Blog

Matouš Ledvina 30. 7. 2013 Zpět

Jak na inzerci na Youtube: Vytvoření a nastavení kampaně

Jak na inzerci na Youtube: Vytvoření a nastavení kampaně

Podívejte se na šest užitečných bodů, které vám usnadní vytvoření a nastavení úspěšné video kampaně na YouTube.

V minulém článku jsme  vám představili nejpoužívanější reklamní formáty na serveru YouTube. Pokud jste zvolili strategii zahrnující inzerci pomocí formátů InStream nebo TrueView InStream, můžete se vrhnout na vytvoření kampaně. Celá správa YouTube inzerce se provádí přes Google AdWords, takže pokud jste již v minulosti inzerovali ve vyhledávání či kontextové síti, určitě hravě zvládnete i videoreklamu.

1. Vytvoření a propojení účtů

Kromě účtu AdWords je potřeba zřídit i účet na YouTube. Google však tento proces maximálně ulehčuje sdružováním služeb pod jednotný účet, podobně jako u Google+ nebo Gmailu. Při vytváření videokampaně je nutné oba účty nejprve propojit, což lze provést přes "Propojené účty YouTube" v levé části stránky.

2. Základní nastavení

Sem patří především stanovení denního rozpočtu. Nejjednodušší metodou je začít během prvotního seznamování s kampaní a jejími vlastnostmi s menšími částkami. Kromě specifických případů je vám sazba za reklamu účtována pouze v případě, že bude shlédnuta celá. Mezi další základní nastavení patří jazykové a regionální cílení. Užší a lépe specifikované publikum přináší kvalitnější výsledky. Pro budování povědomí o značce je však vhodnější širší zásah publika. 

3. Nahrání videa

V tomto kroku vyberete video, které chcete inzerovat a nahrajete ho do svého účtu z Youtube. Kromě již známého InStream zobrazení je zde možnost zobrazit video ve vyhledávacím výpisu mezi ostatními videi, a to na stejném principu jako u textové PPC reklamy ve vyhledávání.

4. Podrobnější nastavení

V této části lze nastavit časový rozvrh vysílání reklam, kde lze například vyfiltrovat část dne, kdy je menší pravděpodobnost úspěchu inzerce. V neposlední řadě zde můžete zvolit i cílení dle zařízení (stolní počítače, notebooky či mobilní zařízení). 

5. Cílení dle pohlaví, věku, témat a klíčových slov

YouTube nabízí velice vhodné prostředí pro specifické cílení, protože obsahuje velké množství registrovaných neanonymních uživatelů. Zde opět platí zásada z druhého bodu, tedy že užší specifikace vede k vhodnějšímu zacílení a úspěšnější kampani, avšak za cenu menšího publika.

6. Sledování výsledků

Úspěšnost video inzerce stojí stejně jako většina kampaní na neustálém sledování, analýze a vyhodnocování výsledků a metrik provozu. Záleží už pouze na strategii kampaně, bude-li dominantním ukazatelem počet shlédnutí, počet označení Like/Thumb, poměr uskutečněných impresí, cena či množství prokliků na web.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017