Blog

Influencer marketing a ženy: Najděte klíč k jejich srdci!

Influencer marketing a ženy: Najděte klíč k jejich srdci!

Bouchněte šampaňské, připravte skleničky, marketing si všiml a vymezil jednu důležitou skupinu spotřebitelů – ženy! Ale kdeže, o důležitosti této cílové skupiny se ví už dlouho, jen její specifičnost a modely chování nikdy nebyly brány zcela vážně. Že by tento trend nabíral nové obrátky?

Influencer marketing není rozhodně radno podceňovat, strkat před ním hlavu do písku a už vůbec nemůže být ignorován. Je stále více populárnější a v rámci digitálního světa jedním z nejvyužívanějších marketingových nástrojů. Dalo by říci, že čím více roste vliv a popularita osobností ze všech různých oblastí, tím více vzrůstá i oblíbenost influencer marketingu.

Agentura Bloglovin', která slouží čtenářům blogů, se rozhodla udělat celkem obsáhlý průzkum influencer marketingu a na paškál si vzala právě ženy. „Malého“ testu se zúčastnilo celkem 22 000 spotřebitelek z celého světa. Těm bylo položeno několik otázek, které se týkaly právě influencerů.

Průzkum se soustředil na tři klíčové oblasti:

  • Postupy v influencer marketingu
  • Nejefektivnější využití sociálních sítí
  • Kupní a brandingová kupní síla

Závěry výzkumu potvrdily, že ženy jsou snadno ovlivnitelné influencery a to nejen při online nákupu.

  • 54 % zákaznic si objednalo produkt, jakmile ho vidělo u někoho z influencerů
  • 45 % zákaznic začalo sledovat značku, jakmile ji viděli propagovat někoho z influencerů
  • 30 % zákaznic začalo sledovat influencera na základě toho, že propaguje jejich oblíbenou značku
  • 9 % zákaznic dokonce bylo ochotno zaplatit za produkt více poté, co viděly, že ho propaguje influencer

Výzkum potvrdil, že ženy jsou velmi silnou nákupní silou

Abychom však jen nechválili, je nutno říci, že naopak celých 37 % procent zákaznic uvedlo, že přestalo influencera sledovat, jakmile se jeho příspěvky na propagované zboží objevovaly v příliš vysoké frekvenci. Ne nadarmo se tedy říká, že všeho moc škodí a že méně je někdy více. Navíc podle výzkumů jsou ženy tou skupinou, která se svými poznatky a nespokojeností ráda svěří dalším potencionálním či stávajícím zákazníkům. Ztráta sledujících fanynek potom může být větší, než se na první pohled může zdát.

Influencer marketing slaví u žen úspěch. Náhoda?

To, že je nutné brát ženy jako specifickou skupinu, není nijak zajímavé zjištění, i když se bohužel této skutečnosti nenaučili někteří inzerenti ještě využívat. Zejména na příkladu influencer marketingu je krásně vidět, jakým způsobem se ženským publikem pracovat a docílit toho, aby daný produkt nejen důkladně prozkoumaly, ale i koupily. Je nutné si uvědomit, že ženy disponují čím dál větší nákupní silou. Postupem času získávají důležitější postavení na trhu práce i celkově ve společnosti a to souvisí s větším množstvím peněz, které mohou trhu přinést.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017