Blog

Luboš Květ 24. 1. 2014 Zpět

Jak zjistit návštěvnost a základní analytiku stránek konkurence?

Jak zjistit návštěvnost a základní analytiku stránek konkurence?

Každý provozovatel webu by měl mít přehled o své konkurenci. Lámete si hlavu nad tím, jak zjistit návštěvnost cizích stránek? Máme pro vás tip.

Asi každý majitel nebo správce webu využívá analytický nástroj pro měření návštěvnosti svého webu. Má tak jasný přehled co se na jeho stránkách děje.

Nejčastějším a zároveň nejrobustnější nástrojem je Google Analytics. Existují i další vhodné alternativy jako například Clicky, Kissmetrics, Woopra a spousta dalších. Tato data představují úložiště cenných informací, která jsou přístupná jen úzkému publiku.

Šikovným nástrojem pro získání základní analytiky každého webu je nástroj similarweb.com. Tento portál nabízí informace téměř o každé stránce na internetu.

O konkrétní stránce pak poskytuje:

  • Základní analytiku (RANK stránky, návštěvnost, dobu strávenou na stránkách, počet stránek na návštěvu, míru okamžitého opuštění)
  • Zdroje návštěvnosti
  • Geografický přehled návštěvnosti
  • Odkazující stránky
  • Sociální aktivitu a zmiňování
  • Cílové publikum, které navštěvuje dané stránky

 … a mnoho dalšího.

Závěrem nutno dodat, že se jedná pouze o přibližné údaje, které nicméně mají svou hodnotu. Díky tomu nástroji můžete jednoduše nahlédnout do zákulisí každého webu a odnést si informace, které svou cenu právě pro váš projekt.

Doporučení MarketUP: Porovnejte si více konkurenčních webů, ale i weby mimo vaši oblast, například s internetovými médii. Ty pak srovnejte třeba s veřejně dostupnými údaji třeba z NetMonitoru. Získáte tak bližší představu o tom, jak se asi mohou údaje lišit od skutečnosti. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jsme finalisté Google Premier Partner Awards - podruhé v řadě

10. 9. 2018

Jedno odpoledne s Jaromírem Jágrem

Na tento den jsme se s kolegyní Andreou těšily dlouho. Je 15. 8., nádherné slunečné počasí. V práci doděláváme poslední úkoly a za chv…

7. 9. 2018

7 tipů jak se už teď připravit na vánoční kampaně

2. 9. 2018

Jak přidat správce na YouTube

Jako digitální agentura se denně setkáváme s praktickými dotazy našich klientů. Často se týkají nejznámější video platformy YouTube. Pr…

19. 7. 2018

Letní business snídaně v rytmu videokampaní

21. 6. 2018

Jsme AdWords Guru pro rok 2018!

Naši specialisté se zúčastnili ročního školícího programu od Google AdWords na jehož konci nás čekala sladká odměna v podobě získání…

26. 5. 2018