Blog

Jan Holeček 19. 2. 2016 Zpět

Jak vytvořit efektivní reklamní bannery?

Jak vytvořit efektivní reklamní bannery?

Bannery jsou především grafickou reklamou. Text zde však hraje jednu ze zásadních rolí. Zároveň se jedná o jednu z nejčastějších forem propagace na internetu. Právě to s sebou ale přináší jedno úskalí – velkou konkurenci. Jaké reklamní bannery nejlépe prodávají?

U reklamních bannerů platí známé přísloví, že v jednoduchosti je krása. Bannery rozhodně nejsou výstavními uměleckými díly určenými k tomu, aby se vyjímaly v galerii.

Láska na první pohled


Tvořte tak jednoduché bannery s přehlednou grafikou a krátkým jasným textem. Ať je z nich na první pohled jasné, co sdělují, a vzbuzují v potenciálním zákazníkovi zvědavost a zájem kliknout a dozvědět se více.

Pro zákazníka to zkrátka musí být „láska na první pohled“!

Všeho moc škodí


„Nejlépe prodávají bannery, které mají přehledný vizuál s jedním dominantním sdělením, jasně viditelným logem a správně zvolenou výzvou k akci. Velmi důležitým prvkem je konverzní tlačítko, které by na banneru nikdy nemělo chybět,“
říká Michal Vrtiška, Project Manager MarketUP.

Ačkoli je banner hlavně grafickou formou propagace, až teprve v kombinaci s jasným, stručným a chytlavým titulkem vzniká reklama, která funguje.   

Atraktivita reklamního banneru však velmi záleží na správném cílení na relevantní uživatele. Pokud bude banner vypadat dobře, ale nebude vhodný pro cílovou skupinu, nikdy nebude efektivní.

Dobrý reklamní banner je ten, který funguje a oslovuje vaše potenciální zákazníky. Nikoliv ten, který jenom dobře vypadá.

Banner MarketUP

Přílady bannerů MarketUP s dominantním sdělením, viditelným logem a jasnou výzvou k akci.

Kam patří logo?


Podle statistik má velký vliv na efektivní fungování banneru také umístění loga.

„Nejčastěji se logo umisťuje do horní části. Tyto bannery jsou statisticky nejúspěšnější. Výjimkou však nejsou ani loga v dolních částech. Jelikož je banner relativně malá plocha, logo musí být především čitelné, viditelné a rozpoznatelné, aby si ho lidé ihned spojili se značkou,“ říká grafička Miroslava Blašková.

Umístění bannerů je klíčové! Jaké je nejvhodnější místo?


Nejvhodnější prostor pro banner obecně specifikovat nelze. Umístění reklamních bannerů, resp. cílení celé kampaně, je potřeba rozmyslet si před samotnou přípravou. V rámci každé kampaně jsou volena umístění bannerů dle cílové skupiny.

„Budeme-li inzerovat zahradní sekačky, budeme reklamní bannery cílit jak podle zájmu uživatelů, např. na uživatele se zájmem o zahradu, tak na konkrétní relevantní weby. Takový banner na zahradní sekačky, umístěný pod článkem o výběru zahradních sekaček na menším, ale navštěvovaném hobby webu, bude díky své vysoké relevanci mnohonásobně úspěšnější než stejný banner, umístěný na velkém, známém, ale ne příliš relevantním webu,“ vysvětluje Michal Vrtiška.

Proč některé fungující bannery neprodávají?


Jedna věc je atraktivita vizuálu a produktu či služby. Druhá věc je kvalita a uživatelská přívětivost webu, na který banner uživatele přivede.

„Ani ten nejlépe vypadající banner nebude prodávat, pokud povede na starý nepřehledný web, na kterém návštěvník neví, kam dále jít a nebude schopen se na něm orientovat,“ uzavírá Michal Vrtiška. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019