Blog

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram: Březnové novinky

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stories. A co se chystá dál?

Jeden příběh v jednom postu

Už nemusíte vybírat ten nejlepší záběr. Teď se do jednoho příspěvku vejde až 10 fotografií nebo videí. Instagram na svém blogu zmínil, že tento typ příspěvků má zachovat trvalé vzpomínky. Zkrátka jedním postem odvyprávíte svůj příběh.

Slideshow akceptuje čtvercové fotografie

Postup vkládání se nezměnil. Jen pro slideshow je určena čtvercová ikona s popiskem „vybrat více položek“. Pak už jednoduše vyberte ty nejlepší záběry, ať už se jedná o fotky nebo videa. Jednotlivě je můžete upravit a otaggovat, jak jste zvyklí. A co je důležité: v tuto chvíli můžete pro tento typ příspěvku použít pouze čtvercové fotografie.

Po zveřejnění se ve feedu ukáže příspěvek s modrými tečkami ve spodní části, které symbolizují, že se jedná o slideshow. Uživatel si ji může prohlédnout tak, že bude swipovat vlevo nebo vpravo. A co je ještě zajímavé: slideshow sbírá srdíčka a komentáře přímo pod příspěvkem. Fotky a videa se nehodnotí zvlášť.

Reklama ve Stories je dostupná všem

Instagram tvrdí, že Stories je nejatraktivnějším reklamním formátem, který je aktuálně dostupný napříč platformami. Z pilotního testování vyšlo, že dokáže zasáhnout nejvíce uživatelů v jednu chvíli. Připomeňme si, že se na Instagramu pohybuje až 150 milionů uživatelů denně.

Reklamy v oblíbených Stories jsou zatím jen pro účel „Dosah“

„V příbězích budete moci využívat možnosti pro cílení, dosah a měření, aby byly vaše reklamy pro jednotlivé uživatele, které chcete oslovit, relevantnější. Právě to je bezkonkurenční výhoda příběhů,“ uvádí blog Instagramu.

Tímto reklamním formátem si zacílíte, na koho potřebujete. Reklamy ve Stories mají přesah do Facebooku, odkud Instagram sbírá relevantní data o publiku, jež chcete oslovit. Nastavíte je v Power Editoru nebo Ads Manageru. Podmínkou je rozměr 1080 x 1920 pixelů. Jedinou nevýhodou je zatím to, že se do reklamy nedá vložit odkaz.

V MarketUP nás zatím zastihla jedna reklama ve Stories, takhle ve skutečnosti vypadá:

Co Instagram plánuje do budoucna?

Reklamní možnosti na Instagramu se budou rozšiřovat:

- optimalizace na video views,

- website clicks,

- website conversions,

- mobile app installs / engagements.

A také očekávané vkládání odkazů ve Stories.

Reklamy ve Stories testovalo více než 30 firem

A jaký je výsledek? 70 % zhlédnutých příběhů si lidé zobrazili se zapnutým zvukem. Testování se zúčastnilo mnoho velkých značek: Maybelline New York, Nike, Airbnb, Asos a další. 

Jaké jsou jejich zkušenosti?

„Instagram Stories nám umožňují vyprávět příběhy atraktivním způsobem, který naši komunitu skutečně zaujme a má tu moc vtáhnout diváky do víru dobrodružství. Instagram nám poskytuje dokonalé nástroje pro budování povědomí o našem produktu Airbnb Zážitky, který jsme nedávno představili. Jedná se o zážitky, které vymýšlejí a pořádají sami naši hostitelé. Vytvořením a zveřejněním příběhů o zážitcích můžeme lidi, kteří rádi cestují, skutečně upoutat a oslovit. Tím se zvyšuje šance, že si některý z atraktivních zážitků na Airbnb zarezervují," Eric Toda, globální ředitel pro marketing a obsah na sociálních médiích, Airbnb.

„Loni jsme přistoupili k předávání sdělení značky prostřednictvím formátu videa, což nám přineslo úžasný úspěch. Obsah s videem je sám o sobě velmi poutavý a nabízí prostor k tomu, abychom našemu okruhu uživatelů předali emotivní sdělení. Úspěch, který jsme zaznamenali už v počátcích používání Instagram Stories, nás ohromil. Už se nemůžeme dočkat, až budeme moct ukázat, jak nám Instagram Stories v roce 2017 pomůže šířit povědomí o značce, zvýšit zájem u nových okruhů uživatelů a pokračovat v neustálém růstu v mezinárodním měřítku,“ Leila Thabet, ředitelka pro obsah a vyvolání zájmu, ASOS.

Pohybuje se i vaše cílová skupina na Instagramu? Přemýšlejte o tom, jestli byste ji neměli zasáhnout. Třeba reklamou ve Stories.

Zdroj: Blog Instagram

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zásadní změny v marketingu: Nové role CMOs a marketingových agentur

Nový přístup k zákazníkům a moderní digitální technologie zásadním způsobem mění úlohu dnešních šéfů marketingu. I toho se týkal …

27. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Smartphony, video a umělá inteligence

Proč jsou smartphony a video pro reklamu klíčové? A jak bude vypadat budoucnost reklamy s umělou inteligencí? Zjistěte, co zaznělo na letošn…

25. 10. 2017

Průzkumník příspěvků: Hrozí nám konec organického dosahu na Facebooku?

Facebook aktuálně testuje novou funkci zobrazování příspěvků stránek, která může zasadit pomyslný hřebík do rakve organickému dosahu. …

24. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Perspektiva se obrací přímo k zákazníkovi

Podzimní konference Advertising Week a Google Partner Summit přinesly zcela zásadní novinky, které změní další směrování marketingu a rekl…

20. 10. 2017

Jak jsme na teambuildingu zdolali výšky, dálky i hloubky

V prvním říjnovém týdnu jsme opět po několika měsících vyrazili utužovat náš pracovní kolektiv. V našem týmu přibylo několik nových…

10. 10. 2017

Vystoupili jsme na konferencích Retail in Detail a Brand Management

Začátkem podzimu proběhly v Praze dvě významné marketingové konference, na kterých nechyběl ani MarketUP. A protože v našem týmu milujeme …

26. 9. 2017