Blog

Barbora Votavová 11. 4. 2013 Zpět

Facebook a Amazon chtějí ovládnout byznys mobilních operátorů

Facebook a Amazon chtějí ovládnout byznys mobilních operátorů

Společnost Facebook představila minulý týden novinku Facebook Home, která bude primárně cílit na příjmy z mobilní reklamy. Koncept má firmě zajistit dominantní postavení v tomto segmentu. Facebook ale není jediný, kdo chce získat mobilní trh budoucnosti.

V současné době zažívá mobilní trh nápor velké čtyřky amerických koncernů. Společnosti Apple, Google, Amazon i Facebook slibují, že zcela promění ekonomiku oblasti IT, jak ji doposud známe. Každá z nich má jinou strategii, odlišnou startující pozici, avšak jejich cíl je stejný – porazit na trhu tradiční telekomunikační firmy.

Sociální síť Facebook si už dnes drží na americkém trhu v zobrazování on-line reklamy první příčku s podílem 21 %. Druhý je Google se 17%, další mají s velkým odstupem jednotky procent. Více než polovina uživatelů přistupuje na Facebook z mobilní aplikace, která se chlubí již 680 miliony aktivních instalací. Není tedy velkým překvapením, že chce Facebook do byznysu mobilních operátorů výrazně zasáhnout. 

Facebook Home

Zakladatel a šéf největší sociální sítě na světě Mark Zuckerberg říká, že nový koncept Facebook Home je „něco více než aplikace, ale méně než operační systém“. Jedná se o uživatelskou nadstavbu prostředí mobilního operačního systému Android, podobně jako Sense od HTC nebo TouchWiz od Samsungu. Instalace do některých přístrojů bude možná od 12. dubna, prozatím však pouze ve Spojených státech. Mark Zuckerberg dlouho odmítal možnost vývoje vlastního mobilního telefonu. Facebook Home je tak cestou, která vyhovuje i výrobcům stavějící na populární platformě Android.

Vlastní telefon již brzy představí největší online obchod Amazon. Podle serveru Digitimes bude telefon Kindle uveden na trh v druhém čtvrtletí letošního roku. Stejně jako u tabletů nabídne Amazon vlastní upravenou verzi operačního systému Android. V mobilním světě slaví firma úspěch už dnes. Až 8 % z 61 miliard dolarů ročního obratu dosáhla právě přes mobilní aplikaci. Vlastní systém by měl napomoci rychlejším a pohodlnějším nákupům z mobilních zařízení.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017