Blog

Michal Novák 8. 1. 2015 Zpět

Google vyžaduje souhlas se sbíráním informací pomocí cookies

Google vyžaduje souhlas se sbíráním informací pomocí cookies

Google přišel v minulých dnech se sdělením, které vyvolalo paniku mezi majiteli webových stránek, využívajících jeho reklamní systémy. Bude vyžadovat informovaný souhlas návštěvníků se sbíráním informací prostřednictvím cookies na webu. Co to vlastně znamená? Koho se nařízení týká a jak se k němu postavit? Přinášíme vám shrnutí.

Cookies v českém prostředí? Znění zákona není přesné

Směrnice, která vyčleňuje povinnost mít souhlas se sbíráním osobních údajů pomocí cookies na webu, existuje v Evropské unii už několik let. Byla nejednoznačně transponována i do českého právního řádu.

Co vlastně směrnice říká? Návštěvník vašich stránek by měl být informován o tom, jaké údaje o něm sbíráte, a udělit souhlas. Protože způsob udělení souhlasu není jasně identifikován, v dnešní praxi je získáván samotným používáním webu.

Věci se však daly do pohybu a můžeme očekávat, že se situace v rámci několika měsíců změní. Proto doporučujeme získat souhlas aktivním kliknutím na tlačítko „ano, souhlasím“. Google svým sdělením rozpoutal diskuzi na toto téma a navíc začal vyžadovat souhlas u některých stránek už nyní.

Kdo musí dodat informovaný souhlas do stránek?

Je vyžadován například informovaný souhlas pro majitele stránek, které zjišťují údaje o návštěvnících prostřednictvím nástrojů Google. Souhlas se zatím netýká uživatelů, kteří mají napojený klasický Google Analytics, ale těch, jež:

  • Mají Google Analytics rozšířený o přehledy demografických údajů a zájmů o další marketingové funkce, které sbírají cookies. Těmto zatím nehrozí postihy, vše se však může kdykoliv změnit.
  • Využívají AdSense nebo DoubleClick pro sbírání osobních údajů. V tomto případě už bude Google postupovat přísněji, majitelům účtů, kteří na své stránky nenasadí potřebný souhlas, hrozí až jejich zrušení.

Pro naplnění litery zákona doporučujeme vyžadovat souhlas i v případě, že na webu používáte služby třetích stran, které také sbírají cookies. Obvykle se jedná o:

  • Remarketingové a reklamní systémy
  • Lajkovací tlačítka a funkce sociálních sítí
  • Používání Youtube videí
  • Formuláře a widgety třetích stran

Mezi osobní údaje může patřit cokoliv

Co všechno vlastně patří mezi osobní údaje? Můžeme mezi ně řadit všechny informace, podle kterých jsme schopni zpětně identifikovat člověka. Mohou to být informace o IP adrese, identifikace prohlížeče, operačního systému, lokace, historie navštěvovaných stránek. Ucelením těchto a dalších informací lze teoreticky člověka identifikovat.

Výslovný souhlas doporučujeme získat také v případě, že sbíráte e-mailové adresy pro newsletter nebo jakékoliv přihlašovací údaje.

Zajistíme implementaci souhlasu na vaše stránky

Návštěvník by měl být po příchodu na stránky informován o tom, že jsou sbírány jeho osobní údaje a požádán o souhlas. Po kliknutí bude směrován nejlépe na samostatnou stránku webu, kde najde přesné informace o sbíraných údajích. Hlášku je vhodné dodat ve všech jazykových mutacích vašeho webu. Můžeme vám pomoci implementovat hlášku tak, aby váš web vyhovoval dnešní praxi při naplňování zákona.

Příklad různých realizací Cookies hlášek:

Abychom vám zajistili lepší uživatelské prostředí, používá tento web soubory cookie.
Další informace naleznete v našich zásadách používání souborů cookie a ochrany soukromí. | Přijmout
S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče. | Potvrdit
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. | Další informace | Rozumím
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. | V pořádku | Další informace
Jak může vypadat realizace na vašich stránkách. Informace o přijetí cookies se zobrazuje v dolní části webu. Při scrollování je hláška stále viditelná.:

Cookies

Pro plné zobrazení podmínek klikněte sem.

Pokud potřebujete pomoct s nastavením hlášky na váš web, neváhejte se na nás obrátit.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017