Blog

Eva Řeháková 20. 2. 2017 Zpět

Jak vypadá nejlepší titulek? Neuvěříte svým očím!

Jak vypadá nejlepší titulek? Neuvěříte svým očím!

Píšete opravdu zajímavé texty na váš blog? Sdílíte je na sociálních sítích? A přesto máte minimum přečtení? Pak je dost pravděpodobně chyba v titulku. Máte ale štěstí. Jsme tady, abychom vám prozradili, jak psát ty nejlepší titulky na světě.

ŠOK: V bulváru znají odpověď!

Věděli jste, že na špici žebříčku nejčtenějších novin v ČR se již řadu let drží bulvární Blesk? Za úspěchem bulváru stojí z velké části právě poutavé titulky. Redaktoři zkrátka umějí čtenáře chytnout a už nepustit.

Nikdy se vám nestalo, že jste procházeli titulek za titulkem a nemohli se odtrhnout? I když vás nezajímá, proč byli Paroubkovi u sexuologa nebo že se Kim Kardashian koupala bez plavek, nestyďte se do těchto jinak podřadných žurnalistických textů občas zabrousit. Bohatě postačí jedno z online periodik, které může být zdrojem zajímavé inspirace.

Tajemství sexy titulků odhaleno

„Zajímavá inspirace“ je přitom velice důležitý pojem. Ctrl+c a Ctrl+v v tomto případě samozřejmě nefunguje. Bulvár je jen jakousi studnicí nápadů, která vás může přivést k zajímavým slovním spojením. Vaše titulky nebudou pravděpodobně ani z poloviny tak šokující jako ty bulvární. Nebudete v nich lhát ani slibovat čtenářům něco, co v textu nakonec vůbec nenajdou. Přesto mohou mít šťávu.

Inspirace bulvárem může vypadat například takto:

Kdo vymyslel slovo robot? Karel Čapek to nebyl!

Titulek, který předpokládá šokující odhalení, se v tomto případě skvěle hodí, protože je i přes bulvární nádech zcela pravdivý. Autor jej navíc šikovně optimalizoval na vyhledávanou frázi se slovem robot, díky čemuž článek stále přivádí na klientův web největší návštěvnost.

Nahota v sauně: 5 věcí, které jste chtěli vědět a báli se zeptat

Nahota lidi zaujme. Ve spojení se saunou je to přitom zcela přirozená věc. Když ji ovšem podáte trochu bulvárně, čtenost vašeho článku může vyskočit nahoru.

Čísla, tipy, triky

Kromě bulvárních titulků samozřejmě existují i další způsoby, jak vaše publikum zaručeně zaujmout. Určitě znáte titulky typu:

10 typů nejúspěšnějších příspěvků na Facebooku. Víme, co frčí!

5 tipů, kam za relaxací v Praze

Pokud máte co nabídnout, tipy a triky se čtou obvykle jedním dechem. Často se navíc dají spojit s optimalizací na klíčová slova, která vám pomůže ve vyhledávačích.

Jak na to? Klasika, která neomrzí

Lidé na internetu neustále hledají informace. Hodnotnými články s fakty o věcech, které vaše cílové publikum zajímají, můžete přivést na váš web opravdu relevantní návštěvnost. Nemusí to být jen klasické titulky Jak na to, ale také například otázka z oboru, na kterou lidé hledají odpověď.

Jak na detoxikaci organismu? Pomůže sauna!

Jaké rozměry mají úvodní a profilové fotky na Facebooku?

Příkladů těchto titulků najdete na Googlu spoustu. 

(Jen 1) TIP na závěr: Obraťte perspektivu

Pokud máte tendenci ve svých titulcích jen shrnovat informace z právě napsaného článku, zkuste to obráceně. Vymyslete téma, napište ideální titulek a článek nechte na konec. Budete překvapeni, jak změna perspektivy občas skvěle funguje.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter I ČERVENEC

V červenci jsme oslavili skvělou novinu. Postoupili jsme do finálního kola EMEA prestižní soutěže Google Premier Awards. O tohle a o spoustu d…

31. 7. 2017

Potenciál YouTube. Obchodní ředitel YouTube Robert Kyncl odhalil aktuální čísla.

Tento týden jsme se zúčastnili exkluzivního setkání s Robertem Kynclem, obchodním ředitelem sociální sítě YouTube. Jaké zajímavosti setk…

26. 7. 2017

Posilujeme tým o Martinu, Léňu a Martina!

S novými posilami jako kdyby se v poslední době roztrhl pytel a tak v týmu vítáme další tři lidi, Martinu, Léňu a EmJaye. S jejich pomocí …

25. 7. 2017

Vyrazili jsme na Google Digital Now 2017 se Sconto nábytkem

Vůbec poprvé jsme jako agentura vyjeli na konferenci pořádanou společností Google společně s naším klientem. Strávili jsme 2 dny v Dublinu,…

20. 7. 2017

Archetypy v marketingu IV: Dosáhněte stability a řádu

Zaujal vás náš seriál o archetypech v marketingu? Máme pro vás další díl, který tentokrát řeší potřebu najít a vytvořit ve světě ř…

14. 7. 2017

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme obdrželi skvělou zprávu. Postoupili jsme do dalšího kola globální soutěže Google Premier Partner Awards v kategorii Video Innovatio…

12. 7. 2017