Blog

Eva Řeháková 25. 5. 2017 Zpět

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěšné jsou takzvané autorespondery, které automaticky rozesílají e-maily vašim odběratelům. Pojďme si je představit.

E-mail marketing patří k nejprofitabilnějším formám prodeje. Průzkumy v minulosti například ukázaly, že při investici 1 $ je průměrná návratnost investic z e-mailingu 44 $. Důležitou součástí kampaní jsou přitom právě autorespondery. Jaké jejich výhody a kdy je můžete využít?

Lead magnet a jeho odesílání pomocí autoresponderu

Autoresponder můžete začít využívat hned poté, co se návštěvník stránek přihlásí k odběru vašeho e-mailu. Aby vám zanechal svůj e-mailový kontakt, obvykle nabízíte výměnou zajímavý lead magnet. Tedy nějakou přidanou hodnotu, kterou získá odběratel zdarma. Řekněme, že se jedná například o e-mailový kurz.

Jak vám v této fázi pomůže autoresponder?

  • Vytvoříte si sérii vzdělávacích e-mailů na téma související s vaším businessem
  • Naplánujete, jak často budou vaše e-maily odběratelům chodit
  • Nastavíte autoresponder a ten již odešle všechny lekce kurzu za vás

Jakmile navážete s potenciálním zákazníkem vztah a nabídnete mu přidanou hodnotu zdarma, bude mnohem snazší přesvědčit ho v některém z e-mailů k nákupu.

To samé je možné dělat i s jinými typy lead magnetů. Autorespondery můžete využít při rozesílání e-booků, checklistů, videí nebo soutěží či slevových kupónů. Velice důležitá je přitom správně nastavená počáteční strategie. Právě ta vám pomůže navázat vztah s odběrateli a postupně je dovést k nákupu vašich produktů či služeb.

Nedokončená akce na e-shopu? Připomeňte se

Autorespondery je však možné využívat i v dalších fázích nákupního cyklu. Můžete například nastavit rozesílání automatických e-mailů na základě určité akce na vašem e-shopu. Návštěvník se podíval na konkrétní produkt, ale nenakoupil? Připomeňte se mu automatickým e-mailem. Možná ho přimějete k akci.

Autorespondery pomáhají cross-sell prodejům

Na základě nákupu pak můžete uživateli nabídnout další související zboží. Snadno odhadnete, co by mohl potřebovat. Nakoupil u vás například sekačku na trávu? Možná se mu bude hodit křovinořez nebo něco na její údržbu. Správně nastavený autoresponder vám tak může pomoci výrazně navýšit vaše prodeje.

Udělejte z jednorázových zákazníků pravidelné

Autorespondery v poslední fázi cyklu mohou sloužit také k udržování kontaktu se stávajícími zákazníky. Poskytněte zákazníkovi ponákupní servis a posílejte mu informace, které by se mu mohly hodit. Až bude příště něco potřebovat, je velmi pravděpodobné, že se opět obrátí na vás.

3 hlavní zásady pro nastavení automatických e-mailů

Při posílání automatických e-mailů musíte mít na paměti, že základem je správně nastavená strategie. Věnujte proto na začátku dostatek času plánování. Co byste měli mít při nastavování autoresponderu na paměti?

1. Zasílejte zákazníkům užitečné informace, které právě potřebují

2. Nastavte vhodné časové rozmezí, aby je vaše e-maily neobtěžovaly

3. Poskytujte informace a nesnažte se prodávat v každém e-mailu

Máte e-mailovou databázi a nevyužíváte její potenciál? Pokud hledáte cestu, jak zvýšit vaše prodeje, je velmi pravděpodobné, že vám právě správně nastavené autorespondery mohou pomoci.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zásadní změny v marketingu: Nové role CMOs a marketingových agentur

Nový přístup k zákazníkům a moderní digitální technologie zásadním způsobem mění úlohu dnešních šéfů marketingu. I toho se týkal …

27. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Smartphony, video a umělá inteligence

Proč jsou smartphony a video pro reklamu klíčové? A jak bude vypadat budoucnost reklamy s umělou inteligencí? Zjistěte, co zaznělo na letošn…

25. 10. 2017

Průzkumník příspěvků: Hrozí nám konec organického dosahu na Facebooku?

Facebook aktuálně testuje novou funkci zobrazování příspěvků stránek, která může zasadit pomyslný hřebík do rakve organickému dosahu. …

24. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Perspektiva se obrací přímo k zákazníkovi

Podzimní konference Advertising Week a Google Partner Summit přinesly zcela zásadní novinky, které změní další směrování marketingu a rekl…

20. 10. 2017

Jak jsme na teambuildingu zdolali výšky, dálky i hloubky

V prvním říjnovém týdnu jsme opět po několika měsících vyrazili utužovat náš pracovní kolektiv. V našem týmu přibylo několik nových…

10. 10. 2017

Vystoupili jsme na konferencích Retail in Detail a Brand Management

Začátkem podzimu proběhly v Praze dvě významné marketingové konference, na kterých nechyběl ani MarketUP. A protože v našem týmu milujeme …

26. 9. 2017