Blog

Internet bortí nákupní stereotypy, muži nakupují na e-shopech více než ženy

Internet bortí nákupní stereotypy, muži nakupují na e-shopech více než ženy

Nákupy přes internet využívá v České republice stále více lidí. Zažité tradice v chování se však v online prostředí mění. Z nejnovějšího průzkumu srovnávače cen Heureka.cz a výzkumné agentury NMS Market Research vyplývá, že muži nakupují v e-shopech častěji a utrácí více peněz než ženy.

Přes 10 000 korun ročně nechá v internetových obchodech až 43 % mužů. Zákaznic, které by utratily podobnou částku není ani jedna třetina. Čtvrtina žen nakoupila v e-shopech během roku pouze za 3 000 korun a téměř 40 % slovenských zákaznic utratilo ještě méně. Jen 15 % mužů nepřesáhne ročně tuto částku. Češi na internetu nejčastěji utrácí 5 000 až 10 000 korun. Celkem nechali v internetových obchodech 50 miliard korun, tedy o desetinu více než v předešlém roce.

tabulka

Výsledky průzkumu, kterého se zúčastnilo 9 000 internetových uživatelů z České a Slovenské republiky, potvrzuje i spotřebitelský průzkum českého e-shopu Kasa.cz z loňského roku. Podle něj tvoří ženy jen třetinu všech zákazníků.

Hlavním motivem Čechů pro nákup online je především úspora času a širší sortiment zboží. Ještě do nedávna chtěli uživatelé spíše ušetřit peníze. To je dnes prioritou pouze pro třetinu českých zákazníků. Na internetu mohou navíc lidé z pohodlí domova najít více informací o produktech a porovnat jejich parametry s ostatními. Přes internet nejraději nakupují takové zboží, které by v běžných obchodech nesehnali. Potvrzuje to i stále oblíbenější nákup originálních kousků oblečení a šperků. Dobře si také vedou finanční služby, pojišťovací produkty a slevové kupony. Zákazníci také stále častěji využívají výdejní místa internetových obchodů, jejichž síť se rapidně rozšiřuje.

Přestože se obrat online prodejen za posledních deset let zvýšil až čtyřicetkrát, drtivá většina zboží se stále prodává v kamenných obchodech. Poptávka po potravinách, lécích, železářských a stavebních produktů stále převládá  v klasických prodejnách. Přes internet se v loňském roce prodalo téměř 6 % veškerého zboží. Asociace pro elektronickou komerci odhaduje, že stejně jako v loňském roce bude i letos největší zájem o počítače, mobilní telefony a další elektroniku.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019