Blog

Martin Peška 18. 3. 2014 Zpět

Jak změřit rychlost načítání webu? A proč je důležitá pro SEO?

Jak změřit rychlost načítání webu? A proč je důležitá pro SEO?

Zajímá vás, jak zjistit rychlost načítání webové stránky, kde lze uskutečnit test rychlosti načítání webu, a proč by měl být tento parametr nedílnou součástí SEO?

Každý dnes očekává, že když zadá ve svém prohlížeči URL adresu nebo klikne na odkaz, okamžitě se mu načte požadovaný web. A Google se pro svůj vyhledávací algoritmus, čítající několik set proměnných, snaží co nejvíce inspirovat samotnými uživateli. Proto je logické, že jedním z parametrů, které ovlivňují výsledné pozice na SERP (výsledcích vyhledávání) je i rychlost načítání webových stránek.

Google oficiálně zahrnul rychlost webu do vyhledávacího algoritmu už v dubnu 2010. Vycházel tehdy z několika svých interních studií, které prokázaly, že na pomalém webu uživatelé stráví mnohem méně času.

Rychlost webu by měla být pro jakéhokoliv provozovatele prioritou nejen kvůli SEO, ale už z toho důvodu, že pokud se uživateli daná stránka nenačte do tří sekund, má to negativní konsekvence. Po tomto časovém limitu většina lidí totiž ztrácí zájem o stránku a odchází. A nemusí se jednat jen o nezájem v okamžik, kdy web dočasně nefunguje či jede pomalu. Ne nadarmo se říká, že čas jsou peníze. V online prostředí to platí dvojnásob. Negativní zkušenost s načítáním stránek může znamenat i trvalou nedůvěru uživatelů ve váš web, značku a podnikání!

4 důvody, proč se věnovat rychlosti vašeho webu:

  • Učiníte návštěvníky vašich stránek spokojenějšími.
  • Podpoříte jejich zapojení, prohlédnou si více obsahu, produktů apod.
  • Snížíte tím míru opuštění.
  • Dostanete se na lepší pozice ve výsledcích vyhledávání.

Jak zjistit rychlost načítání webu?

Existuje celá řada volně dostupných nástrojů, pomocí nichž dokážete velmi snadno změřit rychlost načítání vašeho webu a odhalit i případné nedostatky a riziková místa, která je nutné opravit. Cílem blogu MarketUP není přinést vyčerpávající seznam těchto pomocníků, přesto zde přinášíme tři tipy.

1. PageSpeed Insights

Jedná se o velmi užitečný nástroj v rámci Google Developers, který ukáže, jak si váš web z hlediska rychlosti stojí nejen při zobrazování na stolních počítačích, ale i na mobilních zařízeních. Po zadání své URL adresy se zde dozvíte i to, kde by bylo dobré zasáhnout, co upravit a kde aktivovat kompresi. Výhodou je to, že nástroj dokáže problémy seřadit dle priority, jakou byste měli jednotlivé body řešit.

2. Pingdom Tools

Pomocí Pingdomu můžete svůj web zdarma podrobit zkoušce rychlosti a to z nejrůznějších míst světa. Můžete tak zjistit, jak rychle se načte váš web uživatelům i v Nizozemí či USA. Zároveň získáte i přehled, co se jakou dobu načítá a co může teoreticky zpomalovat váš web.

3. GTmetrix

Dalším bezplatným nástrojem pro měření rychlosti webu je GTmetrix. Nejen, že ji umí vyhodnotit, ale zanalyzuje také několik hledisek, která mohou zlepšit výkon vašich webových stránek. Pěknou přidanou hodnotou tohoto webu je, že si lze zprávu stáhnout v PDF a vzít si ji tak například na meeting se svým webmasterem.

Rada MarketUP

 

K získaným datům z těchto nástrojů přistupujte uvážlivě, porovnejte si je vždy nejen s konkurencí ale i s renomovanými weby jako jsou třeba zpravodajské portály či stránky významných organizací. Mohou být dobrým začátkem pro práci na celkové optimalizaci vašeho webu. Pokud ji chcete svěřit do rukou profesionálů, neváhejte nás kontaktovat

Zdroj obrázků: reprofoto webů, koláž MarketUP

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
SEO
Štítky
Nejnovější příspěvky

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019