Blog

Matouš Ledvina 26. 9. 2014 Zpět

Google vyvinul nový update algoritmů Panda 4.1

Update Panda 4.1

Po delší odmlce připravil Google update algoritmů Panda 4.1, který spustil ve druhé polovině září. Hlavním cílem je především penalizace nekvalitního, slabého a druhořadého obsahu webových stránek.

Google vytvořil už 27. úpravu algoritmů z oblíbené rodiny Panda. Úprava má podle zpráv Googlu nabývat na platnosti velice pozvolna a v závislosti na umístění by měla ovlivnit přibližně 3 – 5 % všech vyhledávaných dotazů.

Update má zlepšit pozice webů s kvalitním obsahem

Update se zaměřuje zejména na malé až střední weby se špičkovým obsahem, kterým má pomoci získat lepší pozice ve vyhledávání. Významnou roli ve vyhodnocení by měla hrát přímá zpětná vazba od samotných uživatelů a webmasterů, kterou Google nashromáždil.

Pokud tedy například disponujete webem, který před čtyřmi měsíci pocítil negativní změnu po zveřejnění poslední verze Panda 4.0, máte jedinečnou šanci nabýt zpět ztracených pozic a provozu. Update navíc nabízí šanci ověřit si, zdali kroky, které byly podniknuty k nápravě pozice, byly adekvátní a správné.

Některé weby se mohou propadnout ve vyhledávání

Zatímco některé weby se posunou ve vyhledávačích výše, jiné se mohou naproti tomu o několik pozic propadnout. Nová panda může negativně ovlivnit i webové stránky, které zůstaly verzí 4.0 netknuté. Pokud jste ve druhé polovině září zaznamenali znatelný pokles, dá se s jistotou říci, že jde o dílo Pandy 4.1.

Panda jako kvartální aktualizace?

Zajímavá je změna frekvence Panda updatů. Zatímco v roce 2012 vydával Google inovované algoritmy přibližně na měsíční bázi, ve značné části roku 2013 neproběhly zhola žádné. Vyvstává tedy otázka, zdali nechce Google nastavit Pandu jako kvartální aktualizaci. Na odpověď si každopádně počkáme maximálně do ledna příštího roku.

Od roku 2011 představil Google mnoho updatů svých vyhodnocovaných algoritmů. Ty pravidelně ovlivňují mechanismy vyhledávače i praktiky pro optimalizaci webů. Zásadní byly především releasy Panda (02/2011), Penguin (04/2012), Phantom (05/2013), Hummingbird (08/2013), nebo například Pigeon (06/2014).

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
SEO
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017