Blog

Miroslav Král 15. 12. 2014 Zpět

Co nás nejvíce zaujalo na Google Partners Accelerate v Dublinu?

Co nás nejvíce zaujalo na Google Partners Accelerate v Dublinu?

Mezinárodní konference Google Partners Accelerate v Dublinu v prosinci 2014 hostila 305 nejvýznamnějších partnerských agentur Google z 29 EMEA zemí. Pozvánka na tuto historicky první akci dorazila také do MarketUP. Do Irska se vypravil Miroslav Král, který načerpal spoustu nových poznatků. Přečtěte si, co jej během 2 intenzivních dnů plných odborných přednášek, networkingu a dalších akcí zaujalo nejvíce!

1. Chytré mobilní telefony hýbou online prostředím

Velkým tématem letošní konference byly, jak jinak, chytré mobilní telefony. Ty skutečně hýbou dnešním světem, což si všichni uvědomujeme, ale jejich adopce je tak rychlá, že řada firem a agentur na to nestačila v reklamních aktivitách pružně zareagovat. Pojďme si ukázat pár faktů z Velké Británie, která je ve využití online médií na špici v Evropě. V České republice jsou tato čísla o něco nižší, ale Británii rychle doháníme:

  • Lidé tráví 147 minut denně sledováním informací na svých smartphonech, zatímco čas před televizní obrazovkou činí pouze 113 minut
  • Objem mobilního vyhledávání již překračuje vyhledávání na desktopech
  • Pouze polovina z top 100 inzerentů má webové stránky přizpůsobené mobilním zařízením

Nyní je nejlepší doba zaujmout zákazníky pomocí mobilních zařízení. Cítíte zde příležitost i vy?

Google Accelerate - na mobilu trávíme nejvíce času

2. Nákup začíná na mobilu, uzavírá se na desktopu

Podle výzkumů až 65% nákupů ve Velké Británii začíná na mobilu, ale končí jinde  - nákupem na tabletu, desktopu nebo v kamenné prodejně. 90% lidí střídá zařízení při dokončování nákupu.

Mobil sice není konverzním zařízením, ale je velice důležitý na začátku nákupního procesu.

Proto je nutné zaměřit se při tvorbě webu i přípravě kampaní na mobilní zařízení, která mají zásadní vliv při rozhodovacím procesu.

Google Accelerate - na mobilu začíná nákupní proces

3. Využívání mobilů zhoršuje měření návštěvnosti

Stoupající obliba mobilních zařízení přináší problém zhoršené měřitelnosti návštěvnosti webů. Dříve bylo měření jednoduché. Zákazník přišel na web, provedl interakci, nakoupil. Dnes využívá jeden člověk k vyhledávání na internetu počítač, firemní počítač, tablet, mobilní telefon a proto je stále složitější získávat skutečně relevantní výsledky.

Nejvíce konverzí má stále desktop. Doba uživatelů a podíl transakcí na počítači se snižují, zatímco jeho konverzní poměr stále roste. Jak je to možné? Lidé si vyhledají příslušné informace na mobilním zařízení, rozhodnou se pro konkrétní produkt či službu a na desktopu jdou cíleně na stránku, kde chtějí nakoupit. Vyhledávací proces na počítači se díky mobilním zařízením redukuje na minimum.

Tomuto trendu se pomalu přizpůsobují také velcí hráči na poli technologií. Například Apple přišel s aplikací, která umožňuje propojení mobilního zařízení s počítačem. Uživateli se zobrazí poslední hledání na mobilu automaticky při připojení k internetu na jeho počítači.

Google Accelerate

4. Stoupá hledanost nejrůznějších rad na internetu

Uživatelské zvyky se nezměnily pouze v ohledu na využívaná mobilní zařízení. Mění se také vyhledávací dotazy. Lidé stále více zadávají do vyhledávače místo produktů různé rady, hledání je celkově mnohem komplexnější. Kde můžeme vidět největší rozdíl?

  • 1,5 krát více vyhledávacích dotazů se slovem „PROČ“
  • až 4 krát více vyhledávacích dotazů se slovem „JAK“
  • 3 krát více vyhladávacích dotazů „JAK TO UDĚLAT?“

Nejoblíbenějšími odkazy, které vybíhají na podobné otázky, jsou přitom videa. Člověk, který hledá například návod, jak něco udělat, si velice často vybere právě odkaz s videem. Ty jsou proto upřednostňovány a ve vyhledávačích zaujímají vždy jedny z prvních míst.

Podobné dotazy a rady byly doposud provozovateli webů a inzerenty ve vyhledávačích značně podhodnocené. V České republice na ně často neexistují relevantní odpovědi, znamenají proto velkou příležitost a je vhodné zaměřit se na ně PRÁVĚ TEĎ. Výhoda spočívá také v tom, že prokliky na takto formulovanou reklamu jsou levné!


5. Marketing výkonnostní a na budování značky se propojují 

 

Několikrát bylo zmíněné budování obsahu a jeho podpora placenou reklamou pro získání zájmu zákazníků na počátku nákupního cyklu. Online marketéři a inzerenti dosud upřednostňovali výkonnostní kampaně zejména formou placené reklamy ve vyhledávání a remarketingu. Brandové kampaně však získávají významu jak pro oslovení zákazníka během celého nákupního cyklu, tak pro zvýšení celkové úspěšnosti reklamních kampaní.

Marketéři dnes musí umět zkloubit znalosti výkonnostního marketingu s kreativním pojetím brandové komunikace. Zaměřte proto svou pozornost na sociální sítě, YouTube a display kampaně, které jsou pro budování značky v online nejvhodnější.

Google Accelerate - výkonnostní a branding marketing se propojují

6. Klienti musí inovovat. Agentury by jim s tím měly pomoci.

Google apeloval na agentury, aby pomohli svým klientům inovovat a tak jim umožnit lépe reagovat na disruptivní změny, které představují hrozbu pro jejich byznys.

V MarketUP vidíme naši hlavní roli v edukaci klientů a v pomoci jim regovat na rychle se měnící prostředí a změny v nákupním chování zákazníků. Tento apel Google nám potvrdil, že jdeme správným směrem.

Google Accelerate - inovujte a buďte vidět tam, kde vás zákazníci hledají


Nejdůležitější poselství Google Partners Accelerate?


  • Hovořte k lidem prostřednictvím mobilních zařízení. Podle některých průzkumů kontrolujeme náš smartphone až 150x denně.
  • Hovořte k nim, když oni chtějí a hovořte o tom co je zajímá. Nebombardujte je pro ně nezajímavými sděleními, proti kterým jsou dávno imunní.
  • Nezaměřujte se pouze na výkonnostní kampaně, ale zapojte i brandovou komunikaci a budete uspěšnější.
  • Budujte hodnotný obsah pro vaše zákazníky.
  • Inovujte, vzdělávejte se v nových trendech a buďte pružní v tom, jak komunikujete se svými stávajícími a potenciálními zákazníky.

 


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017