Blog

Martin Peška 19. 5. 2014 Zpět

Češi se chystají více utrácet. Připravte se na to s MarketUP!

Graf: Výhled ekonomiky v ČR

Češi jsou podle výzkumné agentury Ipsos ve vnímání ekonomické situace nejoptimističtější za poslední tři roky. A mají začít více utrácet.

Téměř čtvrtina (23 %) dotázaných v rámci výzkumu realizovaném od 7. do 12. března uvedla, že očekává zlepšení své osobní ekonomické situace v následujících šesti měsících. V září loňského roku to přitom bylo pouze 17 % dotázaných.

Pozitivní očekávání se promítají dle autorů výzkumu do menších obav ze ztráty zaměstnání a do oživení spotřebitelského chování. To znamená, že lidé plánují zvyšování svých výdajů!

Připravte se na nárůst tržeb s MarketUP! Co byste měli vědět?

  • Mějte na paměti, že přes internet již nakupují tři miliony Čechů.
  • Loni v e-shopech utratili celkem 58 miliard korun, tedy o 16 % více než před rokem.
  • Polovina z nich na něm ročně utratí průměrně přes 10 tisíc korun.
  • Češi v online obchodech nejraději nakupují oblečení, obuv, doplňky a elektroniku.
  • Za svou objednávku již neplatí dříve dominantní dobírkou, ale zaplatí za ni převážně hotovostí v kamenné prodejně respektive výdejním místě e-shopu.
  • Platbu kartou volí podle průzkumu Asociace pro elektronickou komerci pouze 16 % zákazníků.
  • Dle údajů karetní společnosti Visa Češi nakupují kromě tuzemských e-shopů i v zahraničních. Nejvíce v britských, irských a německých.
  • 64 % celkových plateb kartou Češi směřují do zahraničních internetových obchodů, 36 % zůstává domácím e-shopům.
  • Mezi hlavní důvody nákupu zboží ze zahraničních e-shopů patří bezpečnost, jednoduchost a rovněž pohodlnost nákupu.
  • Ze zahraničních uživatelů na tuzemských internetových obchodech utrácejí nejvíce Slováci a Poláci. I oni nejčastěji nakupují elektroniku a oblečení.
Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017