Blog

Dušan Smoljak 9. 12. 2015 Zpět

Bannerové kampaně na YouTube? Víme, jak správně zacílit

Bannerové kampaně na YouTube? Víme, jak správně zacílit

Návštěvnost YouTube stoupá a inzerce na tomto kanálu je pro značky stále důležitější. Jaké jsou ale možnosti cílení kampaní na YouTube a jak je nastavit? Poradíme vám!

Zacílit bannerovou kampaň na YouTube je velice jednoduché. Stačí v Adwords přidat do umístění youtube.com. Pokud však správně nezacílíte, bannery se budou zobrazovat u různých videí napříč celým portálem. A špatné cílení rozhodně nepřináší dobré výsledky. Zkuste proto zacílit například na vybraná videa nebo konkrétní kanály.

Zobrazení banneru u konkrétního videa

YouTube nabízí možnost cílit bannery na předem vybraná videa. Pro tento způsob cílení budete potřebovat banner ve formátu 728 x 90 px (zobrazuje se v dolní části videa) a 300 x 250 px (zobrazován napravo od videa, viz obrázek).

Cílení na YouTube

Banner o velikosti 300 x 250 px napravo od videa.

Aby vám cílení na konkrétní video správně fungovalo, postupujte následovně:

  • URL adresu, kterou získáte z prohlížeče, upravte do vhodného tvaru dle následujícího vzoru.

https://www.youtube.com/watch?v=QO01ZPzJFws

=

https://www.youtube.com/video/QO01ZPzJFws

(Nahradíte zde tedy /watch?v= za /video/)

  • Upravený odkaz můžete jednoduše vložit do Adwords do sekce Umístění v záložce Obsahová síť.

TIP: Tento způsob cílení je ideální například u videí, která obsahují recenze vašich produktů nebo se jakýmkoliv způsobem zmiňují o vašem brandu.

Zobrazení banneru na vybraných kanálech

Cílení banneru na vybrané kanály funguje v podstatě stejně, jako cílení na video. Můžete využít stejné formáty bannerů, tedy 728 x 90 px a 300 x 250 px. Bannery se zobrazují na obdobných pozicích, jen si nevybíráte přímo video, ale celý kanál. Při správném nastavení se vaše reklama bude zobrazovat ve/u všech videí, které daný kanál obsahuje.

Samotný postup nastavení tohoto cílení je mírně odlišný:

  • Do umístění nevkládáte přímý odkaz na kanál, ale link, který upravíte podle vzoru níže.

youtube.com::afv_user_Nazevkanalu

TIP: Cílení na kanál doporučujeme využít v případě, že chcete cílit na určité tematické okruhy, jako je Móda, Kosmetika, Sport a další. Vyberte si kanál, který se zabývá právě vaší tematikou.

UPOZORNĚNÍ: Ani jedno z výše uvedených cílení nefunguje na kanálech, které mají zakázané zobrazování reklam.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

včera v 14:24

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019