Blog

Martin Peška 29. 8. 2014 Zpět

Google ruší zobrazování autorství ve výsledcích vyhledávání

FOTO: Google Authorship

Zrušení funkce tzv. Google Autorship, která umožňovala zobrazovat ve výsledcích vyhledávání v Googlu společně s odkazem i fotografii autora, oznámil 28. srpna na svém Google+ profilu John Mueller z Google Webmaster Tools.

Dnes se již autorství ve výsledcích vyhledávání v Googlu skutečně nezobrazuje a oficiální potvrzení definitivního zrušení funkce je již i v oficiální nápovědě Google pro webmastery.  

S Autorshipem přišel Google v polovině roku 2011. Sliboval si od něj úzké propojení nejen s vlastní sociální sítí Google+, ale také získání užitečných dat do tzv. Author Ranku, jehož cílem je promítnout do výsledků vyhledávání relevanci či kvalitu autora.

Největším lákadlem pro využívání této funkce bylo a z hlediska obohacení výsledků vyhledávání na Googlu o fotografii autora. Podívejte se, jak potom takový výsledek ve vyhledávači vypadal.

Ukázka, jak vypadal Google Authorship

John Mueller ve svém příspěvku na Google+ ke zrušení Authorshipu uvedl, že sice tato funkce pomohla jeho týmu získat spoustu užitečné zpětné vazby od webmasterů i uživatelů, přesto v Googlu končí. Hlavním důvodem je podle jeho slov zjištění, že informace o autorství společně s fotografií není pro uživatele tak užitečná, jak původně lidé v Googlu doufali.

Podle jeho slov interní testy prokázaly, že zrušení zobrazování autorství obsahu ve výsledcích vyhledávání nijak nepříznivě neovlivňuje počet kliknutí na odkazy.

Mueller také potvrdil, že Google bude pokračovat v rozšiřování tzv. strukturovaných dat a úryvků, která pomáhají všem vyhledávačům lépe pochopit obsah a kontext stránek webu. Jaká mikrodata Google nadále podporuje a zobrazuje pod výsledky vyhledávání, se můžete podívat zde.

Na závěr zmínil, že uživatelé sociální sítě Google+ uvidí ve výsledcích vyhledávání příspěvky svých přátel a stránek, pokud budou relevantní pro zadaný dotaz.

Využívali jste na svém webu Google Authorship? Jaké jste s ním měli zkušenosti? 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018