Blog

Aleš Vávra 26. 4. 2013 Zpět

Jak správně zvolit barvu konverzního tlačítka?

Jak správně zvolit barvu konverzního tlačítka?

Spojením teorie o významu barev s principy webdesignu můžete vytvořit webovou prezentaci, která bude sypat, díky dokonalým konverzním tlačítkům, jednu konverzi za druhou. Pro vytvoření ideálního konverzního tlačítka se vždy zamyslete nad čtyřmi základními podmínkami: umístění, tvar (velikost), zpráva (výzva k akci) a barva. V tomto článku se podíváme na poslední aspekt - barvu.

Co je konverzní tlačítko obsahující výzvu k akci („CTA – call to action“)?

Vaše webová prezentace je tok informací a akcí, které uživatele navádějí k cíli jeho hledání. Cesta od vstupu na web až po nalezení hledané informace nebo produktu/služby musí být co nejhladší bez žádných odboček a slepých uliček. Jednoduše řečeno, na vašem webu musí uživatel najít rychle a pohodlně vždy to, co hledal.  Váš web je plný různých tlačítek, některá jsou ale daleko důležitější než jiná. Jsou to tlačítka, která přivodí nějaký zisk, výhodu nebo důležitou informaci o zákazníkovi.

Proč jsou barvy tak důležité?

Vnímání barev je velmi subjektivní. Někdy je to z důvodu osobní preference, jindy kvůli kulturnímu zázemí.  V mnoha kulturách je černá spojována se smrtí a smutkem, ovšem ve starověkém Egyptě představovala život a znovuzrození.

Základní rozdělení barev je na teplé, studené a neutrální. Teplé barvy se skládají z odstínu červené, oranžové, žluté, hnědé. Tyto barvy poutají pozornost a dost často se kombinace červené a žluté používá jako varovný signál. Studené barvy jsou založeny na modré, zelené, fialové. Zatímco teplé barvy probouzejí pocity a vášně, studené barvy naopak uklidňují. Černá, bílá a šedá se řadí mezi neutrální barvy.

Evropské vnímání barev můžeme dle psychologického hlediska rozdělit:

  • Červená: síla, zastavit, chyba, upozornění, láska, pálí, vášeň, cílevědomost, krev
  • Růžová: roztomilé, naivní, dětské, sladké, něha, jemnost
  • Oranžová: hřejivá, podzimní, kreativita, radost, moudrost, extravagance, energie
  • Žlutá: teplo, štěstí, slunce, fascinace, povzbuzení
  • Černá: temnota, smutek, zloba, noc, smrt, rafinovanost, elegance, tajemno
  • Šedá: trudomyslnost, nevýraznost, neutralita
  • Bílá: čistota, nevinnost, zima, dokonalost, zvětšuje prostor, chladí
  • Hnědá: podzim, hlína, špína, země, příroda, zdravý rozum, jistota, solidnost, váženost
  • Zelená: peníze, závist, příroda, ekologie, náklonnost, soucit, klid, jaro
  • Modrá: pokoj, klid, stabilita, voda, nebe, stálost, jednota, důvěra
  • Fialová: luxus, mystika, inspirace, šlechta, osobitost

Dobrý nástroj pro vyvážení barev na webových stránkách najdete ZDE.

Správné konverzní tlačítko by mělo vyvolávat v návštěvníkovi webových stránek touhu kliknout na něj. Tlačítka jsou jasnými motivátory k akci, která je klíčovým zakončením konverze běžného návštěvníka webové prezentace.

Jak by tedy mělo vypadat úspěšné konverzní tlačítko?

Plasticita – tlačítko by mělo vystupovat z webové stránky svoji plasticitou. Pomocí přechodů, stínů a zaoblených rohů dosáhnete větší touhy po zmáčknutí. V běžném životě jsou tlačítka také vystouplá z povrchu, aby se dobře mačkala, na to samé pamatujte i při webdesignu.

Kontrast – tlačítko by mělo být výrazné oproti barevnému schématu zbytku webové stránky nebo další méně důležitých tlačítek. Text v tlačítku by měl být kontrastní oproti barvě samotného tlačítka.

Barva – čím menší tlačítko tím výraznější barva, naopak pro velká tlačítka doporučuji volit méně výrazný odstín. Ke každému odvětví podnikání se hodí jiné barevné schéma webové prezentace, stejně tak je to i s tlačítky. Jakou barvu volit, vám nejlépe poradí infografika společnosti KISS.

How do colors affect purchases

Jak vnímají tlačítka a barvy barvoslepí lidé se dočtete ZDE.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019