Blog

Luboš Květ 24. 1. 2014 Zpět

Jak zjistit návštěvnost a základní analytiku stránek konkurence?

Jak zjistit návštěvnost a základní analytiku stránek konkurence?

Každý provozovatel webu by měl mít přehled o své konkurenci. Lámete si hlavu nad tím, jak zjistit návštěvnost cizích stránek? Máme pro vás tip.

Asi každý majitel nebo správce webu využívá analytický nástroj pro měření návštěvnosti svého webu. Má tak jasný přehled co se na jeho stránkách děje.

Nejčastějším a zároveň nejrobustnější nástrojem je Google Analytics. Existují i další vhodné alternativy jako například Clicky, Kissmetrics, Woopra a spousta dalších. Tato data představují úložiště cenných informací, která jsou přístupná jen úzkému publiku.

Šikovným nástrojem pro získání základní analytiky každého webu je nástroj similarweb.com. Tento portál nabízí informace téměř o každé stránce na internetu.

O konkrétní stránce pak poskytuje:

  • Základní analytiku (RANK stránky, návštěvnost, dobu strávenou na stránkách, počet stránek na návštěvu, míru okamžitého opuštění)
  • Zdroje návštěvnosti
  • Geografický přehled návštěvnosti
  • Odkazující stránky
  • Sociální aktivitu a zmiňování
  • Cílové publikum, které navštěvuje dané stránky

 … a mnoho dalšího.

Závěrem nutno dodat, že se jedná pouze o přibližné údaje, které nicméně mají svou hodnotu. Díky tomu nástroji můžete jednoduše nahlédnout do zákulisí každého webu a odnést si informace, které svou cenu právě pro váš projekt.

Doporučení MarketUP: Porovnejte si více konkurenčních webů, ale i weby mimo vaši oblast, například s internetovými médii. Ty pak srovnejte třeba s veřejně dostupnými údaji třeba z NetMonitoru. Získáte tak bližší představu o tom, jak se asi mohou údaje lišit od skutečnosti. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

GAME ON! Slavíme další úspěch v soutěži Google partnerů

V listopadu se k nám dostala skvělá zpráva. Uspěli jsme také ve třetím kvartálu letošní soutěže Google partnerů GAME ON a připsali si d…

24. 11. 2017

Co nového přinesl Marketing Festival 2017?

V listopadu jsme se tradičně účastnili Marketing Festivalu. A i letos jsme si z této velké konference odnesli spoustu zajímavých informací a …

24. 11. 2017

Web Summit 2017: Nové marketingové trendy v cestovním ruchu

Web Summit je největší technologickou konferencí světa, není proto divu, že se každý rok jedná o dlouho očekávanou událost. Event, v rám…

21. 11. 2017

Na rychlosti záleží. Jak je na tom váš mobilní web?

Podle jednoho z posledních výzkumů Google se průměrná mobilní webová stránka načítá 22 sekund. A přitom celých 32 % uživatelů opoušt…

16. 11. 2017

Jak jsme inspirovali ženy užívat si #HaagenDazsMoment

Rozjet od nuly stránku na Facebooku není jen tak. Pokud navíc máte na starosti takový lovebrand jako je Häagen-Dazs, to je teprve výzva. Jak js…

14. 11. 2017

Persony: Nástroj, který vám pomůže s marketingovou strategií

Persony jsou důležitou součástí marketingových strategií. S jejich pomocí dokážete lépe přemýšlet nad cílovou skupinou a v důsledku to…

13. 11. 2017