Blog

Jan Holeček 14. 1. 2016 Zpět

Globální stránka na Facebooku: 5 hlavních výhod, které přináší

Globální stránka na Facebooku: 5 hlavních výhod, které přináší

Efektivní a snadná správa facebookových stránek firmy pro konkrétní země. Přehledné statistiky pro všechny státy na jednom místě. Viditelný celkový počet fanoušků všech stránek dohromady. Nejen to umožňuje globální stránka na Facebooku, která pod sebou sdružuje všechny jazykové mutace facebookových stránek dané značky.

Mnoho firem o globální stránce dosud neví


Nadnárodní společnosti, jež vedou tzv. lokální firemní stránky na facebooku ve více zemích světa, dobře vědí, že efektivní globální správa všech těchto profilů je náročná jak po manažerské stránce, tak po profesní. Vynikající a velmi praktický nástroj Facebooku zvaný globální stránka správu lokálních stránek v mnoha ohledech usnadňuje.

Facebook tuto funkci umožňuje od října 2012. Dodnes je však stále mnoho nadnárodních značek, které tuto funkci neznají, nevyužívají anebo nevědí, jak si funkci globální stránka na Facebooku nastavit. Jaké jsou hlavní přínosy této praktické funkce?

1. Statistiky všech vašich facebook stránek na jednom místě  


Díky globální stránce již nemusíte vytvářet pro každou zemi novou facebookovou stránku vaší značky. Jednoduše stačí, když na hlavní globální stránku napojíte novou lokální podstránku konkrétní země. Získáte tak ucelený přehled statistik celé vaší značky na Facebooku, stejně tak jako přehled výsledků jednotlivých podstránek. Vše přitom budete mít přehledně na jednom místě.

Global page

S globální stránkou získáte dokonalý přehled o všech jazykových mutacích stránek vaší značky na Facebooku.

2. Každá lokální podstránka může mít lokálního správce


Každá lokální facebooková podstránka přitom samozřejmě umožňuje mít vlastní profilový a cover obrázek, vlastní aplikace, události, milníky, informace o stránce, a hlavně také to nejdůležitější – vlastní příspěvky.

Jednotlivé podstránky značky většinou spravují lokální správci z dané země, kteří mají znalost místní oblasti a na Facebook umisťují příspěvky ve svém jazyce. S fanoušky tedy komunikují na lokální úrovni, což zvyšuje jejich důvěru i zájem a dochází k růstu počtu nových příznivců. Lokální správci zároveň mají dispozici všechna místní data a statistiky, ze kterých při správě facebookové stránky vycházejí.

3. Obsah Facebooku vidíte podle své lokality


Facebook rozeznává vaši IP adresu. Díky tomu fuknce globální stránka fanouškům umožňuje vidět přesně tu lokální podstránku, která je pro danou lokalitu určena.

V praxi to vypadá tak, že pokud se například nacházíte v České republice a vyhledáte si facebookovou stránku určité značky, která nástroj globální stránka využívá, automaticky uvidíte obsah stránky určený pro Česko – samozřejmě za podmínky, že lokální podstránka dané značky pro Českou republiku existuje.

Lokální podstránka Coca Coly pro Českou republiku.

Coca-Cola má lokální podstránku i pro Českou republiku. Uživatelé z Čech jsou na ni automaticky přesměrováváni.  

4. Automatické přesměrování na globální stránku


Pokud by lokalizovaná verze stránky dané značky na Facebooku neexistovala nebo by Facebook vaši lokalitu nebyl schopen určit, budete automaticky přesměrováni na globální stránku. Typickým příkladem jsou facebookové stránky společnosti KitKat, která má lokální podstránky pro desítky zemí, avšak pro Českou republiku nikoliv. Proto budete přesměrováni přímo na globální (hlavní) stránku, která vám nabídne obsah v angličtině.      

Jestliže se chcete podívat na facebook stránky jiného regionu, nemusíte je složitě nacházet ve vyhledávačích. Stačí, když vpravo v horní části firemní stránky na Facebooku (v oblasti cover fotky) kliknete na tlačítko označené třemi tečkami, ze zobrazeného menu zvolíte Přepnout oblast (Switch Region) a následně si vyberete z nabídky zemí.

Globální stránka KitKat. 
Společnost KitKat lokální podstránku pro Českou republiku nezavedla. Proto nás Facebook zavede přímo globální stránku s obsahem v angličtině.

5. Počet fanoušků se celosvětově sčítá


Dalším přínosem globální stránky je, že údaj o počtu fanoušků je na všech vašich firemních stránkách – jak na globální stránce, tak na lokálních podstránkách – naprosto shodný. Počet fanoušků se tedy sčítá ze všech jazykových mutací vašich facebook stránek, tvoří společný údaj a náte něm tak okamžitý přehled. 

Lokální facebook stránka Philips

Chcete se se podívat na facebookové stránky značky pro jiný region? Stačí přepnout oblast.

Jak vytvořit globální stránku na Facebooku?

  • Pokud vaše firma působí na mezinárodním poli a možnost globální stránky vás zaujala, stačí kontaktovat tým Facebooku nebo digitální agenturu, která vám s nastavením globální stránky pomůže.
  • Jakmile budete mít s Facebookem požadavek vyřešen, můžete začít se zakládáním podstránek.
  • Založení globální stránky stále ještě není možné pro všechny značky. Facebook během schvalovacího procesu totiž často přihlíží i k tomu, jaký spend u něj firma má.

Foto: facebook.com, dollarphotoclub.com 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017