Blog

Eva Řeháková 21. 11. 2014 Zpět

Jak dělat online marketing? Inspirujte se u světového guru online marketérů!

Avinash Kaushik

Avinash Kaushik je skutečným mistrem ve světě online marketingu. Jeden z nejvlivnějších lidí v Google vystoupil velmi energicky na posledním Marketing Festivalu, kde v úvodu svého vystoupení zkritizoval online marketingové strategie spousty velkých českých společností. Jak dělat online marketing lépe? Podle Kaushika je třeba pohlížet na strategii sofistikovaně a s větší odvahou.

Přednáška Avinashe Kaushika na Marketing Festivalu v Brně měla velký ohlas. Spousta velkých českých firem se musela chytit za nos. Podle poradce největších světových firem jsou jejich online strategie málo sofistikované a hráči, jako například Seznam nebo Aukro, často chybují. Přednáška byla velice inspirativní i pro specialisty MarketUP, jejich názory si můžete přečíst v tomto článku.

Více financí, lepší marketing? Není to pravidlem

Avinash Kaushik prozradil v rozhovoru pro Marketing Sales Media, že problém většiny velkých společností není v samotných marketérech. Ti mají vůli dělat věci jinak. Často však narážejí u svých šéfů, které je složitější přesvědčit o změně strategie. Především v případě velkých firem.

Avinash Kaushik

Kaushik má zkušenosti jak se světovými giganty, jako je například Volkswagen, tak i s malými společnostmi. Proto může srovnávat. Větší rozpočet podle něj neznamená automaticky lepší výsledky. Velké společnosti s miliardovými rozpočty se naopak často špatně přizpůsobují novým strategiím, menší firmy reagují pružněji, v čemž je jejich výhoda. Větší hráči mají na druhou stranu lepší možnosti péče o zákazníky, které si mohou dovolit více hýčkat.

V marketingové strategii jde především o zákazníky

Při budování marketingové strategie se musí podle Kaushika postupovat vždy individuálně. Neexistuje univerzální návod, jak dosáhnout nejlepších výsledků. Firmy mají nedostatky v analýze dat i při využití různých způsobů jejich měření. Důležité je budování kvalitního obsahu webu, ale také správa sociálních sítí. Je třeba vždy postupovat s ohledem na cílové zákazníky.

Základní otázkou všech marketingových specialistů by tedy mělo být to, čí problém řeší. V online marketingu jde především o budování vztahů s jednotlivými skupinami lidí. Nemůžeme tedy řesně říct, zdali se zaměřit více na SEO, e-mailing nebo sociální sítě. Na základě důkladné analýzy je třeba zjistit, co je nejlepší právě pro vaše klienty.

See-Think-Do-Care a komplexní pohled na marketing

Podle Avinashe Kaushika by se měly všechny marketingové aktivity odvíjet od toho, v jaké fázi uvažování se nacházejí potencionální zákazníci. Podle jeho frameworku See-Think-Do-Care mohou být pro každého klienta důležité jiné on-line i off-line kanály v závislosti na jeho publiku.

See-Think-Do-Care

Hlavním cílem každé firmy by přitom nemělo být pouze přilákání nového zákazníka. Je důležité působit na něj ve všech fázích procesu. Musíte ho pobavit, přimět ke koupi a zároveň se o něj starat poté, co nákup dokončí. Nejlepší zákazník je totiž stálý zákazník, který u vás nenakoupí jen jednou, ale bude se k vašim službám vracet.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Dopady GDPR na digitální marketing

GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…

20. 3. 2018

Digitálním nomádem v Asii: O práci, cestování a životě v pomalejším tempu

Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…

16. 3. 2018

Posily realizačního oddělení Lenka a Radek: O datové analytice, Googlu a vtipech na Slováky

Do realizačního oddělení nastoupily dvě nové tváře. Jací jsou, kde se tu vzali a jaké mají plány?

14. 3. 2018

10 tipů, jak zlepšit svůj osobní profil na Linkedinu

S největší pravděpodobností už na Linkedinu máte založený profil, stejně jako 500 milionů lidí na celé planetě a 1,3 milionů našich sp…

13. 3. 2018

Klienti jsou s našimi službami spokojení, prokázal nedávný průzkum.

Jak klienti hodnotí naše služby? I v tomto pololetí jsme obdrželi velmi pěkný výsledek v hodnocení Net Promoter Score.

26. 2. 2018

Instagram tip: Naučte se pořizovat zdařilejší fotky jídla

Pořizování atraktivních fotek s jídlem se pomalu stává součástí výbavy základních dovedností marketingové gramotnosti. Zejména, pokud …

23. 2. 2018