Blog

Eva Řeháková 21. 11. 2014 Zpět

Jak dělat online marketing? Inspirujte se u světového guru online marketérů!

Avinash Kaushik

Avinash Kaushik je skutečným mistrem ve světě online marketingu. Jeden z nejvlivnějších lidí v Google vystoupil velmi energicky na posledním Marketing Festivalu, kde v úvodu svého vystoupení zkritizoval online marketingové strategie spousty velkých českých společností. Jak dělat online marketing lépe? Podle Kaushika je třeba pohlížet na strategii sofistikovaně a s větší odvahou.

Přednáška Avinashe Kaushika na Marketing Festivalu v Brně měla velký ohlas. Spousta velkých českých firem se musela chytit za nos. Podle poradce největších světových firem jsou jejich online strategie málo sofistikované a hráči, jako například Seznam nebo Aukro, často chybují. Přednáška byla velice inspirativní i pro specialisty MarketUP, jejich názory si můžete přečíst v tomto článku.

Více financí, lepší marketing? Není to pravidlem

Avinash Kaushik prozradil v rozhovoru pro Marketing Sales Media, že problém většiny velkých společností není v samotných marketérech. Ti mají vůli dělat věci jinak. Často však narážejí u svých šéfů, které je složitější přesvědčit o změně strategie. Především v případě velkých firem.

Avinash Kaushik

Kaushik má zkušenosti jak se světovými giganty, jako je například Volkswagen, tak i s malými společnostmi. Proto může srovnávat. Větší rozpočet podle něj neznamená automaticky lepší výsledky. Velké společnosti s miliardovými rozpočty se naopak často špatně přizpůsobují novým strategiím, menší firmy reagují pružněji, v čemž je jejich výhoda. Větší hráči mají na druhou stranu lepší možnosti péče o zákazníky, které si mohou dovolit více hýčkat.

V marketingové strategii jde především o zákazníky

Při budování marketingové strategie se musí podle Kaushika postupovat vždy individuálně. Neexistuje univerzální návod, jak dosáhnout nejlepších výsledků. Firmy mají nedostatky v analýze dat i při využití různých způsobů jejich měření. Důležité je budování kvalitního obsahu webu, ale také správa sociálních sítí. Je třeba vždy postupovat s ohledem na cílové zákazníky.

Základní otázkou všech marketingových specialistů by tedy mělo být to, čí problém řeší. V online marketingu jde především o budování vztahů s jednotlivými skupinami lidí. Nemůžeme tedy řesně říct, zdali se zaměřit více na SEO, e-mailing nebo sociální sítě. Na základě důkladné analýzy je třeba zjistit, co je nejlepší právě pro vaše klienty.

See-Think-Do-Care a komplexní pohled na marketing

Podle Avinashe Kaushika by se měly všechny marketingové aktivity odvíjet od toho, v jaké fázi uvažování se nacházejí potencionální zákazníci. Podle jeho frameworku See-Think-Do-Care mohou být pro každého klienta důležité jiné on-line i off-line kanály v závislosti na jeho publiku.

See-Think-Do-Care

Hlavním cílem každé firmy by přitom nemělo být pouze přilákání nového zákazníka. Je důležité působit na něj ve všech fázích procesu. Musíte ho pobavit, přimět ke koupi a zároveň se o něj starat poté, co nákup dokončí. Nejlepší zákazník je totiž stálý zákazník, který u vás nenakoupí jen jednou, ale bude se k vašim službám vracet.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018