Blog

Tomáš Ševčík 24. 10. 2014 Zpět

Facebook Performance Summit 2014 představil nové trendy při správě oblíbené sociální sítě

Facebook Performance Summit 2014

Zástupci MarketUP se jako business partneři Facebooku zúčastnili prvního Facebook Performance Summitu, který se konal 15. října na Václavském náměstí v prostorech coworkingového centra WAYRA. Seznámili se tam s nejnovějšími trendy při správě nejoblíbenější sociální sítě a také s novinkami v oblasti nastavení reklam na Facebooku.

Atmosféra byla podle očekávání neformální a velmi příjemná. Na konferenci byly pozvány jak agentury, tak zástupci firem. Úvodní slovo měl Peter Podolinský, Client Partner pro Českou a Slovenskou republiku. Plynule navázal na další blok, ve kterém prezentoval zajímavé trendy a statistické údaje. Zaujaly nás především tyto:

  • 57 % nákupů začíná na jiném terminálu (mobil, tablet, notebook, PC) než na kterém k nákupu dojde (zdroj Comscore)
  • V ČR je na Facebooku aktuálně 4,3 milionů uživatelů
  • 2,6 milionů z nich přistupuje na Facebook nejméně 1x měsíčně a 1,7 mil. uživatelů nejméně 1x denně přes mobil
  • Uživatelé Facebooku kontrolují svůj newsfeed v průměru 14x za den
  • Zacílení na Facebooku má 89% přesnost, zatímco zacílení prostřednictvím jiných reklamních sítí má v průměru přesnost pouze 38 %.
  • Reklamní aktivity na Facebooku mají pozitivní vliv i na výsledky ve vyhledávání

Facebook Performance Summit 2014

Na konferenci byly prezentovány novinky v oblasti nastavení reklam. Některé z nich jsou běžně dostupné, jiné vyžadují propojení API, nebo nejsou zpřístupněné pro ČR. Mezi nejzajímavější novinky patřily například:

  • Víceobrázkové reklamy vhodné např. pro e-shopy
  • Možnost retargetovat uživatele, kteří zhlédli na Facebooku video
  • Reklamy s tlačítkem pro stažení aplikace
  • Možnost cílit na podobná publika
  • Možnost využití technologie Deep Linking, díky které je možné cílit na uživatele stažených aplikací

Dalším zajímavým tématem bylo představení programu PMD – Preffered Marketing Developers. Jedná se o program partnerství s vývojovými firmami, které zajišťují aplikace pro intenzivnější využití dat a funkcionalit Facebooku. Zde vidíte příklad některých aplikací:

  • Make Me Rich – aplikace pro ovládání Facebook kampaní pro výrobce a distributory mobilních aplikací. Umožňuje testování a vyhodnocování velkého množství textů a kreativ.
  • Kenshoo – aplikace pro sledování trendů prodeje jednotlivých produktů
  • ROI Hunter – kombinuje data z Google Analytics a z Facebooku. Využívá se k analytice dat s cílem optimalizace kampaní a sledování úspěšnosti prodeje. Společnost ROI Hunter měla na konferenci vlastní prezentaci, kde svůj produkt představila.

Facebook Summit 2014

V dalším bloku byly prezentovány užitečné informace pro zvýšení efektivity vedení Facebook kampaní. Za zmínku stojí především tyto:

  • Při hodnocení kampaní se neposuzuje pouze nabídnutá cena, ale také Quality Score, které je závislé z velké míry na úspěšnosti a délce trvání kampaně
  • Reklama by se co nejvíce měla blížit formě a tónu běžných organických příspěvků. Pokud se následně objeví ve feedu, je větší pravděpodobnost prokliku.
  • Velmi efektivní je použití dat klienta (emaily, telefony), které má extrémně přesné cílení. Zásah takových kampaní je možné použít prostřednictvím cílení na podobná publika (lookalike audiences)
  • Využití podobných publik může být někdy problematické. V případech, kdy je produkt určen např. pouze pro muže, je třeba kombinovat podobná publika a klasické cílení s vyloučením segmentu „ženy“.

Celá konference byla zajištěna skvěle i po stránce cateringu. Nakrmeny byly tedy vedle mozkových buněk i ty chuťové. Těšíme se na další ročník! Pokud chcete i ve vaší firmě začít využívat reklamu na Facebooku, ale nevíte, jak na to, neváhejte se na nás obrátit s jakýmkoliv dotazem. Společně najdeme správnou strategii pro váš business!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017