Blog

Peter Pleško 11. 3. 2016 Zpět

Dostaňte vaši aplikaci do mobilů. Pomoci může Facebook!

Dostaňte vaši aplikaci do mobilů. Pomoci může Facebook!

Průměrný uživatel smartphonu má ve svém zařízení nainstalovaných 95 aplikací. Měsíčně využívá pouze 35 z nich, na denní bázi klesá číslo až na 4 používané aplikace. Jak zajistit, aby byla vaše aplikace mezi 95 instalovanými? Našemu klientovi Myia pomohla propagace na Facebooku.

Myia usnadňuje komunikaci na jedné wi-fi síti

Snadná komunikaci s lidmi, připojenými ke stejné wi-fi – to nabízí aplikace, která vznikla ve startupu Myia. Oblasti jejího využití jsou široké. Od konferencí a setkání přes školy až po kavárny, kde je možné se prostřednictvím aplikace třeba seznámit se sympaťákem nebo pěknou slečnou u vedlejšího stolu.

Kde ale oslovit co nejvíce lidí, kteří ocení její výhody a „apku“ si nainstalují?

Pro mladé cílové publikum zvítězil Facebook

Specializované kampaně, jejichž cílem je podpořit instalaci aplikace, nabízejí všichni největší poskytovatelé reklamního prostoru na internetu - Google AdWords, Twitter a samozřejmě také Facebook. Protože je aplikace Myia určená především pro mladší publikum, rozhodli jsme se oslovit potenciální uživatele primárně prostřednictvím Facebooku, kde tráví denně hodiny svého času. Jaké byly výsledky?

Cena za jedno stažení: 10 Kč

CTR: 2,49 %

Míra konverze: 25,4 %

Nízká cena za stažení a vysoká míra konverze ukázaly, že jsme zvolili správně. Pokud tedy máte aplikaci, vhodnou pro mladé publikum, může se vám promování na Facebooku rovněž vyplatit.

Nutno dodat, že i výsledky v rámci kampaně ve vyhledávání v Google Adwords, kterou jsme rovněž realizovali, byly velmi dobré. Oproti benchmarkům, kdy se cena za stažení aplikace běžně pohybuje okolo 2 EUR, dosáhla kampaň ceny za stažení 1,2 EUR. Míra stažení přitom byla přes 15 %. 

Jaké jsou možnosti promování aplikace na Facebooku?

Abyste mohli promovat vaši aplikaci pro Android nebo iOS na Facebooku, musíte ji mít umístěnou v obchodě Google Play respektive Apple AppStore. Pokud tento požadavek splníte, máte dvě možnosti propagace.

Jednodušší se hodí pro lidi, kteří nemohou zasahovat do kódu aplikace. Tento způsob neumožňuje měřit přesný počet stažení, tedy přesně vyhodnocovat výkon kampaní. Ve druhém způsobu je třeba zasáhnout do kódu aplikace a implementovat Facebook SDK, pomocí kterého snadno zjistíte počet aktivací aplikace nainstalovaných přímo z kampaní. Při hlubší implementaci (tzv. Deep link) je později možné vést uživatele aplikace na jednotlivé obrazovky aplikace.

Rozměry, cílení a 20 % textu

Při tvorbě inzerátů platí stejné požadavky jako při inzerátech vedoucích uživatele na webové stránky. Obrázky musí mít rozměr 1200 x 628 px, případně 600 x 600 px, a nesmějí obsahovat více než 20 % textu.

Cílit můžete pomocí zájmů, chování, remarketingu, geografického cílení, pohlaví atd. Jedinou výjimkou je výběr umístění. Inzeráty se budou zobrazovat pouze na smartphonech s operačním systémem (Android, iOS), pro který je aplikace určená. Cena za instalaci aplikace je také závislá na ceně samotné aplikace.

Zaujala vás aplikace Myia? Můžete ji stáhnout v Google Play nebo Apple AppStore.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018