnost elektronického prodeje potravin?

V České republice dosud není online prodej potravin široce využívanou službou. Mezi prvními, kdo u nás tento způsob prodeje ve velkém měřítku testoval a následně spustil v ostrém provozu, byla například firma Tesco. Zahraniční praxe je však mnohem dále.

Například na amerických studentských kolejích je již zcela běžné, že si jejich obyvatelé hromadně objednávají nákupy s dodávkou až před dveře. Reklamy na podobné služby běžně visí na nástěnkách u výtahů a dodavatelské firmy si ostře konkurují. A to zdaleka nehovoříme pouze o jednom zákaznickém segmentu.

Jak ukazují výsledky červnového výzkumu eMarketer.com, elektronizace obchodu s potravinami však neznamená pouze prodej přes „klasický“ e-shop. Již polovina z dotazovaných obchodů totiž nabízí objednávku online a vyzvednutí na pobočce, 37,5 % pak objednávku online a dodávku až domů. Ve hře jsou však i pokročilejší technologie – jako např. sleva přizpůsobená zákazníkovi na míru či dokonce in-store tracking. A ačkoli míra adopce některých níže uvedených technologií dosud není vysoká ani v USA, čísla o jejich zvažovaném nasazení během následujícího roku naznačují velmi zajímavý vývoj.

Otázkou je, jaká bude skutečnost a jaké budou zamýšlené i nezamýšlené důsledky realizovaných kroků jak pro obchodníky, tak pro jejich zákazníky.

Graf

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019