Blog

Matouš Ledvina 30. 7. 2013 Zpět

Jak na inzerci na Youtube: Vytvoření a nastavení kampaně

Jak na inzerci na Youtube: Vytvoření a nastavení kampaně

Podívejte se na šest užitečných bodů, které vám usnadní vytvoření a nastavení úspěšné video kampaně na YouTube.

V minulém článku jsme  vám představili nejpoužívanější reklamní formáty na serveru YouTube. Pokud jste zvolili strategii zahrnující inzerci pomocí formátů InStream nebo TrueView InStream, můžete se vrhnout na vytvoření kampaně. Celá správa YouTube inzerce se provádí přes Google AdWords, takže pokud jste již v minulosti inzerovali ve vyhledávání či kontextové síti, určitě hravě zvládnete i videoreklamu.

1. Vytvoření a propojení účtů

Kromě účtu AdWords je potřeba zřídit i účet na YouTube. Google však tento proces maximálně ulehčuje sdružováním služeb pod jednotný účet, podobně jako u Google+ nebo Gmailu. Při vytváření videokampaně je nutné oba účty nejprve propojit, což lze provést přes "Propojené účty YouTube" v levé části stránky.

2. Základní nastavení

Sem patří především stanovení denního rozpočtu. Nejjednodušší metodou je začít během prvotního seznamování s kampaní a jejími vlastnostmi s menšími částkami. Kromě specifických případů je vám sazba za reklamu účtována pouze v případě, že bude shlédnuta celá. Mezi další základní nastavení patří jazykové a regionální cílení. Užší a lépe specifikované publikum přináší kvalitnější výsledky. Pro budování povědomí o značce je však vhodnější širší zásah publika. 

3. Nahrání videa

V tomto kroku vyberete video, které chcete inzerovat a nahrajete ho do svého účtu z Youtube. Kromě již známého InStream zobrazení je zde možnost zobrazit video ve vyhledávacím výpisu mezi ostatními videi, a to na stejném principu jako u textové PPC reklamy ve vyhledávání.

4. Podrobnější nastavení

V této části lze nastavit časový rozvrh vysílání reklam, kde lze například vyfiltrovat část dne, kdy je menší pravděpodobnost úspěchu inzerce. V neposlední řadě zde můžete zvolit i cílení dle zařízení (stolní počítače, notebooky či mobilní zařízení). 

5. Cílení dle pohlaví, věku, témat a klíčových slov

YouTube nabízí velice vhodné prostředí pro specifické cílení, protože obsahuje velké množství registrovaných neanonymních uživatelů. Zde opět platí zásada z druhého bodu, tedy že užší specifikace vede k vhodnějšímu zacílení a úspěšnější kampani, avšak za cenu menšího publika.

6. Sledování výsledků

Úspěšnost video inzerce stojí stejně jako většina kampaní na neustálém sledování, analýze a vyhodnocování výsledků a metrik provozu. Záleží už pouze na strategii kampaně, bude-li dominantním ukazatelem počet shlédnutí, počet označení Like/Thumb, poměr uskutečněných impresí, cena či množství prokliků na web.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017