Blog

Martin Čáp 31. 5. 2013 Zpět

Google oznámil změny specifikace zdroje ve službě Google Nákupy

Google oznámil změny specifikace zdroje ve službě Google Nákupy

Googly Nákupy pomáhají nejen uživatelům s pohodlnějším nákupem na internetu, ale také samotným e-shopům. Díky službě společnosti Google dokážete zdarma zvýšit návštěvnost vašeho internetového obchodu a zařídit, aby si kupující všimli právě vašeho webu a vámi nabízeného zboží. Prostřednictvím Google Nákupů najdou uživatelé zboží, které právě hledají.

Následující text je vhodný především pro marketing internet specialisty a majitele e-shopů.

V tomto článku vám prozradíme, jak správně generovat a optimalizovat zdroj nebo-li XML Feed, který zprostředkovává správné zařazení a spárování produktů do služby Google Nákupy. Poté, co jsou zde vaše produkty zařazeny správně, je možné bezmezně využít také inzertní službu, o které jsme vás informovali před časem v článku Google zavádí novou inzertní službu zlepšující online nákupy.

K tomu, aby vaše produkty byly na Google nákupech správně zařazeny, je nutné dodržovat několik pravidel, které Google nově aktualizoval. Pro dosažení nejlepšího možného zařazení produktů do služby Google nákupy je právě kvalita dat poskytovaných obchodníky ta nejdůležitější. 

A jaké jsou tedy změny specifikace zdroje dat v Nákupech na Google?

  • Zlepšení podpory pro zboží, které je na e-shopu prodávané ve více kusech najednou podle vlastního nastavení obchodníka. Specifikace zdroje dat nebo-li XML feedu nyní ujasňuje, jak tyto produkty odesílat.
  • Doporučení o umísťování kvalitnějších produktových obrázků o výšce a šířce minimálně 800 pixelů, aby nakupující získali lepší přehled o propagovaných produktech.
  • Některé produkty jako například zboží vlastní výroby a starožitné či sběratelské předměty doposud neměly tzv. jedinečný identifikátor produktu. Pro tyto produkty nyní Google zavedl atribut ‘identifikátor existuje’ [identifier exists]. K tomuto identifikátoru byly aktualizovány nové požadavky.
  • Aktualizovány byly také pokyny pro atributy popis [description] a barva [color] tak, aby byly přesnější a dalo se podle nich ve službě vyhledávat a rozhodovat.
  • Nově služba poskytuje informace o podpoře a označení energetické účinnosti a jednotkové ceny pro obchodníky, kteří cílí na státy Evropské unie a Švýcarska.
  • Obchodníci propagující položky nevhodné pro děti na webech vhodných pro děti mohou nově označovat jednotlivé položky jako nevhodné pro děti.

Google Nákupy

Nové specifikace zdroje a kompletní přehled požadavků na zdroje jsou pro obchodníky a jejich webmastery, kteří většinou generování zdroje dat zajišťují k dispozici na stránkách společnosti Google. Zde jsou obchodníkům volně k prostudování, aby se na tyto změny mohli připravit. Pro účast ve službě Google Nákupy musí obchodníci vždy dodržovat zákonné požadavky stanovené Googlem.

Některé z výše uvedených změn jsou již viditelné nyní, ostatní postupně přibývají. Google doporučuje obchodníkům používat funkci testování zdroje nebo ladicí program pro zdroje, aby bylo možné jejich aktualizované zdroje správně zpracovat a produkty správně zařadit se všemi svými specifikacemi.

Nákupy Google začnou vyžadovat nové úpravy zdroje dat na jedinečné identifikátory produktu. Pro účty, které mají v současnosti na tento požadavek výjimku, k tomu dojde s platností od 15. července v USA a od 16. září ve všech ostatních zemích světa. V případě ostatních účtů, které výjimku nemají, začnou pravidla platit od 15. července v USA, Francii, Německu a Spojeném Království a od 16. září v ostatních zemích. V případě překročení těchto termínů mohou být nevyhovující produkty z Nákupů Google vyloučeny.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017

5 způsobů, jak zaujmout publikum obsahem

Každá firma chce především prodávat. Zákazníky však nezískáte pouhými tvrdými prodejními taktikami. Prodej začíná už zaujetím poten…

15. 5. 2017