Blog

Martin Peška 29. 8. 2014 Zpět

Google ruší zobrazování autorství ve výsledcích vyhledávání

FOTO: Google Authorship

Zrušení funkce tzv. Google Autorship, která umožňovala zobrazovat ve výsledcích vyhledávání v Googlu společně s odkazem i fotografii autora, oznámil 28. srpna na svém Google+ profilu John Mueller z Google Webmaster Tools.

Dnes se již autorství ve výsledcích vyhledávání v Googlu skutečně nezobrazuje a oficiální potvrzení definitivního zrušení funkce je již i v oficiální nápovědě Google pro webmastery.  

S Autorshipem přišel Google v polovině roku 2011. Sliboval si od něj úzké propojení nejen s vlastní sociální sítí Google+, ale také získání užitečných dat do tzv. Author Ranku, jehož cílem je promítnout do výsledků vyhledávání relevanci či kvalitu autora.

Největším lákadlem pro využívání této funkce bylo a z hlediska obohacení výsledků vyhledávání na Googlu o fotografii autora. Podívejte se, jak potom takový výsledek ve vyhledávači vypadal.

Ukázka, jak vypadal Google Authorship

John Mueller ve svém příspěvku na Google+ ke zrušení Authorshipu uvedl, že sice tato funkce pomohla jeho týmu získat spoustu užitečné zpětné vazby od webmasterů i uživatelů, přesto v Googlu končí. Hlavním důvodem je podle jeho slov zjištění, že informace o autorství společně s fotografií není pro uživatele tak užitečná, jak původně lidé v Googlu doufali.

Podle jeho slov interní testy prokázaly, že zrušení zobrazování autorství obsahu ve výsledcích vyhledávání nijak nepříznivě neovlivňuje počet kliknutí na odkazy.

Mueller také potvrdil, že Google bude pokračovat v rozšiřování tzv. strukturovaných dat a úryvků, která pomáhají všem vyhledávačům lépe pochopit obsah a kontext stránek webu. Jaká mikrodata Google nadále podporuje a zobrazuje pod výsledky vyhledávání, se můžete podívat zde.

Na závěr zmínil, že uživatelé sociální sítě Google+ uvidí ve výsledcích vyhledávání příspěvky svých přátel a stránek, pokud budou relevantní pro zadaný dotaz.

Využívali jste na svém webu Google Authorship? Jaké jste s ním měli zkušenosti? 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017