Blog

Internet Advertising Conference 2014 předpovídá novinky v RTB

FOTO: Internet Advertsing Conference 2014

Ve čtvrtek 24. dubna proběhl v Praze další ročník Internet Advertising Conference. I letos jsme se vydali zjistit, co je v oblasti internetu a medií nového a jaké jsou trendy do budoucna.

Organizátoři zajistili mnoho zajímavých prezentujících, mezi nimiž se objevil například Holger Mews (viceprezident Adform), Arjan Roijen (director operations EMEA spol. Quizma) či Vanda Wolfová (Head of Agency Google) a mnoho dalších osobností české a světové internetové scény.

Přednášky probíhaly současně v několika sálech najednou. Ty nejzajímavější jsme navštívili, abychom poodhalili, kam světová a česká internetová média míří.

Z prezentací jasně vyplynulo, že hlavními tahouny internetové reklamy se v následujících letech stanou RTB (Real Time Biding) a mobilní reklama. Oblasti RTB se ostatně věnovala i většina přednášek v jednom z přednášecích sálů a bylo to tedy nejvíce diskutované téma.

Internet Advertsing Conference 2014

Dle odhadů naroste objem displejové reklamy realizovaný prostřednictvím RTB v následujících třech letech čtyřnásobně, výdaje na mobilní reklamu až trojnásobně. V obou těchto oblastech dojde také k velkému boomu v rozšiřování množství formátů reklamy a RTB se rozroste též o tzv. Private marketplaces. Tento druh RTB  bude umožňovat aukce pouze omezené skupině inzerentů, pro které budou vyčleněny zajímavá umístění a formáty. Bude to vykoupeno vyšší cenou za tisíc zobrazení (CPM), ale i tak bude cena výhodnější než v případě přímého nákupu plochy.

Jak zaznělo z několika přednášek, dopad online kampaní není možné hodnotit pouze přímými konverzemi po prokliku inzerátu nebo banneru. K vyhodnocení je třeba přistupovat mnohem komplexněji, protože uživatelé používají pro práci s internetem více terminálů (mobil, tablet, notebook, desktop, …) a tudíž měření výsledků prostřednictvím cookies některé konverze nezachytí.

Internet Advertsing Conference 2014

Internet Advertsing Conference 2014

Dobrým příkladem, který tuto situaci ilustroval, byl projekt prezentovaný Vesnou Zacharič ze společnosti Gemius. Cílem projektu bylo zjistit, jak velký dopad na výsledky firmy má kampaň na Facebooku. Analýza přinesla zjištění, že vedle tří procent přímých konverzí po prokliku na reklamu, přinesla kampaň celkem dvanáct procent konverzí právě díky konverzím z jiných kanálů a online zařízení.

Velký rozvoj má v ČR před sebou také reklama v síti YouTube. Síť YouTube je v ČR nyní jednou z nejsledovanějších televizí a oslovuje i specifické publikum, které tradiční televizní kanály neoslovují. Využitím reklamy na této sociální síti je tedy možné vhodně doplnit televizní reklamu a zvýšit tak celkový zásah.

Internet Advertising Conference přinesla letos především vize a trendy v oblasti online medií, které jasně říkají, že digitální marketing a online media budou i v následujících letech na strmém vzestupu.

Internet Advertsing Conference 2014

Zdroj foto: iac.spir.cz

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP se stal jedním z 28 hrdinů digitální doby

Zvědavost. Odvaha. Touha po vzdělání. Rozhodnost. Podnikavost. To je jen hrstka vlastností, které spojují představitele úspěšných digitál…

13. 12. 2019

Digitální strategii značky Decathlon nově zajišťuje MarketUP

Digitální agentura MarketUP rozšířila klientské portfolio o značku Decathlon. Cílem nové spolupráce je zvýšení tržního podílu sportovn…

4. 12. 2019

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019