Blog

Matouš Ledvina 17. 6. 2013 Zpět

Díky online výzkumu snadno zjistíte, co si myslí vaši zákazníci

Díky online výzkumu snadno zjistíte, co si myslí vaši zákazníci

Online výzkum vám může poskytnout užitečný pohled na chování a rozhodování vašich zákazníků. Stále častěji začínají firmy využívat dotazování prostřednictvím internetu, které je velmi rychlé, pružné a zároveň šetří náklady.

Online výzkumy jsou často využívány k oslovování vlastní databáze respondentů (předchozí zákazníci apod.) Je proto dobré, koncipovat dotazníky časově i obsahově nenáročnou formou. Ideální otázky jsou jednoznačné a nesugestivní. Lze na ně odpovědět ANO či NE nebo vybrat z jedné či více odpovědí, popřípadě bodovým ohodnocením předem definovaných variant.

Pro online dotazování existuje celá řada nástrojů. Mezi nejoblíbenější a nejzajímavější nástroje pro online výzkum patří například WufooSurveyGizmoZoomerangSurveyMonkey a v neposlední řadě také služba Google Forms, která najde uplatnění především v akademické či neziskové sféře. Z českých nástrojů lze zmínit například Vyplň to.

online výzkum

Rozhodnete-li se pro úspornější a minimalističtější variantu online výzkumu a ujmete se ho sami, využijte některý z online nástrojů pro internetové dotazování. Většina těchto internetových služeb je zdarma, což s sebou nese jistá omezení, především v intenzitě a kvantitě využívání. Za poměrně malou částku, která se pohybuje v rozmezí desítek až stovek dolarů, však můžete maximálně využít potenciál těchto webových aplikací, včetně všech jejich analytických funkcí.

U složitějších šetření je lepší svěřit se do péče agentury, která poskytuje služby v oblasti marketingových a mediálních výzkumů. Tato varianta je sice nákladnější, ale nese s sebou značný nárůst na kvalitě. Výběr vhodné agentury rozhodně nezanedbejte a věnujte mu dostatek času. 

Máte-li pochybnosti nebo potřebujete v tomto ohledu poradit, obraťte se s důvěrou na nás. Managing Partners společnosti market UP Miroslav Král a Tomáš Ševčík mají bohaté zkušenosti s mnoha výzkumy na profesionální úrovni jak pro B2B, tak i B2C.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019