Blog

Eva Řeháková 28. 10. 2014 Zpět

Google Agency Day přinesl inspiraci v online marketingu

Google Agency Day 2014

Jako certifikovaní partneři Google jsme byli pozváni na konferenci Google Agency Day 2014, která se konala 15. října v Národní technické knihovně. Google představil nový program pro partnery, zaujala nás však také řada skvělých přednášek z oblasti online marketingu.

Program zahájila Vanda Wolfová a celým Google Agency Day 2014 prováděl David Špinar, který vedl také zajímavou panelovou diskuzi v závěru dne. Program Google Agency Day se skládal z řady inspirativních přednášek a představil nové trendy v online marketingu.

Klienti v ČR plně nevyužívají možnosti online marketingu

Přednášející upozornili na nevyužitý potenciál online aktivit v České republice. Podíl reklamy v ČR na čistých mediálních výdajích je pouze 30 %, zatímco například ve Velké Británii a USA je více než 50%. Mediální rozpočty inzerentů v Česku nekopírují chování spotřebitelů, kteří tráví stále více času na internetu na úkor televize a dalších médií. Prostor ke zvýšení efektivity reklamy je velký a právě teď je ten správný čas přehodnotit plánované mediální výdaje na rok 2015. 

Graf Google Day

Přesun investic z televize do internetu

Podle nedávného průzkumu společnosti Google sleduje 91% české populace do 35 let videokanál YouTube. V cílové skupině 15-54 let má YouTube zásah 80 %, podobně jako Nova, ČT1 a Prima. Průměrně tráví lidé sledováním YT kanálu 3h 20min týdně, což je srovnatelné s ČT1 nebo Primou.

Už i některé velké firmy, které se dříve zaměřovaly především na TV a jinou offline reklamu, začaly ve spolupráci s Googlem zlepšovat své aktivity v online marketingu. Nechybí mezi nimi Matonni, H&M, Calvin Klein, Coty, Adidas a další. Využívají kombinaci televizní reklamy a YouTube, která přináší snížení nákladů, zlepšení vnímání značky s důrazem na inovaci a premium brand i zvýšení prodejů.

Online aktivity firem v roce 2013

Na co se zaměřit v online marketingu?


Zástupci Google zmínili 2 zajímavé oblasti, na které je se vhodné zaměřit. První z nich je velký nárůst vyhledávacích dotazů přicházejících z z mobilních telefonů. V České republice je každý 6. dotaz ve vyhledávání z mobilního zařízení, proto je na ně třeba cílit speciálními sestavami v reklamě ve vyhledávání.

Online marketing zároveň představuje velký potenciál pro exportéry a to jak z hlediska rozboru příležitostí na jednotlivých zahraničních trzích (dostupné v nástroji Google Global Market Finder), tak i z hlediska oslovení potenciálních zákazníků a partnerů s mnohem nižšími náklady než umožňují tradiční metody, jako je účast na veletrzích, budování vlastního obchodního zastoupení apod. MarketUP má řadu zkušeností s vedením kampaněmi pro exportéry v zahraničí, které mají výborné výsledky.

Program pro partnery nahradil dosavadní programy

Moc se nám líbil nový partnerský program pro certifikované partnery s názvem Google Partners, který nahrazuje všechny dosud fungující programy Google. Jeho výhody představila na konferenci Pavla Grigarová, která má v Googlu ČR tuto oblast na starosti. MarketUP byl jako jeden ze zástupců ČR vybrán pro evropské setkání nejvýznamnějších partnerů Googlu, které se koná v prosinci v evropské centrále Google v Dublinu.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019