Blog

Martina Žilková 23. 2. 2018 Zpět

Instagram tip: Naučte se pořizovat zdařilejší fotky jídla

Instagram tip: Naučte se pořizovat zdařilejší fotky jídla

Pořizování atraktivních fotek s jídlem se pomalu stává součástí výbavy základních dovedností marketingové gramotnosti. Zejména, pokud zastupujete nějakou foodovou značku. Zjistěte, jak pomocí jednoduchých tipů pořizovat fotky ještě o trochu lepší.

Focení jídla je moderní záležitostí. Instagram doslova přetéká obrázky otagovanými #foodporn, sdílení receptů se stalo základním pilířem obsahu všech foodových brandů. Umět proto dobře fotit kompozici s jídlem je důležité pro každého, kdo chce komunikovat k dnešním Mileniálům. Rozhodli jsme se proto podělit se s vámi o pár tipů, jak takové fotky pořizovat, aby mezi ostatními konkurenčními snímky vynikly.

 

Zkoušejte různé úhly

I když k tomu jídlo trochu vyzývá, ne všechny fotky musí být pořízeny svrchu. Zkoušejte a testujte, který úhel je pro vaši kompozici ten nejlepší. Nebojte se experimentovat, většinu fotek pravděpodobně pořídíte ve velice nepřirozených polohách, ve stoje na židli nevyjímaje.

Soustřeďte se na detaily

Pohrajte si s onou pomyslnou (i skutečnou) třešničkou na svém dortu. Myslete na to, že vaše výsledná fotka musí být malé umělecké dílo. Zcela upřímně, ne každý si ve skutečnosti dopřeje snídani na dokonale čistém podnose spolu s čerstvě vymačkaným džusem, horkými upečenými lívanci a čerstvým ovocem. Ale to nevadí. Vaše fotka by přesně toto měla zachytit. Onu dokonalou jedinečnost okamžiku, kterou si málokdy ve svém životě dopřejeme. A proto jsou tolik důležité detaily, které snímku přidají na autentičnosti. Zasypejte svůj avokádový sendvič snítkou bylinek, dozdobte talíř s palačinkami kapkou javorového sirupu. Zkuste do snímku zakomponovat i ruce. Pokuste se zachytit to, jak svůj pokrm dokončujete nebo dokonce, jak ho už jíte. Fotkám mnohdy prospívá právě přítomný lidský faktor. Všechny tyto detaily mohou fotku pozdvihnout o mnoho úrovní výš. Takže i zde platí – experimentujte.

 

Pracujte s přirozeným světlem

Celý úspěch dobré fotografie stojí na přísunu přirozeného světla. Foťte proto bez automatického blesku a raději svou kompozici posuňte blíž k oknu nebo rovnou ven, pokud vám to počasí a možnosti dovolí. S přirozeným světlem pak můžete pracovat dvěma způsoby, a to dosáhnout buďto světlého nebo tmavého tónu fotky.

Světlý tón

Zatím jsou stále ještě nejpopulárnější světlé kompozice. Šťavnaté, syté barvy na zářivě bílém pozadí dodávají fotkám s jídlem ten správný šmrnc, který povzbuzuje chuťové buňky.

Skrývá se za tím ale spoustu práce. K vytvoření dokonalého světla potřebujete světlý podklad a několik bílých tabulí. Fotografovaný objekt umístěte před okno tak, aby na něj světlo dopadalo lehce z boku. Použijte bílé desky, například z polystyrenu, a umístěte je kolem objektu, aby na něj odrážely světlo. Pro ještě lepší světelný efekt umístěte před objekt bílé reflektory.

Díky tomuto uspořádání bude na snímku hodně světla a jen minimum stínů. Fotografie tak bude působit vzdušně a svěže.

 

 

Tmavý tón

Poslední dobou začínají být populární také tmavé snímky, které fotce dodávají specifickou náladu. Pokud chcete dosáhnout podobné atmosféry, vyzkoušejte techniku šerosvitu. Její podstatou je vytvořit dramatický kontrast mezi světlým objektem a obklopující temnotou.

I u těchto fotek je ale zcela klíčový přísun přirozeného světla. To by v tomto případě mělo být po pravé straně fotografovaného objektu. Budete potřebovat tmavé tabule, kterými fotografovaný objekt obklopíte. Ujistěte se ale, že tabule neodráží světlo, které by na fotce vytvářelo nežádoucí odlesky. Tmavé desky by měly světlo naopak pohlcovat. Váš objekt pak umístěte přesně na hranici stínu z tmavých tabulí a dopadajícího světla.

Výsledek pak může vypadat třeba takhle:

Říká se, že aby člověk dosáhl mistrovství v určité dovednosti, musí jejím zlepšováním strávit 10 tisíc hodin. K pořizování atraktivních foodových fotek naštěstí nemusíte být mistry řemesla. Stačí pochopit tato základní pravidla a zkoušet to. Uvidíte, že velmi brzy zpozorujete výrazné zlepšení ve výsledcích své práce.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019