Blog

Eva Řeháková 25. 5. 2017 Zpět

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěšné jsou takzvané autorespondery, které automaticky rozesílají e-maily vašim odběratelům. Pojďme si je představit.

E-mail marketing patří k nejprofitabilnějším formám prodeje. Průzkumy v minulosti například ukázaly, že při investici 1 $ je průměrná návratnost investic z e-mailingu 44 $. Důležitou součástí kampaní jsou přitom právě autorespondery. Jaké jejich výhody a kdy je můžete využít?

Lead magnet a jeho odesílání pomocí autoresponderu

Autoresponder můžete začít využívat hned poté, co se návštěvník stránek přihlásí k odběru vašeho e-mailu. Aby vám zanechal svůj e-mailový kontakt, obvykle nabízíte výměnou zajímavý lead magnet. Tedy nějakou přidanou hodnotu, kterou získá odběratel zdarma. Řekněme, že se jedná například o e-mailový kurz.

Jak vám v této fázi pomůže autoresponder?

  • Vytvoříte si sérii vzdělávacích e-mailů na téma související s vaším businessem
  • Naplánujete, jak často budou vaše e-maily odběratelům chodit
  • Nastavíte autoresponder a ten již odešle všechny lekce kurzu za vás

Jakmile navážete s potenciálním zákazníkem vztah a nabídnete mu přidanou hodnotu zdarma, bude mnohem snazší přesvědčit ho v některém z e-mailů k nákupu.

To samé je možné dělat i s jinými typy lead magnetů. Autorespondery můžete využít při rozesílání e-booků, checklistů, videí nebo soutěží či slevových kupónů. Velice důležitá je přitom správně nastavená počáteční strategie. Právě ta vám pomůže navázat vztah s odběrateli a postupně je dovést k nákupu vašich produktů či služeb.

Nedokončená akce na e-shopu? Připomeňte se

Autorespondery je však možné využívat i v dalších fázích nákupního cyklu. Můžete například nastavit rozesílání automatických e-mailů na základě určité akce na vašem e-shopu. Návštěvník se podíval na konkrétní produkt, ale nenakoupil? Připomeňte se mu automatickým e-mailem. Možná ho přimějete k akci.

Autorespondery pomáhají cross-sell prodejům

Na základě nákupu pak můžete uživateli nabídnout další související zboží. Snadno odhadnete, co by mohl potřebovat. Nakoupil u vás například sekačku na trávu? Možná se mu bude hodit křovinořez nebo něco na její údržbu. Správně nastavený autoresponder vám tak může pomoci výrazně navýšit vaše prodeje.

Udělejte z jednorázových zákazníků pravidelné

Autorespondery v poslední fázi cyklu mohou sloužit také k udržování kontaktu se stávajícími zákazníky. Poskytněte zákazníkovi ponákupní servis a posílejte mu informace, které by se mu mohly hodit. Až bude příště něco potřebovat, je velmi pravděpodobné, že se opět obrátí na vás.

3 hlavní zásady pro nastavení automatických e-mailů

Při posílání automatických e-mailů musíte mít na paměti, že základem je správně nastavená strategie. Věnujte proto na začátku dostatek času plánování. Co byste měli mít při nastavování autoresponderu na paměti?

1. Zasílejte zákazníkům užitečné informace, které právě potřebují

2. Nastavte vhodné časové rozmezí, aby je vaše e-maily neobtěžovaly

3. Poskytujte informace a nesnažte se prodávat v každém e-mailu

Máte e-mailovou databázi a nevyužíváte její potenciál? Pokud hledáte cestu, jak zvýšit vaše prodeje, je velmi pravděpodobné, že vám právě správně nastavené autorespondery mohou pomoci.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Dopady GDPR na digitální marketing

GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…

20. 3. 2018

Digitálním nomádem v Asii: O práci, cestování a životě v pomalejším tempu

Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…

16. 3. 2018

Posily realizačního oddělení Lenka a Radek: O datové analytice, Googlu a vtipech na Slováky

Do realizačního oddělení nastoupily dvě nové tváře. Jací jsou, kde se tu vzali a jaké mají plány?

14. 3. 2018

10 tipů, jak zlepšit svůj osobní profil na Linkedinu

S největší pravděpodobností už na Linkedinu máte založený profil, stejně jako 500 milionů lidí na celé planetě a 1,3 milionů našich sp…

13. 3. 2018

Klienti jsou s našimi službami spokojení, prokázal nedávný průzkum.

Jak klienti hodnotí naše služby? I v tomto pololetí jsme obdrželi velmi pěkný výsledek v hodnocení Net Promoter Score.

26. 2. 2018

Instagram tip: Naučte se pořizovat zdařilejší fotky jídla

Pořizování atraktivních fotek s jídlem se pomalu stává součástí výbavy základních dovedností marketingové gramotnosti. Zejména, pokud …

23. 2. 2018