Blog

Jan Holeček 16. 3. 2016 Zpět

Geniální sázka Snapchatu na prchavost okamžiku: Jak ho využít pro propagaci značky?

Geniální sázka Snapchatu na prchavost okamžiku: Jak ho využít pro propagaci značky?

Snapchat je v současnosti nejrychleji rostoucí sociální síť světa. Má přes 100 milionů aktivních uživatelů a na 7 miliard zhlédnutí videí denně. Pro porovnání – videa na Facebooku mají již „pouze“ o miliardu zhlédnutí více. I Snapchat tak již začaly využívat firmy k propagaci značky. Co jim tento fenomén nabízí?

Kde jsou ty časy, kdy se o Snapchatu psalo a hovořilo jako o nedoceněné sociální síti!

Tato aplikace pro mobily spatřila světlo světa v roce 2011. Už o 2 roky později Facebook majitelům Snapchatu za tuto sociální síť nabídl v přepočtu 60 miliard korun. Instagram se Facebooku přitom podařilo pohltit za „pouhých“ 20 miliard korun. Majitelé Snapchatu nabídku Facebooku přesto odmítli. A dobře udělali! Oblíbenost Snapchatu roste do výšin tempem stavby mrakodrapu.

Tato sociální síť s sebou totiž přinesla něco zcela nového, až podivného, dá se říci. Něco, co si lidé neuvěřitelně oblíbili.

Fotografie a videa na jedno použití


Snapchat, stejně jako desítky dalších aplikací, přišel s posíláním (sdílením) fotek a videí přátelům, které máte v okruhu. Nic nového.

Jiné a originální ovšem u Snapchatu je, že u snímků či videí můžete nastavit jejich životnost. To znamená dobu, po kterou bude soubor pro vaše přátele a fanoušky viditelný. Poté se sám nadobro vymaže.

Kouzlo okamžiku


Doba existence souboru však může trvat maximálně 15 vteřin a začíná se odpočítávat nikoli v okamžiku po obdržení souboru, ale po jeho otevření.

Právě ono kouzlo – jakési zachycení jedinečnosti pomíjivého okamžiku či situace – se ukázalo být naprosto geniální myšlenkou.

Na fotografie lze navíc přikreslit vzkaz, obrázky nebo také můžete využít velmi nápadité Lenses filtry s řadou funkcí. Ty dokážou změnit vaši tvář tak, že budete vypadat například jako zombie nebo budete mít místo očí obrovské vypouklé šilhající bulvy a rohy na hlavě.

Originální vytváření Stories


Kouzlo pomíjivosti Snapchatu postupně začínají využívat už i známé firmy jako například Coca-Cola či H&M.  

Značky pro svou propagaci nejvíce využívají další funkci Snapchatu, což jsou tzv. Stories. Jedná se o vytváření videí či sérií fotek (fotopříběhu) zobrazujících se automaticky po sobě, podobně jako slidy v Power Point prezentaci. Oproti běžnému sdílení souborů mají Stories tu zvláštnost, že délka jejich „života“ na Snapchatu je 24 hodin, během nichž si je uživatelé mohou zobrazit, kolikrát chtějí.

Reklamní kampaně přes Snapchat


Polská pobočka H&M prostřednictvím Snapchatu například vymyslela soutěž o lístky na hudební show Boiler Room. Skrz tuto sociální síť posílala nápovědy v podobě fotografie svých obchodů, ve kterých byly schované lístky na zmiňovanou akci.

Výsledkem bylo téměř 1000 nových sledujících fanoušků a přes 3,8 milionů lidí, kteří se dozvěděli, že za Boiler Room stojí H&M.

Coca-Cola v ČR zas například využila jednoho z českých youtuberů, kterého poslala na Světovou výstavu Expo v italském Milánu. Ten pak svůj výlet zachytil do Live Stories Coca-Coly.    

Stories Snapachatu s oblibou využívají také celebrity, a dokonce i politici při své volební kampani, kteří se svým fanouškům či voličům ukazují ve všedních či nevšedních životních situacích.

Kampaň H&M na Snapchatu
Povedená kampaň H&M. Firma prostřednictvím Snapchatu posílala uživatelům nápovědy, kde v jejich pobočkách mají hledat schované lístky na koncert.

Marketingová funkce Discover


Nejdůležitější marketingovou funkcí na Spachatu je prozatím Discover. Díky ní mohou nasmlouvané firmy na Snapchatu vytvářet obsah, který si může zobrazit každý uživatel této sociální sítě.

Každá partnerská společnost Snapchatu zde má svůj Discover kanál, který plní videi, články, kvízy, animacemi a dalším zajímavým obsahem. Podle statistik za den průměrně vzniká 110 Discover Stories, které dohromady mají kolem 60 milionů zhlédnutí.

Foto: youtube.com, snapchat.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017