Blog

Eva Řeháková 22. 4. 2017 Zpět

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzvaný Content Marketing Funnel. Jak vlastně funguje a jaký obsah tvořit v jeho jednotlivých částech?

Content Marketing Funnel má stejně jako ostatní marketingové trychtýře za úkol provést zákazníky nákupním procesem. Pojďme si stručně představit jeho tři části:

  • Na vrcholu funnelu čili trychtýře se snažíme zaujmout co nejširší publikum a dostat naši značku do povědomí.
  • Ve střední části chceme získat lead, tedy kontakt na potenciálního zákazníka, a navázat s ním díky tomu užší kontakt. Prohlubujeme důvěru v naši značku.
  • Poslední fáze už je pak čistě konverzní. Chceme osloveného člověka popostrčit k nákupu.

Content Marketing Funnel

Pro všechny fáze existují různé typy contentu, který můžeme vytvářet. Jaké to jsou?

1. FÁZE: Budujte komunitu. Buďte vidět

Úkol první fáze je tedy jasný. Je třeba obeznámit lidi s vaším brandem. Zodpovědět dotazy, které by je mohly zajímat. Informovat. Edukovat. Ale také pobavit.

Nabídněte vašim potenciálním zákazníkům informace a vhledy do témat, souvisejících s vaším produktem či službou. Zaměřte se například na určitý lifestyle a vytvořte kolem něj komunitu. Reprezentujte hodnoty, benefity a styl brandu. Následně nechte lidi, aby se s vaší značkou ztotožnili.

Jaký content tvořit v TOFU fázi?

  • Texty na blog – edukační, zábavné
  • „Jak na to“ články a infografika
  • Videa na YouTube i blog
  • Obsah pro SEO
  • Obsah pro sociální sítě

ZÁSADA 1: Snažíte se oslovit co největší množství lidí. Obsah pro první fázi by měl být zcela zdarma a velice snadno dostupný.

V příštím newsletteru vám představíme konkrétní ukázky obsahu pro první fázi!

2. FÁZE: Vytvořte v zákaznících pocit jedinečnosti

Střed funnelu je známý jako fáze rozhodování. Cílem je zasáhnout zákazníky s relevantními a cílenými informacemi, které hledají, ale také dostat do povědomí značku jako řešení jejich potřeb.

Zde máte za úkol vytvořit story. Vyprávějte potenciálním zákazníkům příběh vaší značky. Seznamte je s jejími hodnotami. Vysvětlete, proč je vaše řešení právě pro ně tím nejlepším. Získejte kontakt na zákazníka a upevněte vzájemný vztah lépe cíleným obsahem.

Jaký content tvořit v MOFU fázi?

  • Testimonialy – reference zákazníků
  • Case studies – případové studie
  • E-booky s hodnotnými informacemi
  • Tipy, rady a konkrétní návody
  • Newslettery
  • Webináře, konference
  • FAQ a uživateli generovaný content

ZÁSADA 2: Nabídněte tento content zdarma, ale s podmínkou. Tedy pouze lidem, kteří projevili zájem například registrací k newsletteru. Snažte se podpořit v nich pocit jedinečnosti. Nabízejte pouze skutečně hodnotný obsah.

3. FÁZE: Poznejte, kdo je opravdu na dně (trychtýře)

Cílem poslední fáze není nic jiného než konverze. Po cestě trychtýřem vám zůstali pouze lidé, kteří mají skutečný zájem o váš produkt nebo službu. Nyní už se můžete soustředit na uživatele, kteří jsou připraveni k reálnému nákupu.

Třetí krok už často není o obsahu. Marketéři se snaží nabídnout testery zdarma, zkušební doby nebo slevové kódy, aby nalákali publikum k dalšímu kroku, tedy k samotnému nákupu.

Obsah však může pomoci. Spousta lidí totiž nenakoupí hned. Odejdou, aby nakoupili později. Pomocí obsahu zjistíte, kdo už je skutečně připraven k nákupu. A zároveň můžete zvýšit počet těch, kteří se nakonec vrátí a provedou poslední krok. I zde se snažte o prohlubování důvěry ve vaši značku.

Jaký content tvořit v BOFU fázi?

  • Prezentační materiály pro perspektivní klienty, kteří je mohou sdílet se zúčastněnými stranami
  • Case studies – obsáhlejší případové studie
  • Více personalizované e-maily

Do této fáze patří také několikanásobné nákupy a reference zákazníků. Právě tento obsah následně můžete využít pro získání dalších klientů.

Zaujalo vás téma Content Marketing Funnelu? První Inspirativní setkání v roce 2017 se bude věnovat tématu Full Funnel Solutions na Facebooku, který představil online guru Matt Heinz.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019