Blog

Eva Řeháková 23. 9. 2015 Zpět

Exkluzivní novinka od Google: Seznamte se s Micro-Moments

Exkluzivní novinka od Google: Seznamte se s Micro-Moments

Pokažená žehlička, rozbitý automobil nebo nečekaná změna počasí. I to jsou situace, ve kterých se uživatelé obracejí ke svému mobilnímu telefonu. Mikromomenty doprovázejí zákazníka po celou dobu rozhodovacího procesu a firmy se musejí naučit, jak ho v těchto situacích oslovit.

Koncept „Micro-Moments“ a chytré mobilní telefony

Svůj telefon kontrolujeme podle Google každých 7,5 minut, tedy zhruba 150krát denně. 82 % uživatelů se obrací na svůj smartphone v obchodě, než udělají nákupní rozhodnutí. Mobilní telefony roztříštily zákaznickou cestu k nákupu do stovek aktuálních momentů, z nichž každý je kritickou příležitostí pro značky formovat jejich nákupní rozhodnutí. Google nazval tyto okamžiky „Micro-Moments“.

  • Smartphony umožňují uživateli reagovat na jakýkoliv impuls kdykoliv. Lidé se obracejí ke svému telefonu vždy, když se chtějí něco naučit, najít nebo koupit.
  • Při řešení aktuálních potřeb jsou očekávání jedinců vysoká a trpělivost nízká. Kvalita, relevance a užitečnost marketingu mají proto větší význam, než kdy dříve.
  • Preference a nákupy jsou formovány v těchto mikromomentech. V konečném výsledku proto vyhrají značky, které dělají nejlepší práci v oslovování lidí v daných okamžicích.

Krátké video od Google ilustruje na konkrétních příkladech „Micro-Moments" u spotřebitelů.

Jak oslovit zákazníka v pravou chvíli?

Abyste zasáhli vašeho klienta v mikromomentech, dodržujte následující postup:

1. Vytvořte si momentovou mapu

Jako první identifikujte sadu okamžiků, ve kterých chcete vyhrát nad konkurencí. Prověřte všechny fáze spotřebitelské cesty k mapování momentů, kdy lidé hledají inspiraci, chtějí zjistit více o vašich produktech, udělat rychlý nákup nebo cokoliv mezi tím.

2. Vžijte se do kůže spotřebitele

Abyste na zákazníka opravdu zapůsobili, musíte se s ním ztotožnit. Čím můžete usnadnit jeho situaci? Jak urychlit nákup? Jaký obsah je pro něj momentálně užitečný? To vše vám pomůže zvítězit nad konkurencí.

3. Buďte lokální

Dejte lidem vědět, že produkty, po kterých touží, jsou skladem v jejich okolí. Poskytněte jim také informaci o tom, kdy je mohou ve vašem obchodě vyzvednout.

4. Usnadněte cestu přes různé kanály

Lidé jsou zvyklí volně přecházet nejen mezi obrazovkami, ale také mezi jednotlivými kanály. Buďte tedy všude tam, kde vás zákazník může hledat, a tento proces se mu snažte co nejvíce usnadnit.

5. Měřte a dělejte odhady

Stejně jako v celém digitálním marketingu, také u mikromomentů je velice důležité měření. Mějte proto vše co nejlépe změřené. I když návratnost některých okamžiků nemusí být měřitelná přímo, trénujte svůj tým k tomu, aby byl schopen dělat věrohodné odhady. Nic vám nesmí propadnout trhlinami.

Zdroj: https://www.thinkwithgoogle.com/micromoments/

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017

5 způsobů, jak zaujmout publikum obsahem

Každá firma chce především prodávat. Zákazníky však nezískáte pouhými tvrdými prodejními taktikami. Prodej začíná už zaujetím poten…

15. 5. 2017