Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin
Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…
23. 1. 2019To, zda se váš obsah na Facebooku zobrazí vašim fanouškům, má na starosti složitý mechanismus, kterému se říká algoritmus. Zjistěte, jak s ním začít pracovat ve svůj prospěch.
Každý správce Facebook stránky ví, že dostat k fanouškům svůj obsah není snadné. Nestačí si vybudovat dostatečně velkou fanouškovskou základnu. Organickou cestou se obsah dostává průměrně pouze k 1 % všech fanoušků stránky. A i to je do budoucna, vzhledem k Explore Feedu, nejisté.
Průměrný uživatel Facebooku má kolem 300+ přátel a sleduje 150 stránek, což dohromady představuje obrovské množství obsahu, kterým by jeho News Feed byl doslova přeplněn. V zájmu Facebooku samozřejmě je, aby se uživatelům na síti líbilo a dostávali ten nejrelevantnější obsah. Jak to ale zajistit? Tady už právě nastupuje na scénu onen algoristmus. A je to právě on, kdo rozhoduje o organickém dosahu příspěvků.
Algoritmus je vytvořený tak, aby uživatelům nabízel co nejpříjemnější zážitek pomocí obsahu, který pro ně vyhodnotí jako nejsmysluplnější. Tím dodává relevanci tomu obrovskému množství příspěvků, které lidé a stránky každodenně produkují. V závislosti na mnoha faktorech algoritmus vybírá příspěvky, jež se zobrazí v News Feedu jednotlivých uživatelů. Přesnou kombinaci těchto faktorů znají pouze samotní vývojáři, ale mnoho věcí se dá snadno odvodit a zvýšit tak organický dosah vašich příspěvků.
„Pokud algoritmus funguje správně, nevíte o tom, že tam vůbec je,“ shrnuli fungování algoritmu v Social Media Examineru. Čím intenzivněji na Facebooku komunikujete, tím silnější jsou filtry, které určují vám servírovaný obsah. Jak ale ovlivnit druhou stranu téže mince, tedy to, že se váš obsah bude zobrazovat ostatním?
O algoritmu nelze mluvit v obecné rovině, jelikož každému uživateli připravuje obsahový mix na míru jeho vlastnímu chování na síti. I tak se ale dá pár poznatků zobecnit. Algoritmus fandí následujícímu typu obsahu:
Naopak příliš velká snaha o přechytračení algoritmu se vám může vymstít. Svou pozici si totiž můžete i výrazně zhoršit, především pokud publikujete následující typ obsahu:
Nejlepší taktikou je ale samozřejmě vypozorovat, jak algoritmus pracuje přímo s vámi a vaší stránkou. Zaměřte se na své vlastní chování na Facebooku a na to, jak se odráží v obsahu, který se vám zobrazuje. Na své stránce pak testujte různé formáty obsahu a práce s fanoušky. Jen tak se můžete dobrat k výsledkům, které platí na vaši konkrétní cílovou skupinu. Nezapomeňte ale také držet krok s novinkami, které bývají rovněž zvýhodněny (o čemž nás v průběhu roku 2017 přesvědčil enormní nárůst videa). Další novinky, se kterými letos Facebook přišel, najdete tady.
Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…
23. 1. 2019Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…
16. 1. 2019Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…
11. 1. 2019Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…
7. 1. 2019Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…
3. 1. 2019Social, sales a grafici se radují z nových posil. A kdo že rozšířil řady MarketUP? Přišla k nám Tereza Pánková, Oliver Filipp a Lukáš Ko…
28. 12. 2018