Blog

Eva Řeháková 20. 10. 2016 Zpět

Jak pomáhá online marketing potravinářské společnosti Vitana?

Jak pomáhá online marketing potravinářské společnosti Vitana?

Vitana je jedním z nejvýznamnějších klientů MarketUP. O tom, jaké výhody přináší online marketing potravinářské společnosti, jsme si povídali na inspirativním setkání s Product Managerkou Pavlínou Barker.

Jak vypadaly vaše začátky v online marketingu?

Dlouhé roky jsme měli pouze web, později jsme založili také facebookový profil a spravovali si jej sami. Jako značka jsme komunikovali především přes televizní kampaně, ale se zvyšujícím se vlivem internetu bylo jasné, že je nutné vstoupit také do onlinu. S kolegou Martinem Pazderou jsme proto začali navštěvovat nejrůznější eventy a sbírali know how, abychom získali co největší povědomí o online aktivitách, které můžeme dělat.

Bylo náročné přesvědčit o přínosech onlinu zbytek týmu?

Interní prostředí firmy nebylo zpočátku online aktivitám příliš nakloněné, pochybnosti se týkaly zejména vnímané účinnosti kampaní. Pomocí několika interních meetingů se nám postupem času podařilo přesvědčit tým o tom, že online marketing má smysl. První testovací  kampaň, zaměřenou na kategorii koření, jsme už vytvořili ve spolupráci s agenturou MarketUP, která nám byla dobrým rádcem i partnerem.

Jaké jsou největší výhody digitálního marketingu pro vaši společnost?

Kampaně mají velmi dobrý dosah, například na youtubovém kanálu Vitany již počet zhlédnutí našich videí přesahuje 4,5 milionu. Můžeme tak odhadovat, že jsme několikrát zasáhli 3 miliony uživatelů v ČR. Počet impresí je asi 87 milionů a počet kliků kolem 180 tisíc, což jsou velice pěkná čísla.

Na co se v rámci onlinu zaměřujete nejvíce?

Realizujeme především brandové kampaně, jde nám hlavně o budování povědomí u naší cílové skupiny. Kombinujeme TV reklamu s onlinem, což se ukázalo jako velice přínosné především u produktů, u nichž nejsme lídrem na trhu. Výsledky z online kampaní jsou podle výsledků brand liftů lepší, než u televizních kampaní.

Online kampaně jsou tedy většinou doplňkem k TV reklamě?

Kombinaci využíváme často, ojedinělé však nejsou ani samostatné online kampaně. V portfoliu máme velké množství menších kategorií, na které není možné vždy vytvářet velmi nákladnou televizní kampaň. Právě v těchto případech využíváme online marketing samostatně. Podobnou kampaň jsme realizovali například na jíšku.

V čem vnímáte výhody spolupráce s agenturou MarketUP?

Snažíme se online marketing vnímat komplexně a vytvářet především kreativní a atraktivní obsah pro zákazníky. Online je extrémně rozmanitý a inspirace se dá sbírat všude. Není to jen o videu na YouTube, ale o celkové šíři, která se rozprostírá pořád dále a neustále se vyvíjí. Nejvíce oceňujeme spolupráci s online partnerem, který nám dokáže představovat aktuální trendy v onlinu a se kterým můžeme vytvářet komunikaci naší značky ruku v ruce s nejaktuálnějšími trendy.

Přečtěte si také další z našich rozhovorů s marketingovou manažerkou A3 Sportu Andreou Liškovou.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Co nového odhalil Google na Agency Day?

29. ledna 2018 jsme se zúčastnili Google Agency Day, každoroční výroční konference pro certifikované Google partnery. Z akce jsme si odnesli …

31. 1. 2018

Naše TOP 5 kampaně v loňském roce

Na následujících řádcích se s vámi podělíme o přehled nezajímavějších kampaní za rok 2017. Výběr nebyl jednoduchý, protože skvělý…

30. 1. 2018

Noví projekťáci Lukáš & Pepa: Dobrý tým je ten, se kterým trávíte čas i po desáté večer

Lukáš Cikánek a Pepa Plechatý jsou v MarketUPu asi čtvrt roku a i za tak krátkou dobu už stihli pořádně máknout na spoustě projektů. Jak …

26. 1. 2018

#FacebookZero: Proč potřebujeme novou strategii?

Nový rok s sebou přinesl také velkou facebookovou novinku, kterou sice ocení uživatelé, správci Stránek ale zřejmě zapláčou. Jak se připr…

18. 1. 2018

Digitální trendy pro rok 2018

Rok 2018 bude pro online zlomový. Můžeme očekávat obrovský nárůst používání umělé inteligence, propad dosavadních vyhledávacích monop…

17. 1. 2018

Jak oslovit mileniály? Na Instagramu!

Potenciál Instagramu pro firmy neustále narůstá. Zjistěte, jak tuto síť využívat, abyste nezůstali pozadu.

5. 1. 2018