Blog

Dušan Smoljak 21. 3. 2015 Zpět

Aplikace Google Adwords? Otestovali jsme ji!

Aplikace Google Adwords? Otestovali jsme ji!

Před nedávnem byla pro Českou republiku uvolněna aplikace Google Adwords. Prozatím je dostupná pouze pro zařízení s Androidem, avšak jistě se jí v brzké době dočkáme i ve verzi pro iOS. Protože jsme v MarketUP nadšenci do všech technologických novinek, rozhodli jsme se aplikaci otestovat.

V Obchodu Play je aplikace ke stažení zdarma a zaznamenala již přes 10 tisíc stažení. Její současné hodnocení je 4,4 z 5 hvězdiček. K dispozici je kompletně v českém jazyce.

Praktické informace v přehledných grafech

Pozitivně hodnotíme přehlednost aplikace. Po zadání přihlašovacích údajů se uživateli objeví informace o probíhajících kampaních. V případě přihlášení přes MCC máte k dispozici všechny klientské účty, stačí si jeden vybrat. Prostředí je velice intuitivní a user-friendly.

Na úvodním informačním panelu jsou uživatelům k dispozici následující data:

  • Počet zobrazení
  • Počet kliknutí
  • Míra prokliku
  • Průměrná CPC
  • Vydaná částka
  • Průměrná pozice
  • Počet konverzí
  • Cena konverze

Pod panelem najdete graf, který navazuje na vybranou metriku. Primárně ukazuje její vývoj v čase, to však můžete individuálně změnit.

Následující diagramy ukazují rozložení metriky pro jednotlivá zařízení, procentuální rozdělení pro vyhledávací a obsahovou síť nebo graficky znázorněné informace o typu kliknutí a dnech v týdnu, ve kterých k interakci došlo. Pro tento přehled je možné vybrat sledované období, stejně jako ve standardním Google Adwords.

Příležitosti pro zlepšení kampaně

Na dalším dashboardu nabízí Google příležitosti pro zlepšení výkonu kampaně. Může se jednat například o navýšení rozpočtu, přidání určitých klíčových slov apod. Po rozkliknutí jednotlivých návrhů se uživatel může rozhodnout, zdali je bude aplikovat nebo ignorovat.

Za příležitostmi se zobrazují poslední navštívené kampaně a v nejnižší části se již uživatel dostane k jednotlivým kampaním, reklamním sestavám, klíčovým slovům a reklamám. I zde se nachází stejný přehled s grafy, který je na začátku generován pro celý účet.

Google Adwords app head

Malé možnosti editace

Hlavní nevýhodou je spíše informativní charakter aplikace s nízkou možností editace. Uživatel může inzeráty pouze pozastavovat a aktivovat. U klíčových slov a reklamních sestav lze navíc měnit maximální CPC, na úrovni kampaně je možné upravovat denní rozpočet. To je k možnostem editace v kampaních bohužel vše.

Výhodu naopak vidíme v tom, že uživatel je informován o jakýchkoliv vzniklých problémech prostřednictvím notifikací v reálném čase.

Nápověda pro Android pomáhá s orientací

Pokud si uživatel neví rady, může využít nápovědu, určenou speciálně pro Android. Je možné spojit se telefonicky nebo e-mailem s podporou Google Adwords nebo požádat, aby vás podpora kontaktovala sama. Zajímavá je i možnost odeslání tzv. zpětné vazby, kdy se automaticky vygeneruje screenshot a uživatel může popsat případný problém.

Závěrečné zhodnocení aplikace Google Adwords

  • Aplikace je opravdu velice přehledná a věříme, že se v ní rychle zorientuje i člověk, který s Google Adwords nikdy nepřišel do styku
  • V případě MCC oceňujeme snadné přepínání mezi klientskými účty
  • Chybí nám větší možnost editace, a to alespoň ve smyslu přidávání klíčových slov či inzerátů
  • Postrádáme náhled existujících bannerových reklam či případnou možnost úpravy cílení
  • Pro zkontrolování stavu kampaní, když je člověk na cestách, je aplikace ideální

Jistě lze do budoucna očekávat řadu aktualizací a případné přidání nových funkcí.

Od MarketUP získává aplikace prozatím 4 z 5 hvězdiček.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
PPC
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017