Blog

Martin Peška 25. 7. 2014 Zpět

Facebook testuje nové tlačítko Buy. Má pomoci v prodeji menším e-shopům

OBR: Facebook testuje nové tlačítko Buy

Facebook experimentuje s novým tlačítkem Buy, které má uživatelům umožnit nakoupit zboží z e-shopů rovnou na sociální síti.

I v Česku můžete již delší dobu k reklamám na Facebooku přidat výzvu k akci v podobě tlačítka (Koupit, Rezervovat, Další informace, Zaregistrovat se nebo Stáhnout). Jedná se však fakticky jen o tlačítko směřující na váš web.

Nové tlačítko Buy se liší tím, že ho lze přidat jen k reklamám, které se zobrazují v kanále vybraných příspěvků na stolních počítačích a ve sponzorovaných příspěvcích přímo na Zdi facebookových stránek. Hlavní rozdíl ale spočívá v tom, že po kliknutí na něj není uživatel přesměrován na web, ale přímo na Facebooku si může zboží zakoupit.

Testování v současnosti probíhá jen s několika malými a středními e-shopy v USA. Tlačítko Buy je prozatím v rámci experimentu zdarma. Facebook prozatím nevyžaduje žádný poplatek za realizaci nákupu.

OBR: Facebook testuje nové tlačítko Buy

Jak to vidí MarketUP?

Novému tlačítku dáváme velkou šanci na úspěch v testování. Pokud ho Facebook umožní používat v reklamách všem, nastaví zřejmě i nový způsob platby za tyto reklamy, možná by mohl fungovat na principu vlastního affiliate systému.

Pro některé e-shopy by tam odpadl problém s opuštěnými košíky bez potvrzení objednávky či platby za zboží a řadě internetových projektů by tam mohl pomoci bez větších nákladů začít svůj business, který je v případě e-shopů dán v poslední době nejen zajímavou cenou, ale také vybudovaným renomé. V takovém případě nám ale u reklam s novým tlačítkem chybí propojení s hvězdičkovým hodnocením na facebookové stránce e-shopu, které by mohlo zákazníkovi napovědět více o důvěryhodnosti prodejce.  

V Česku by ale mohl Facebook s tímto konceptem také narazit. Pouze zhruba pětina tuzemských zákazníků totiž platí za zboží objednané na internetu platební kartou. Oblíbenější ve způsobu platby na e-shopech je totiž klasický příkaz k úhradě z bankovního účtu nebo dobírka.

Zajímavé by však mohlo být využití tohoto tlačítka například pro reklamu na zboží s jinou cenou (respektive slevou) pro fanoušky stránky a ostatní uživatele Facebooku, na které je možné cílit dle zájmů. Tím by se ze základny fanoušků stal do jisté míry skutečný věrnostní program. 

Co předvídáte novému tlačítku Buy vy? Napište nám svůj názor do komentářů!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017