Blog

Martina Žilková 17. 1. 2018 Zpět

Digitální trendy pro rok 2018

Digitální trendy pro rok 2018

Rok 2018 bude pro online zlomový. Můžeme očekávat obrovský nárůst používání umělé inteligence, propad dosavadních vyhledávacích monopolů a výrazné změny v používání Facebook Messengeru. Na co bychom se měli připravit?

#1 Generace Z: Nováčci na trhu

Víte, co nového se začalo objevovat na pracovním trhu? Jsou to mladší Mileniálové, kteří se narodili mezi lety 1996 – 2011, a kteří se shodně označují jako „Generace Z“. Nejstarší zástupci této generace totiž právě teď začínají vstupovat do svých prvních zaměstnání. Odhaduje se, že do roku 2022 zaujme tato generace 40 % amerického trhu. Právě proto je tak důležité jim teď správně porozumět. Na rozdíl od starších Mileniálců jsou první generací, která vyrostla komplet v digitální éře, je proto zvyklá komunikovat vizuálně a zejména pomocí smartphonů.

#2 Video a mobilní televize

Video i nadále zůstane nejvýznamnější formát propagace, zejména video vytvářené pro mobily. Očekávaným hitem budou krátké videoseriály, které nahradí roli tradiční televize. Tu začne připomínat především obsah na sociálních sítích. A v duchu stejného trendu se i tradiční televize bude postupně orientovat na mobilní uživatele. V Americe lze už teď tento trend vysledovat u projektů Vivendi´s Studio nebo Jeffrey Katzenberg’s New TV. Netflix aktuálně testuje kratší střihy svého obsahu, aby byl program přívětivější pro mobilní uživatele. Tady jsou další důvody, proč byste měli video začít používat. 

#3 Nové možnosti optimalizace kampaní

Šéf vyhledávání Microsoftu, Christi Olson, v prosinci předpověděl, že umělá inteligence promění chování spotřebitelů. Díky strojovému učení získáme přístup ke smysluplnějším údajům, které nám budou k dispozici pro vylepšení kampaní a umožní je optimalizovat v reálném čase. V důsledku změn ve facebookovém News Feedu lze ale také očekávat zvýšení ceny za klik. 

#4 Staré & nové vyhledávače

U všech prohlížečů zřejmě dojde v průběhu roku 2018 ke snížení životnosti cookies na 24 hodin, což má zatím pouze prohlížeč Safari. Google navíc čekají další nepěkné změny. Ředitel digitálních médií v Chacka Marketing, David Grow, předvídá, že na americkém trhu dojde k postupnému přesunu investic do Googlu na Amazon. Na to Google podle Growa zřejmě zareaguje vylepšováním nabídky. To ale není všechno. Roli vyhledávačů budou pomalu ale jistě přebírat sociální sítě. Aaron Goldman, CMO společnosti 4C Insights, odhaduje, že v roce 2018 přestaneme rozlišovat mezi "searchem" a "socialem". Pinterest začne plnit nejen svou roli sociální sítě, ale také vizuálního vyhledávače. Amazon už nebude jenom e-commerce společnost, ale také vyhledávač produktů. A tak dále.

Co se týče vzestupu těchto nových vyhledávačů, Facebook má podle viceprezidenta Canvas Worldwide hromady dat o uživatelích, podobně jako Google. Disponuje několika miliardami vyhledávání denně. Ještě o něco silnější pozici bude mít Pinterest. Aktuálně na něm lidé tráví 14 minut denně, což je mnohonásobně víc v porovnání s necelými dvěma minutami na Googlu. I uživatelské chování je odlišné. Zatímco na Googlu lidé zadají klíčové slovo, kliknou na pár odkazů a když se jim výsledky nelíbí, hledají dál, na Pinterestu mají o krok jednodušší cestu. Vyhledávají rovnou pomocí obrázků.

Jak už jsme říkali, Generace Z je extrémně vizuálně založená, na což musí vyhledávače dostatečně reagovat, jinak zapadnou v pestrosti nabídek sociálních sítí. Marketingové šéfy tak čekají nové výzvy, protože týmy v socialu i v optimalizaci pro vyhledávače budou muset začít spolupracovat na strategiích.

#5 Hlasová SEO optimalizace

A když už jsme u toho vyhledávání, čeká nás podle Collina Holmese, výkonného ředitele společnosti Chatmeter, spoustu práce. Bude zapotřebí optimalizovat weby také pro hlasová a nikoli pouze psaná vyhledávání. Další tipy na SEO strategii v roce 2018 najdete tady. 

#6 Chatboty a komunikace

Dovedete si představit, že to nebude dlouho trvat a budete se moci dorozumívat přímo se svou televizí? Lidé chtějí komunikovat a nové technologie a umělá inteligence se stále více přibližují tomu, aby tuto potřebu naplnily. A tak třeba zábavní průmysl začal reagovat na pozorovatelný nárůst používání AI asistentů, jako je Siri, Google Asistent nebo Cortana, které začlenil do televizních pořadů a reklam.

Ohromný nárůst lze očekávat také u chatbotů. Stále se totiž zdokonalují a Bing teď například testuje beta verzi rozšíření, která umožní s uživateli nejen komunikovat a reagovat na jejich dotazy, ale také provádět konkrétní akce. Chatbot za vás tak v blízké budoucnosti bude moci dokončit třeba nákup nebo rezervovat letenky.

Zdroj: Mediapost; How Search Will Be Transformed In 2018 And Beyond
Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019