Blog

Eva Řeháková 10. 11. 2015 Zpět

Jak na mobilní marketing? S Googlem jsme uspořádali přednášku pro klienty

Jak na mobilní marketing? S Googlem jsme uspořádali přednášku pro klienty

Význam mobilního marketingu neustále stoupá, proto jsme spolu s Googlem uspořádali přednášku pro naše významné klienty. V pražské centrále Google ČR jsme 3. 11. 2015 představili nejnovější mobilní data a trendy v ČR a ve světě a seznámili 25 účastníků workshopu s postupy, jak vytvořit a realizovat mobilní strategii.

Po uvítání, kterého se zhostil Miroslav Král spolu s Davidem Špinarem se ujal slova Agency Development Manager z Googlu Juraj Felix. Ten představil chování spotřebitele a nejnovější tržní trendy.

Juraj Felix

Klienti, mezi nimiž nechyběli zástupci společností, jako je SCONTO Nábytek, Vitana, Madeta, Sephora, Leifheit, Koupelny Ptáček, Koberce Trend, Hilti, IDC a řada dalších, se hned v úvodu dozvěděli, že počet mobilních uživatelů poprvé globálně překročil počet uživatelů desktopu a neustále se zvyšuje.

Počet mobilních uživatelů

Kromě toho podíl výnosů smartphonů a tabletů dosáhl globálně již 50% celkových výnosů spotřební elektroniky a do roku 2020 bude 80 % dospělé populace na Zemi vlastnit smartphone. Pro marketéry je tedy nejvyšší čas se začít vážně zabývat mobilním marketingem, vlastnit mobilní web a především vytvořit kvalitní mobilní strategii, která se stává největší výzvou marketérů.

Mobilní strategie

Základy mobilní strategie: SEE-THINK-DO-CARE

Na důležitost mobilní strategie navázal David Špinar z Googlu, který našim zákazníkům představil marketingový koncept Avinashe Kaushika SEE-THINK-DO-CARE (STDC) a aplikoval jej na mobilní zařízení.

STDC

Klienti si vyzkoušeli vytvořit vlastní mobilní strategii

Klienti nebyli pouhými posluchači, ale sami si na základě přednášky zkoušeli v praktických cvičeních nadefinovat vlastní byznysové cíle, publika a další důležité součásti strategie pro online a mobilní marketing.

Klienti MarketUP

Jaká jsou základní pravidla pro mobilní web? 

Účastníci si ujasnili, kam zapadá mobil v jejich obchodní strategii a vytvořili scénář pro každou zákaznickou skupinu v rámci STDC. V další prezentaci nezapomněl Špinar zdůraznit důležitost mobilního webu a nastínil jeho základní pravidla nebo různé možnosti, které klienti mají při tvorbě mobilního webu.

Mobilní web

Klienti se seznámili také s možnostmi mobilní reklamy. Zjistili, že mohou prostřednictvím reklamy komunikovat s konkrétními skupinami lidí, Google jim představil také nejčastější reklamní formáty pro jednotlivé fáze nákupního procesu (STDC) a správné cílení.

Workshop MarketUP a Google

Poslední přednáškou zástupců Googlu byla prezentace o měření výkonu, které je nezbytnou součástí každé kampaně. V mobilním prostředí je možné měřit zásah, návštěvy, konverze, ale také posílení brandu. Pro tento účel Google využívá tzv. BrandLift, který umožňuje změřit a vyhodnotit výkon YouTube kampaně. 

Na závěr vystoupil Miroslav Král z MarketUP, který vše uzavřel zajímavou případovou studií, která demonstrovala pozitivních dopady uplatnění mobilního marketingu na vzorku 45 klientů agentury. Návštěvníci obzvlášť ocenili čísla, vypovídající o marketingovém výkonu mobilní strategie v praxi. „Velmi zajímavý workshop, ke konci bych ocenila možnost jít ještě do větších detailů. Velmi inspirativní jsou detailní případové studie s konkrétním zadáním, zpracováním a publikací výsledků,“ uvedla Pavlína Barker z Vitany.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017