Blog

Jak zvládnout hejty na Facebooku s ještě větší elegancí?

Jak zvládnout hejty na Facebooku s ještě větší elegancí?

Hejt nebo negativní komentář na Facebooku dá správcům stránky kolikrát pěkně zabrat. Vyzkoušejte naše tipy, jak na ně reagovat s elegancí. Vyhnete se tak totálnímu selhání.

Určitě jste zaznamenali, že se sem tam na facebookových stránkách objeví hejt. Negativní komentář od uživatele, který je nespokojený s výrobkem nebo službou. Popřípadě může být rozhořčený příspěvkem, který jste právě publikovali. 

Většina společností se snaží obhájit firmu a její výrobky nebo služby stůj co stůj. Negativní komentáře často vnímají jako útok, nikoli jako názor a zpětnou vazbu, což je chyba. 

Jak na takové negace reagovat?

1. Odpovídejte včas a na všechno

Na jednotlivé zprávy reagujte rychle. Sociální sítě jsou živé a uživatelé očekávají zpětnou vazbu hned. Reakční doba je ideální do 60 minut, především pokud se jedná o hejt. Zároveň nezapomeňte odpovědět na všechny dotazy a komentáře, které si vaši reakci zaslouží. 

2. Mluvte na sociálních sítích zcela přirozeně

Při řešení negativních komentářů se vyhněte předem strukturovaným a hodně formálním odpovědím. Jednoduše je personifikujte. Dejte jim přirozený tone of voice, který je samozřejmě v souladu s jazykem vaší značky. Oslovujte fanoušky nebo hejtry jménem, buďte vlídní a jednoduše vysvětlujte.

3. Neomlouvejte se, pokud nemáte za co

Vaše odpověď nemusí začínat: „Hezký den XY, omlouváme se,“ pokud to tedy není nezbytné a fanoušek není zcela v právu. Snažte se objasnit situaci a hned vysvětlujte. Pokud je reakce fanouška trochu ostřejší, nebojte se obrátit negaci v žert.

4. Komentáře zbytečně nemažte

Příspěvky a komentáře, které obsahují vulgární slova, je možné skrýt. Nejprve je však důležité na ně odpovědět. Odpověď stále vidí jak uživatel, který komentář přidal, tak i jeho přátelé.

Tip: Co vám ulehčí práci?


Vytvářejte si interní seznam hejtrů a trollů a také seznam Q&A. Seznam otázek a odpovědí vám a případně dalším správcům facebookové stránky ulehčí řadu odpovědí zejména po faktické stránce. 

Co se může stát, když hejt nebudete řešit?

Stačí malá chybka a může z toho vzniknou pěkný poprask. Pokud přehlédnete negativní komentář nebo se rozhodnete ho ignorovat, je velká pravděpodobnost, že se z jednoho hejtu stane řetězová reakce. 

Doporučení na závěr: Monitorujte Facebook nejlépe každou hodinu, reagujte vlídně, mile a včas. Negativní komentáře vnímejte jako zpětnou vazbu, která vám pomůže lépe komunikovat.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

GAME ON! Slavíme další úspěch v soutěži Google partnerů

V listopadu se k nám dostala skvělá zpráva. Uspěli jsme také ve třetím kvartálu letošní soutěže Google partnerů GAME ON a připsali si d…

24. 11. 2017

Co nového přinesl Marketing Festival 2017?

V listopadu jsme se tradičně účastnili Marketing Festivalu. A i letos jsme si z této velké konference odnesli spoustu zajímavých informací a …

24. 11. 2017

Web Summit 2017: Nové marketingové trendy v cestovním ruchu

Web Summit je největší technologickou konferencí světa, není proto divu, že se každý rok jedná o dlouho očekávanou událost. Event, v rám…

21. 11. 2017

Na rychlosti záleží. Jak je na tom váš mobilní web?

Podle jednoho z posledních výzkumů Google se průměrná mobilní webová stránka načítá 22 sekund. A přitom celých 32 % uživatelů opoušt…

16. 11. 2017

Jak jsme inspirovali ženy užívat si #HaagenDazsMoment

Rozjet od nuly stránku na Facebooku není jen tak. Pokud navíc máte na starosti takový lovebrand jako je Häagen-Dazs, to je teprve výzva. Jak js…

14. 11. 2017

Persony: Nástroj, který vám pomůže s marketingovou strategií

Persony jsou důležitou součástí marketingových strategií. S jejich pomocí dokážete lépe přemýšlet nad cílovou skupinou a v důsledku to…

13. 11. 2017