Blog

Martin Peška 29. 8. 2014 Zpět

Google ruší zobrazování autorství ve výsledcích vyhledávání

FOTO: Google Authorship

Zrušení funkce tzv. Google Autorship, která umožňovala zobrazovat ve výsledcích vyhledávání v Googlu společně s odkazem i fotografii autora, oznámil 28. srpna na svém Google+ profilu John Mueller z Google Webmaster Tools.

Dnes se již autorství ve výsledcích vyhledávání v Googlu skutečně nezobrazuje a oficiální potvrzení definitivního zrušení funkce je již i v oficiální nápovědě Google pro webmastery.  

S Autorshipem přišel Google v polovině roku 2011. Sliboval si od něj úzké propojení nejen s vlastní sociální sítí Google+, ale také získání užitečných dat do tzv. Author Ranku, jehož cílem je promítnout do výsledků vyhledávání relevanci či kvalitu autora.

Největším lákadlem pro využívání této funkce bylo a z hlediska obohacení výsledků vyhledávání na Googlu o fotografii autora. Podívejte se, jak potom takový výsledek ve vyhledávači vypadal.

Ukázka, jak vypadal Google Authorship

John Mueller ve svém příspěvku na Google+ ke zrušení Authorshipu uvedl, že sice tato funkce pomohla jeho týmu získat spoustu užitečné zpětné vazby od webmasterů i uživatelů, přesto v Googlu končí. Hlavním důvodem je podle jeho slov zjištění, že informace o autorství společně s fotografií není pro uživatele tak užitečná, jak původně lidé v Googlu doufali.

Podle jeho slov interní testy prokázaly, že zrušení zobrazování autorství obsahu ve výsledcích vyhledávání nijak nepříznivě neovlivňuje počet kliknutí na odkazy.

Mueller také potvrdil, že Google bude pokračovat v rozšiřování tzv. strukturovaných dat a úryvků, která pomáhají všem vyhledávačům lépe pochopit obsah a kontext stránek webu. Jaká mikrodata Google nadále podporuje a zobrazuje pod výsledky vyhledávání, se můžete podívat zde.

Na závěr zmínil, že uživatelé sociální sítě Google+ uvidí ve výsledcích vyhledávání příspěvky svých přátel a stránek, pokud budou relevantní pro zadaný dotaz.

Využívali jste na svém webu Google Authorship? Jaké jste s ním měli zkušenosti? 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019