Blog

Eva Řeháková 10. 11. 2015 Zpět

Jak na mobilní marketing? S Googlem jsme uspořádali přednášku pro klienty

Jak na mobilní marketing? S Googlem jsme uspořádali přednášku pro klienty

Význam mobilního marketingu neustále stoupá, proto jsme spolu s Googlem uspořádali přednášku pro naše významné klienty. V pražské centrále Google ČR jsme 3. 11. 2015 představili nejnovější mobilní data a trendy v ČR a ve světě a seznámili 25 účastníků workshopu s postupy, jak vytvořit a realizovat mobilní strategii.

Po uvítání, kterého se zhostil Miroslav Král spolu s Davidem Špinarem se ujal slova Agency Development Manager z Googlu Juraj Felix. Ten představil chování spotřebitele a nejnovější tržní trendy.

Juraj Felix

Klienti, mezi nimiž nechyběli zástupci společností, jako je SCONTO Nábytek, Vitana, Madeta, Sephora, Leifheit, Koupelny Ptáček, Koberce Trend, Hilti, IDC a řada dalších, se hned v úvodu dozvěděli, že počet mobilních uživatelů poprvé globálně překročil počet uživatelů desktopu a neustále se zvyšuje.

Počet mobilních uživatelů

Kromě toho podíl výnosů smartphonů a tabletů dosáhl globálně již 50% celkových výnosů spotřební elektroniky a do roku 2020 bude 80 % dospělé populace na Zemi vlastnit smartphone. Pro marketéry je tedy nejvyšší čas se začít vážně zabývat mobilním marketingem, vlastnit mobilní web a především vytvořit kvalitní mobilní strategii, která se stává největší výzvou marketérů.

Mobilní strategie

Základy mobilní strategie: SEE-THINK-DO-CARE

Na důležitost mobilní strategie navázal David Špinar z Googlu, který našim zákazníkům představil marketingový koncept Avinashe Kaushika SEE-THINK-DO-CARE (STDC) a aplikoval jej na mobilní zařízení.

STDC

Klienti si vyzkoušeli vytvořit vlastní mobilní strategii

Klienti nebyli pouhými posluchači, ale sami si na základě přednášky zkoušeli v praktických cvičeních nadefinovat vlastní byznysové cíle, publika a další důležité součásti strategie pro online a mobilní marketing.

Klienti MarketUP

Jaká jsou základní pravidla pro mobilní web? 

Účastníci si ujasnili, kam zapadá mobil v jejich obchodní strategii a vytvořili scénář pro každou zákaznickou skupinu v rámci STDC. V další prezentaci nezapomněl Špinar zdůraznit důležitost mobilního webu a nastínil jeho základní pravidla nebo různé možnosti, které klienti mají při tvorbě mobilního webu.

Mobilní web

Klienti se seznámili také s možnostmi mobilní reklamy. Zjistili, že mohou prostřednictvím reklamy komunikovat s konkrétními skupinami lidí, Google jim představil také nejčastější reklamní formáty pro jednotlivé fáze nákupního procesu (STDC) a správné cílení.

Workshop MarketUP a Google

Poslední přednáškou zástupců Googlu byla prezentace o měření výkonu, které je nezbytnou součástí každé kampaně. V mobilním prostředí je možné měřit zásah, návštěvy, konverze, ale také posílení brandu. Pro tento účel Google využívá tzv. BrandLift, který umožňuje změřit a vyhodnotit výkon YouTube kampaně. 

Na závěr vystoupil Miroslav Král z MarketUP, který vše uzavřel zajímavou případovou studií, která demonstrovala pozitivních dopady uplatnění mobilního marketingu na vzorku 45 klientů agentury. Návštěvníci obzvlášť ocenili čísla, vypovídající o marketingovém výkonu mobilní strategie v praxi. „Velmi zajímavý workshop, ke konci bych ocenila možnost jít ještě do větších detailů. Velmi inspirativní jsou detailní případové studie s konkrétním zadáním, zpracováním a publikací výsledků,“ uvedla Pavlína Barker z Vitany.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017