Blog

Tomáš Hurt 25. 11. 2015 Zpět

Jak založit a správně nastavit Facebook Business Manager?

Jak založit a správně nastavit Facebook Business Manager?

Asi před rokem představil Facebook svůj nástroj Business Manager (BM). Pro agentury se stal okamžitě nepostradatelným, práci s účty však umí zjednodušit i menším firmám. Připravili jsme pro vás návod, jak založit a správně nastavit váš Business Manager.

Přejít na Business Manager není nezbytné. Nezvyšuje výkon kampaní, ani díky němu nebudete tvořit lepší obsah. Výrazně však usnadňuje práci. Jaké jsou jeho největší výhody?

  • Máte vše na jednom místě – stránky, reklamní účty, katalogy, pixely – vše, co ke správě Facebooku potřebujete.
  • Získáte kontrolu – vždy víte, kdo má jaká práva k jednotlivým částem vašeho Facebooku.
  • Budete mít oddělený osobní profil od firemního – nemusíte být přátelé na Facebooku, nikdo se nedozví nic o vašem osobním profilu.

Pojďme si tedy ukázat jak založit a provést základní nastavení BM včetně přiřazování lidí. Jakmile tuto problematiku zvládnete, v dalším článku vás seznámíme s přidáváním reklamních účtů a stránek.

Založení Business Manageru

1. K vytvoření BM se nejjednodušeji dostanete přes následující odkaz: https://business.facebook.com/create. Tam na vás čeká naprosto jednoduchý průvodce. Vyplňte základní údaje o firmě, přiřaďte stránku, napište, kdo jste vy, a máte hotovo!

Business Manager - založení

2. Zadejte pár základních informací o vaší firmě. Pokud nevytváříte BM pro agenturu, nejste vývojář aplikace nebo vydavatel, vyberte možnost Inzerent.

Business Manager - založení

3. Vyplňte název vaší firmy, podle kterého bude BM pojmenován. Připojte vaši facebookovou stránku, případně založte novou. Pokud nemáte obchodního zástupce, což většina lidí nemá, nechte políčko prázdné.

Business Manager - založení

4. Zadejte své jméno a e-mail. Nezáleží, jak se jmenujete ve svém osobním profilu. Tady si vytváříte novou identitu, kterou uvidí jen vaši spolupracovníci v BM.

Business Manager - založení

Jak přidat lidi do BM?

Jsou dvě možnosti, jak přidat nové lidi, případně i stránky a účty do BM. Vedou však na stejné formuláře. My si nyní ukážeme možnost vložení přímo z úvodní stránky BM.

1. V levém sloupci klikněte na Přidat novou položku a zvolte Lidé.

Jak přidat lidi do BM

2. Vložte e-mailovou adresu uživatele (nebo uživatelů), kterého chcete pozvat do BM (pro přehlednost doporučujeme firemní e-mail). Chcete-li mu poskytnout práva ke spravování BM (přidělování přístupů, přidávání/odebírání účtů, stránek a lidí – klidně i vás), přidělte mu práva správce.

Jak přidat lidi do BM

3. Udělte přístup ke stránkám a práva, která jeho práce vyžaduje.

Jak přidat lidi do BM

4. To samé v následujícím kroku udělejte s reklamními účty a s katalogy v případě, že máte feed svých produktů a chcete využívat pokročilejší facebookové techniky. Pokud jste právě BM vytvořili a ještě reklamní účty v BM nemáte, jejich přidání představujeme v dalším článku. Prozatím je můžete přeskočit a vrátit se k nim později.

Jak přiřadit účty pro reklamu uživateli

5. Na zadaný e-mail přijde uživateli pozvánka. Pokud ji nevidí, doporučte mu prozkoumat spam a reklamní či hromadné zprávy.

Pozvánka do BM

6. Po prokliku na e-mail zadá uživatel své jméno a příjmení, které se bude zobrazovat ostatním v BM.

BM nastavení

7. V dalším kroku bude Facebook požadovat propojení s osobním účtem, se kterým se běžně uživatel přihlašuje na Facebook. O osobním účtu nebude nikdo ve firmě vědět, slouží pouze ke vstupu do BM. Následuje ověření a nový člen týmu je přidán.

Ověření na FB

Zjistili jste, jak založit Business Manager a jak do něj pozvat nové uživatele. V příštím díle vám představíme, jak přidat stránku nebo reklamní účet do Business Manageru

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017