Blog

Barbora Votavová 18. 3. 2013 Zpět

Google přichází s jednodušším reklamním systémem AdWords Express

Google přichází s jednodušším reklamním systémem AdWords Express

Největšími inzertními zadavateli společnosti Google jsou v České republice malé a střední firmy. Dnes tvoří až dvě třetiny online reklamního byznysu, proto se na ně chce Google zaměřit i v budoucnu. Silnější pozici u českých podnikatelů si má zajistit díky jednoduššímu reklamnímu systému AdWords Express pro web a mobilní zařízení.

Počet menších podnikatelů mezi zákazníky Google za poslední dobu dynamicky vzrostl. Podle Hospodářských novin meziročně stoupá více než dvacetiprocentním tempem a jejich investice do internetové reklamy ještě rychleji. Google primárně prodává reklamu na stránkách ve vyhledávání, kterou nabízí prostřednictvím inzertní platformy AdWords. Aby americká společnost podnikatele více motivovala k nákupu online reklamy, zavádí na trh zjednodušený systém Google AdWords Express, který je zaměřen právě na malé a střední firmy. Česko se stane patnáctou zemí na světe, ve které je nová služba dostupná.

Novinka dokáže během několika minut zviditelnit vaší firmu online v požadovaném regionu. Hlavní výhodou AdWords Express je efektivnější cílení zákazníků lokálních firem a jejich produktů. Služba má navíc zrychlit inzerování na internetu a tím usnadnit podnikatelům komunikaci a umožnit dále rozvíjet jejich byznys. Na druhé straně také pomáhá potenciálním zákazníkům najít rychle web firmy a informace o ní v tzv. Adresáři míst. Na rozdíl od složitějšího systému AdWords nová služba sama automaticky nastaví klíčová slova, na které se reklama zobrazí, a lokální zásah reklamního sdělení. Zadavatel pouze vytvoří texty inzerátů.

Adwords Express 

V loňském roce utržil Google za reklamu více než 43,6 miliardy dolarů a až 81 % celkových příjmů tvoří tržby z reklamy. Oproti roku 2011 si firma výrazně polepšila. Tehdy její příjmy z reklamního byznysu činily 36,5 miliardy dolarů. Ačkoliv Google příjmy za Českou republiku oficiálně nezveřejňuje, překračují podle odhadů dvě miliardy korun.

Mezi nejčastější typy reklamy, které české malé a střední firmy používaly v loňském roce patří webové stránky, poutače, plakáty, reklama v tisku a v časopisech. Placená reklama na internetu se umístila na čtvrtém místě a neplacená online reklama na šesté příčce. Oblíbené je rovněž rozesílání nabídek e-mailem.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
PPC
Štítky
Nejnovější příspěvky

GDPR – Prst na spoušti

24. 5. 2018

Performance 2020 aneb pastva pro online nadšence

22. 5. 2018

O důležitosti výzev, typickém pracovním dni a ping pongu s nováčky Karin, Romanem a Petrem

V zimě se MarketUP rodina rozšířila o tři nadějné členy a jelikož jsou moc šikovní, byla by škoda je před světem schovávat. Zeptala jse…

14. 5. 2018

S naším klientem Crussis o lásce k cyklistice, inovacích a investici do profíků

Od dubna tohoto roku jsme začali spolupracovat s českou firmou Crussis, která dováží a vyrábí elektrokola a koloběžky. I my v MarketUP jsme …

8. 5. 2018

Dopady GDPR na digitální marketing

GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…

20. 3. 2018

Digitálním nomádem v Asii: O práci, cestování a životě v pomalejším tempu

Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…

16. 3. 2018