Blog

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram: Březnové novinky

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stories. A co se chystá dál?

Jeden příběh v jednom postu

Už nemusíte vybírat ten nejlepší záběr. Teď se do jednoho příspěvku vejde až 10 fotografií nebo videí. Instagram na svém blogu zmínil, že tento typ příspěvků má zachovat trvalé vzpomínky. Zkrátka jedním postem odvyprávíte svůj příběh.

Slideshow akceptuje čtvercové fotografie

Postup vkládání se nezměnil. Jen pro slideshow je určena čtvercová ikona s popiskem „vybrat více položek“. Pak už jednoduše vyberte ty nejlepší záběry, ať už se jedná o fotky nebo videa. Jednotlivě je můžete upravit a otaggovat, jak jste zvyklí. A co je důležité: v tuto chvíli můžete pro tento typ příspěvku použít pouze čtvercové fotografie.

Po zveřejnění se ve feedu ukáže příspěvek s modrými tečkami ve spodní části, které symbolizují, že se jedná o slideshow. Uživatel si ji může prohlédnout tak, že bude swipovat vlevo nebo vpravo. A co je ještě zajímavé: slideshow sbírá srdíčka a komentáře přímo pod příspěvkem. Fotky a videa se nehodnotí zvlášť.

Reklama ve Stories je dostupná všem

Instagram tvrdí, že Stories je nejatraktivnějším reklamním formátem, který je aktuálně dostupný napříč platformami. Z pilotního testování vyšlo, že dokáže zasáhnout nejvíce uživatelů v jednu chvíli. Připomeňme si, že se na Instagramu pohybuje až 150 milionů uživatelů denně.

Reklamy v oblíbených Stories jsou zatím jen pro účel „Dosah“

„V příbězích budete moci využívat možnosti pro cílení, dosah a měření, aby byly vaše reklamy pro jednotlivé uživatele, které chcete oslovit, relevantnější. Právě to je bezkonkurenční výhoda příběhů,“ uvádí blog Instagramu.

Tímto reklamním formátem si zacílíte, na koho potřebujete. Reklamy ve Stories mají přesah do Facebooku, odkud Instagram sbírá relevantní data o publiku, jež chcete oslovit. Nastavíte je v Power Editoru nebo Ads Manageru. Podmínkou je rozměr 1080 x 1920 pixelů. Jedinou nevýhodou je zatím to, že se do reklamy nedá vložit odkaz.

V MarketUP nás zatím zastihla jedna reklama ve Stories, takhle ve skutečnosti vypadá:

Co Instagram plánuje do budoucna?

Reklamní možnosti na Instagramu se budou rozšiřovat:

- optimalizace na video views,

- website clicks,

- website conversions,

- mobile app installs / engagements.

A také očekávané vkládání odkazů ve Stories.

Reklamy ve Stories testovalo více než 30 firem

A jaký je výsledek? 70 % zhlédnutých příběhů si lidé zobrazili se zapnutým zvukem. Testování se zúčastnilo mnoho velkých značek: Maybelline New York, Nike, Airbnb, Asos a další. 

Jaké jsou jejich zkušenosti?

„Instagram Stories nám umožňují vyprávět příběhy atraktivním způsobem, který naši komunitu skutečně zaujme a má tu moc vtáhnout diváky do víru dobrodružství. Instagram nám poskytuje dokonalé nástroje pro budování povědomí o našem produktu Airbnb Zážitky, který jsme nedávno představili. Jedná se o zážitky, které vymýšlejí a pořádají sami naši hostitelé. Vytvořením a zveřejněním příběhů o zážitcích můžeme lidi, kteří rádi cestují, skutečně upoutat a oslovit. Tím se zvyšuje šance, že si některý z atraktivních zážitků na Airbnb zarezervují," Eric Toda, globální ředitel pro marketing a obsah na sociálních médiích, Airbnb.

„Loni jsme přistoupili k předávání sdělení značky prostřednictvím formátu videa, což nám přineslo úžasný úspěch. Obsah s videem je sám o sobě velmi poutavý a nabízí prostor k tomu, abychom našemu okruhu uživatelů předali emotivní sdělení. Úspěch, který jsme zaznamenali už v počátcích používání Instagram Stories, nás ohromil. Už se nemůžeme dočkat, až budeme moct ukázat, jak nám Instagram Stories v roce 2017 pomůže šířit povědomí o značce, zvýšit zájem u nových okruhů uživatelů a pokračovat v neustálém růstu v mezinárodním měřítku,“ Leila Thabet, ředitelka pro obsah a vyvolání zájmu, ASOS.

Pohybuje se i vaše cílová skupina na Instagramu? Přemýšlejte o tom, jestli byste ji neměli zasáhnout. Třeba reklamou ve Stories.

Zdroj: Blog Instagram

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019