Blog

Jan Holeček 19. 2. 2016 Zpět

Jak vytvořit efektivní reklamní bannery?

Jak vytvořit efektivní reklamní bannery?

Bannery jsou především grafickou reklamou. Text zde však hraje jednu ze zásadních rolí. Zároveň se jedná o jednu z nejčastějších forem propagace na internetu. Právě to s sebou ale přináší jedno úskalí – velkou konkurenci. Jaké reklamní bannery nejlépe prodávají?

U reklamních bannerů platí známé přísloví, že v jednoduchosti je krása. Bannery rozhodně nejsou výstavními uměleckými díly určenými k tomu, aby se vyjímaly v galerii.

Láska na první pohled


Tvořte tak jednoduché bannery s přehlednou grafikou a krátkým jasným textem. Ať je z nich na první pohled jasné, co sdělují, a vzbuzují v potenciálním zákazníkovi zvědavost a zájem kliknout a dozvědět se více.

Pro zákazníka to zkrátka musí být „láska na první pohled“!

Všeho moc škodí


„Nejlépe prodávají bannery, které mají přehledný vizuál s jedním dominantním sdělením, jasně viditelným logem a správně zvolenou výzvou k akci. Velmi důležitým prvkem je konverzní tlačítko, které by na banneru nikdy nemělo chybět,“
říká Michal Vrtiška, Project Manager MarketUP.

Ačkoli je banner hlavně grafickou formou propagace, až teprve v kombinaci s jasným, stručným a chytlavým titulkem vzniká reklama, která funguje.   

Atraktivita reklamního banneru však velmi záleží na správném cílení na relevantní uživatele. Pokud bude banner vypadat dobře, ale nebude vhodný pro cílovou skupinu, nikdy nebude efektivní.

Dobrý reklamní banner je ten, který funguje a oslovuje vaše potenciální zákazníky. Nikoliv ten, který jenom dobře vypadá.

Banner MarketUP

Přílady bannerů MarketUP s dominantním sdělením, viditelným logem a jasnou výzvou k akci.

Kam patří logo?


Podle statistik má velký vliv na efektivní fungování banneru také umístění loga.

„Nejčastěji se logo umisťuje do horní části. Tyto bannery jsou statisticky nejúspěšnější. Výjimkou však nejsou ani loga v dolních částech. Jelikož je banner relativně malá plocha, logo musí být především čitelné, viditelné a rozpoznatelné, aby si ho lidé ihned spojili se značkou,“ říká grafička Miroslava Blašková.

Umístění bannerů je klíčové! Jaké je nejvhodnější místo?


Nejvhodnější prostor pro banner obecně specifikovat nelze. Umístění reklamních bannerů, resp. cílení celé kampaně, je potřeba rozmyslet si před samotnou přípravou. V rámci každé kampaně jsou volena umístění bannerů dle cílové skupiny.

„Budeme-li inzerovat zahradní sekačky, budeme reklamní bannery cílit jak podle zájmu uživatelů, např. na uživatele se zájmem o zahradu, tak na konkrétní relevantní weby. Takový banner na zahradní sekačky, umístěný pod článkem o výběru zahradních sekaček na menším, ale navštěvovaném hobby webu, bude díky své vysoké relevanci mnohonásobně úspěšnější než stejný banner, umístěný na velkém, známém, ale ne příliš relevantním webu,“ vysvětluje Michal Vrtiška.

Proč některé fungující bannery neprodávají?


Jedna věc je atraktivita vizuálu a produktu či služby. Druhá věc je kvalita a uživatelská přívětivost webu, na který banner uživatele přivede.

„Ani ten nejlépe vypadající banner nebude prodávat, pokud povede na starý nepřehledný web, na kterém návštěvník neví, kam dále jít a nebude schopen se na něm orientovat,“ uzavírá Michal Vrtiška. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017