Blog

Dušan Smoljak 21. 3. 2015 Zpět

Aplikace Google Adwords? Otestovali jsme ji!

Aplikace Google Adwords? Otestovali jsme ji!

Před nedávnem byla pro Českou republiku uvolněna aplikace Google Adwords. Prozatím je dostupná pouze pro zařízení s Androidem, avšak jistě se jí v brzké době dočkáme i ve verzi pro iOS. Protože jsme v MarketUP nadšenci do všech technologických novinek, rozhodli jsme se aplikaci otestovat.

V Obchodu Play je aplikace ke stažení zdarma a zaznamenala již přes 10 tisíc stažení. Její současné hodnocení je 4,4 z 5 hvězdiček. K dispozici je kompletně v českém jazyce.

Praktické informace v přehledných grafech

Pozitivně hodnotíme přehlednost aplikace. Po zadání přihlašovacích údajů se uživateli objeví informace o probíhajících kampaních. V případě přihlášení přes MCC máte k dispozici všechny klientské účty, stačí si jeden vybrat. Prostředí je velice intuitivní a user-friendly.

Na úvodním informačním panelu jsou uživatelům k dispozici následující data:

  • Počet zobrazení
  • Počet kliknutí
  • Míra prokliku
  • Průměrná CPC
  • Vydaná částka
  • Průměrná pozice
  • Počet konverzí
  • Cena konverze

Pod panelem najdete graf, který navazuje na vybranou metriku. Primárně ukazuje její vývoj v čase, to však můžete individuálně změnit.

Následující diagramy ukazují rozložení metriky pro jednotlivá zařízení, procentuální rozdělení pro vyhledávací a obsahovou síť nebo graficky znázorněné informace o typu kliknutí a dnech v týdnu, ve kterých k interakci došlo. Pro tento přehled je možné vybrat sledované období, stejně jako ve standardním Google Adwords.

Příležitosti pro zlepšení kampaně

Na dalším dashboardu nabízí Google příležitosti pro zlepšení výkonu kampaně. Může se jednat například o navýšení rozpočtu, přidání určitých klíčových slov apod. Po rozkliknutí jednotlivých návrhů se uživatel může rozhodnout, zdali je bude aplikovat nebo ignorovat.

Za příležitostmi se zobrazují poslední navštívené kampaně a v nejnižší části se již uživatel dostane k jednotlivým kampaním, reklamním sestavám, klíčovým slovům a reklamám. I zde se nachází stejný přehled s grafy, který je na začátku generován pro celý účet.

Google Adwords app head

Malé možnosti editace

Hlavní nevýhodou je spíše informativní charakter aplikace s nízkou možností editace. Uživatel může inzeráty pouze pozastavovat a aktivovat. U klíčových slov a reklamních sestav lze navíc měnit maximální CPC, na úrovni kampaně je možné upravovat denní rozpočet. To je k možnostem editace v kampaních bohužel vše.

Výhodu naopak vidíme v tom, že uživatel je informován o jakýchkoliv vzniklých problémech prostřednictvím notifikací v reálném čase.

Nápověda pro Android pomáhá s orientací

Pokud si uživatel neví rady, může využít nápovědu, určenou speciálně pro Android. Je možné spojit se telefonicky nebo e-mailem s podporou Google Adwords nebo požádat, aby vás podpora kontaktovala sama. Zajímavá je i možnost odeslání tzv. zpětné vazby, kdy se automaticky vygeneruje screenshot a uživatel může popsat případný problém.

Závěrečné zhodnocení aplikace Google Adwords

  • Aplikace je opravdu velice přehledná a věříme, že se v ní rychle zorientuje i člověk, který s Google Adwords nikdy nepřišel do styku
  • V případě MCC oceňujeme snadné přepínání mezi klientskými účty
  • Chybí nám větší možnost editace, a to alespoň ve smyslu přidávání klíčových slov či inzerátů
  • Postrádáme náhled existujících bannerových reklam či případnou možnost úpravy cílení
  • Pro zkontrolování stavu kampaní, když je člověk na cestách, je aplikace ideální

Jistě lze do budoucna očekávat řadu aktualizací a případné přidání nových funkcí.

Od MarketUP získává aplikace prozatím 4 z 5 hvězdiček.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
PPC
Štítky
Nejnovější příspěvky

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019