Blog

Influencer marketing a ženy: Najděte klíč k jejich srdci!

Influencer marketing a ženy: Najděte klíč k jejich srdci!

Bouchněte šampaňské, připravte skleničky, marketing si všiml a vymezil jednu důležitou skupinu spotřebitelů – ženy! Ale kdeže, o důležitosti této cílové skupiny se ví už dlouho, jen její specifičnost a modely chování nikdy nebyly brány zcela vážně. Že by tento trend nabíral nové obrátky?

Influencer marketing není rozhodně radno podceňovat, strkat před ním hlavu do písku a už vůbec nemůže být ignorován. Je stále více populárnější a v rámci digitálního světa jedním z nejvyužívanějších marketingových nástrojů. Dalo by říci, že čím více roste vliv a popularita osobností ze všech různých oblastí, tím více vzrůstá i oblíbenost influencer marketingu.

Agentura Bloglovin', která slouží čtenářům blogů, se rozhodla udělat celkem obsáhlý průzkum influencer marketingu a na paškál si vzala právě ženy. „Malého“ testu se zúčastnilo celkem 22 000 spotřebitelek z celého světa. Těm bylo položeno několik otázek, které se týkaly právě influencerů.

Průzkum se soustředil na tři klíčové oblasti:

  • Postupy v influencer marketingu
  • Nejefektivnější využití sociálních sítí
  • Kupní a brandingová kupní síla

Závěry výzkumu potvrdily, že ženy jsou snadno ovlivnitelné influencery a to nejen při online nákupu.

  • 54 % zákaznic si objednalo produkt, jakmile ho vidělo u někoho z influencerů
  • 45 % zákaznic začalo sledovat značku, jakmile ji viděli propagovat někoho z influencerů
  • 30 % zákaznic začalo sledovat influencera na základě toho, že propaguje jejich oblíbenou značku
  • 9 % zákaznic dokonce bylo ochotno zaplatit za produkt více poté, co viděly, že ho propaguje influencer

Výzkum potvrdil, že ženy jsou velmi silnou nákupní silou

Abychom však jen nechválili, je nutno říci, že naopak celých 37 % procent zákaznic uvedlo, že přestalo influencera sledovat, jakmile se jeho příspěvky na propagované zboží objevovaly v příliš vysoké frekvenci. Ne nadarmo se tedy říká, že všeho moc škodí a že méně je někdy více. Navíc podle výzkumů jsou ženy tou skupinou, která se svými poznatky a nespokojeností ráda svěří dalším potencionálním či stávajícím zákazníkům. Ztráta sledujících fanynek potom může být větší, než se na první pohled může zdát.

Influencer marketing slaví u žen úspěch. Náhoda?

To, že je nutné brát ženy jako specifickou skupinu, není nijak zajímavé zjištění, i když se bohužel této skutečnosti nenaučili někteří inzerenti ještě využívat. Zejména na příkladu influencer marketingu je krásně vidět, jakým způsobem se ženským publikem pracovat a docílit toho, aby daný produkt nejen důkladně prozkoumaly, ale i koupily. Je nutné si uvědomit, že ženy disponují čím dál větší nákupní silou. Postupem času získávají důležitější postavení na trhu práce i celkově ve společnosti a to souvisí s větším množstvím peněz, které mohou trhu přinést.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Co nového odhalil Google na Agency Day?

29. ledna 2018 jsme se zúčastnili Google Agency Day, každoroční výroční konference pro certifikované Google partnery. Z akce jsme si odnesli …

31. 1. 2018

Naše TOP 5 kampaně v loňském roce

Na následujících řádcích se s vámi podělíme o přehled nezajímavějších kampaní za rok 2017. Výběr nebyl jednoduchý, protože skvělý…

30. 1. 2018

Noví projekťáci Lukáš & Pepa: Dobrý tým je ten, se kterým trávíte čas i po desáté večer

Lukáš Cikánek a Pepa Plechatý jsou v MarketUPu asi čtvrt roku a i za tak krátkou dobu už stihli pořádně máknout na spoustě projektů. Jak …

26. 1. 2018

#FacebookZero: Proč potřebujeme novou strategii?

Nový rok s sebou přinesl také velkou facebookovou novinku, kterou sice ocení uživatelé, správci Stránek ale zřejmě zapláčou. Jak se připr…

18. 1. 2018

Digitální trendy pro rok 2018

Rok 2018 bude pro online zlomový. Můžeme očekávat obrovský nárůst používání umělé inteligence, propad dosavadních vyhledávacích monop…

17. 1. 2018

Jak oslovit mileniály? Na Instagramu!

Potenciál Instagramu pro firmy neustále narůstá. Zjistěte, jak tuto síť využívat, abyste nezůstali pozadu.

5. 1. 2018