Blog

Matouš Ledvina 26. 9. 2014 Zpět

Google vyvinul nový update algoritmů Panda 4.1

Update Panda 4.1

Po delší odmlce připravil Google update algoritmů Panda 4.1, který spustil ve druhé polovině září. Hlavním cílem je především penalizace nekvalitního, slabého a druhořadého obsahu webových stránek.

Google vytvořil už 27. úpravu algoritmů z oblíbené rodiny Panda. Úprava má podle zpráv Googlu nabývat na platnosti velice pozvolna a v závislosti na umístění by měla ovlivnit přibližně 3 – 5 % všech vyhledávaných dotazů.

Update má zlepšit pozice webů s kvalitním obsahem

Update se zaměřuje zejména na malé až střední weby se špičkovým obsahem, kterým má pomoci získat lepší pozice ve vyhledávání. Významnou roli ve vyhodnocení by měla hrát přímá zpětná vazba od samotných uživatelů a webmasterů, kterou Google nashromáždil.

Pokud tedy například disponujete webem, který před čtyřmi měsíci pocítil negativní změnu po zveřejnění poslední verze Panda 4.0, máte jedinečnou šanci nabýt zpět ztracených pozic a provozu. Update navíc nabízí šanci ověřit si, zdali kroky, které byly podniknuty k nápravě pozice, byly adekvátní a správné.

Některé weby se mohou propadnout ve vyhledávání

Zatímco některé weby se posunou ve vyhledávačích výše, jiné se mohou naproti tomu o několik pozic propadnout. Nová panda může negativně ovlivnit i webové stránky, které zůstaly verzí 4.0 netknuté. Pokud jste ve druhé polovině září zaznamenali znatelný pokles, dá se s jistotou říci, že jde o dílo Pandy 4.1.

Panda jako kvartální aktualizace?

Zajímavá je změna frekvence Panda updatů. Zatímco v roce 2012 vydával Google inovované algoritmy přibližně na měsíční bázi, ve značné části roku 2013 neproběhly zhola žádné. Vyvstává tedy otázka, zdali nechce Google nastavit Pandu jako kvartální aktualizaci. Na odpověď si každopádně počkáme maximálně do ledna příštího roku.

Od roku 2011 představil Google mnoho updatů svých vyhodnocovaných algoritmů. Ty pravidelně ovlivňují mechanismy vyhledávače i praktiky pro optimalizaci webů. Zásadní byly především releasy Panda (02/2011), Penguin (04/2012), Phantom (05/2013), Hummingbird (08/2013), nebo například Pigeon (06/2014).

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
SEO
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018