Blog

Martin Peška 19. 5. 2014 Zpět

Češi se chystají více utrácet. Připravte se na to s MarketUP!

Graf: Výhled ekonomiky v ČR

Češi jsou podle výzkumné agentury Ipsos ve vnímání ekonomické situace nejoptimističtější za poslední tři roky. A mají začít více utrácet.

Téměř čtvrtina (23 %) dotázaných v rámci výzkumu realizovaném od 7. do 12. března uvedla, že očekává zlepšení své osobní ekonomické situace v následujících šesti měsících. V září loňského roku to přitom bylo pouze 17 % dotázaných.

Pozitivní očekávání se promítají dle autorů výzkumu do menších obav ze ztráty zaměstnání a do oživení spotřebitelského chování. To znamená, že lidé plánují zvyšování svých výdajů!

Připravte se na nárůst tržeb s MarketUP! Co byste měli vědět?

  • Mějte na paměti, že přes internet již nakupují tři miliony Čechů.
  • Loni v e-shopech utratili celkem 58 miliard korun, tedy o 16 % více než před rokem.
  • Polovina z nich na něm ročně utratí průměrně přes 10 tisíc korun.
  • Češi v online obchodech nejraději nakupují oblečení, obuv, doplňky a elektroniku.
  • Za svou objednávku již neplatí dříve dominantní dobírkou, ale zaplatí za ni převážně hotovostí v kamenné prodejně respektive výdejním místě e-shopu.
  • Platbu kartou volí podle průzkumu Asociace pro elektronickou komerci pouze 16 % zákazníků.
  • Dle údajů karetní společnosti Visa Češi nakupují kromě tuzemských e-shopů i v zahraničních. Nejvíce v britských, irských a německých.
  • 64 % celkových plateb kartou Češi směřují do zahraničních internetových obchodů, 36 % zůstává domácím e-shopům.
  • Mezi hlavní důvody nákupu zboží ze zahraničních e-shopů patří bezpečnost, jednoduchost a rovněž pohodlnost nákupu.
  • Ze zahraničních uživatelů na tuzemských internetových obchodech utrácejí nejvíce Slováci a Poláci. I oni nejčastěji nakupují elektroniku a oblečení.
Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018