Blog

Barbora Votavová 11. 4. 2013 Zpět

Facebook a Amazon chtějí ovládnout byznys mobilních operátorů

Facebook a Amazon chtějí ovládnout byznys mobilních operátorů

Společnost Facebook představila minulý týden novinku Facebook Home, která bude primárně cílit na příjmy z mobilní reklamy. Koncept má firmě zajistit dominantní postavení v tomto segmentu. Facebook ale není jediný, kdo chce získat mobilní trh budoucnosti.

V současné době zažívá mobilní trh nápor velké čtyřky amerických koncernů. Společnosti Apple, Google, Amazon i Facebook slibují, že zcela promění ekonomiku oblasti IT, jak ji doposud známe. Každá z nich má jinou strategii, odlišnou startující pozici, avšak jejich cíl je stejný – porazit na trhu tradiční telekomunikační firmy.

Sociální síť Facebook si už dnes drží na americkém trhu v zobrazování on-line reklamy první příčku s podílem 21 %. Druhý je Google se 17%, další mají s velkým odstupem jednotky procent. Více než polovina uživatelů přistupuje na Facebook z mobilní aplikace, která se chlubí již 680 miliony aktivních instalací. Není tedy velkým překvapením, že chce Facebook do byznysu mobilních operátorů výrazně zasáhnout. 

Facebook Home

Zakladatel a šéf největší sociální sítě na světě Mark Zuckerberg říká, že nový koncept Facebook Home je „něco více než aplikace, ale méně než operační systém“. Jedná se o uživatelskou nadstavbu prostředí mobilního operačního systému Android, podobně jako Sense od HTC nebo TouchWiz od Samsungu. Instalace do některých přístrojů bude možná od 12. dubna, prozatím však pouze ve Spojených státech. Mark Zuckerberg dlouho odmítal možnost vývoje vlastního mobilního telefonu. Facebook Home je tak cestou, která vyhovuje i výrobcům stavějící na populární platformě Android.

Vlastní telefon již brzy představí největší online obchod Amazon. Podle serveru Digitimes bude telefon Kindle uveden na trh v druhém čtvrtletí letošního roku. Stejně jako u tabletů nabídne Amazon vlastní upravenou verzi operačního systému Android. V mobilním světě slaví firma úspěch už dnes. Až 8 % z 61 miliard dolarů ročního obratu dosáhla právě přes mobilní aplikaci. Vlastní systém by měl napomoci rychlejším a pohodlnějším nákupům z mobilních zařízení.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017