Blog

Barbora Votavová 11. 4. 2013 Zpět

Facebook a Amazon chtějí ovládnout byznys mobilních operátorů

Facebook a Amazon chtějí ovládnout byznys mobilních operátorů

Společnost Facebook představila minulý týden novinku Facebook Home, která bude primárně cílit na příjmy z mobilní reklamy. Koncept má firmě zajistit dominantní postavení v tomto segmentu. Facebook ale není jediný, kdo chce získat mobilní trh budoucnosti.

V současné době zažívá mobilní trh nápor velké čtyřky amerických koncernů. Společnosti Apple, Google, Amazon i Facebook slibují, že zcela promění ekonomiku oblasti IT, jak ji doposud známe. Každá z nich má jinou strategii, odlišnou startující pozici, avšak jejich cíl je stejný – porazit na trhu tradiční telekomunikační firmy.

Sociální síť Facebook si už dnes drží na americkém trhu v zobrazování on-line reklamy první příčku s podílem 21 %. Druhý je Google se 17%, další mají s velkým odstupem jednotky procent. Více než polovina uživatelů přistupuje na Facebook z mobilní aplikace, která se chlubí již 680 miliony aktivních instalací. Není tedy velkým překvapením, že chce Facebook do byznysu mobilních operátorů výrazně zasáhnout. 

Facebook Home

Zakladatel a šéf největší sociální sítě na světě Mark Zuckerberg říká, že nový koncept Facebook Home je „něco více než aplikace, ale méně než operační systém“. Jedná se o uživatelskou nadstavbu prostředí mobilního operačního systému Android, podobně jako Sense od HTC nebo TouchWiz od Samsungu. Instalace do některých přístrojů bude možná od 12. dubna, prozatím však pouze ve Spojených státech. Mark Zuckerberg dlouho odmítal možnost vývoje vlastního mobilního telefonu. Facebook Home je tak cestou, která vyhovuje i výrobcům stavějící na populární platformě Android.

Vlastní telefon již brzy představí největší online obchod Amazon. Podle serveru Digitimes bude telefon Kindle uveden na trh v druhém čtvrtletí letošního roku. Stejně jako u tabletů nabídne Amazon vlastní upravenou verzi operačního systému Android. V mobilním světě slaví firma úspěch už dnes. Až 8 % z 61 miliard dolarů ročního obratu dosáhla právě přes mobilní aplikaci. Vlastní systém by měl napomoci rychlejším a pohodlnějším nákupům z mobilních zařízení.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018