Blog

Dušan Smoljak 9. 12. 2015 Zpět

Bannerové kampaně na YouTube? Víme, jak správně zacílit

Bannerové kampaně na YouTube? Víme, jak správně zacílit

Návštěvnost YouTube stoupá a inzerce na tomto kanálu je pro značky stále důležitější. Jaké jsou ale možnosti cílení kampaní na YouTube a jak je nastavit? Poradíme vám!

Zacílit bannerovou kampaň na YouTube je velice jednoduché. Stačí v Adwords přidat do umístění youtube.com. Pokud však správně nezacílíte, bannery se budou zobrazovat u různých videí napříč celým portálem. A špatné cílení rozhodně nepřináší dobré výsledky. Zkuste proto zacílit například na vybraná videa nebo konkrétní kanály.

Zobrazení banneru u konkrétního videa

YouTube nabízí možnost cílit bannery na předem vybraná videa. Pro tento způsob cílení budete potřebovat banner ve formátu 728 x 90 px (zobrazuje se v dolní části videa) a 300 x 250 px (zobrazován napravo od videa, viz obrázek).

Cílení na YouTube

Banner o velikosti 300 x 250 px napravo od videa.

Aby vám cílení na konkrétní video správně fungovalo, postupujte následovně:

  • URL adresu, kterou získáte z prohlížeče, upravte do vhodného tvaru dle následujícího vzoru.

https://www.youtube.com/watch?v=QO01ZPzJFws

=

https://www.youtube.com/video/QO01ZPzJFws

(Nahradíte zde tedy /watch?v= za /video/)

  • Upravený odkaz můžete jednoduše vložit do Adwords do sekce Umístění v záložce Obsahová síť.

TIP: Tento způsob cílení je ideální například u videí, která obsahují recenze vašich produktů nebo se jakýmkoliv způsobem zmiňují o vašem brandu.

Zobrazení banneru na vybraných kanálech

Cílení banneru na vybrané kanály funguje v podstatě stejně, jako cílení na video. Můžete využít stejné formáty bannerů, tedy 728 x 90 px a 300 x 250 px. Bannery se zobrazují na obdobných pozicích, jen si nevybíráte přímo video, ale celý kanál. Při správném nastavení se vaše reklama bude zobrazovat ve/u všech videí, které daný kanál obsahuje.

Samotný postup nastavení tohoto cílení je mírně odlišný:

  • Do umístění nevkládáte přímý odkaz na kanál, ale link, který upravíte podle vzoru níže.

youtube.com::afv_user_Nazevkanalu

TIP: Cílení na kanál doporučujeme využít v případě, že chcete cílit na určité tematické okruhy, jako je Móda, Kosmetika, Sport a další. Vyberte si kanál, který se zabývá právě vaší tematikou.

UPOZORNĚNÍ: Ani jedno z výše uvedených cílení nefunguje na kanálech, které mají zakázané zobrazování reklam.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 5 produktových řad pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019

Lina je jiná: Spolupráce se Seznamem přinesla zapojení interaktivní hry v kampani

S naším dlouholetým klientem, společností I.D.C. Praha, a.s., známým pod značkou Sedita, jsme spolupracovali na nové spotřebitelské soutě…

28. 6. 2019

Proč se prokliky nerovnají návštěvám? Možné scénáře a nejčastější důvody

Také se někdy nevěřícně ptáte, proč vám Facebook Business Manager ukazuje 1 000 prokliků a Google Analytics u té samé kampaně pouze 740? …

25. 6. 2019