Blog

Eva Řeháková 23. 9. 2016 Zpět

Andrea Lišková z A3 Sportu: Online kampaně nám přivádějí zákazníky i do kamenných prodejen

Andrea Lišková z A3 Sportu: Online kampaně nám přivádějí zákazníky i do kamenných prodejen

Pro společnost A3 Sport, největšího prodejce sportovní obuvi v České republice, jsme od března loňského roku připravili více než 10 velkých digitálních kampaní. Jaký měly úspěch a které kanály fungují prodejci sportovních bot nejlépe, popsala marketingová manažerka A3 Sportu Andrea Lišková.

Jak vypadaly počátky online marketingu v A3 Sportu?

Když jsem přišla před dvěma lety do A3 Sportu, firma fungovala úspěšně už 21 let. Značka A3 Sport je v ČR dost známá, e-shop měl proto sám o sobě slušnou návštěvnost. Nebyl však přehledný, online marketing fungoval jen v nárazových akcích a chyběla ucelená koncepce. Až po úpravě e-shopu jsme časem zjistili, že online marketing může přinášet opravdu pěkné konverze a začali jsme ho rozvíjet.

Kdy začala vaše spolupráce s agenturou MarketUP?

Spolupráci jsme navázali v březnu loňského roku. Od té doby proběhlo už více než 10 velkých digitálních kampaní pro značky Adidas, Rebook a Converse. Kampaně doručily celkově půl miliardy impresí, vygenerovaly 1,5 milionů prokliků na e-shop a prodalo se díky nim téměř 40 tisíc párů obuvi. Zajímavé je, že pouze třetina z nich na e-shopu a zbytek prodejů se realizoval v kamenných prodejnách A3 Sport. Online reklama má tedy velký vliv i na offline prodeje.

Jaké kanály vám zafungovaly nejlépe?

Ve spolupráci s MarketUP jsme připravili displayové kampaně v Googlu, programatický display na vybraných webech a dále kampaně na sociálních sítích jako Facebook, Instagram, Twitter a Spotify. Nejvíce se nám osvědčily displayové kampaně v Googlu a sociální média, která jsou u naší klientely velice důležitá.

Můžete na konkrétním příkladu popsat, jakých výsledků se podařilo dosáhnout?

Velmi úspěšná byla například kampaň na boty Adidas Springblade, která měla zlepšit povědomí o značce a zároveň zvýšit prodeje tohoto specifického typu bot. Za šest týdnů kampaně, zacílené na muže i ženy ve věku od 16 do 45 let, byly přeplněny všechny předem stanovené cíle. Požadovaných 60 milionů zobrazení bylo překonáno o 15 %, prokliky na web dokonce o 26 %. U bot, které stojí v průměru od 3,5 tisíce do 4 tisíc korun, jsme dosáhli skvělé ceny 148 Kč za prodaný pár bot. Takže návratnost byla zejména z displayové kampaně opravdu vysoká.

Co plánujete v následujících měsících?

Budeme samozřejmě spouštět řadu dalších kampaní, u kterých chceme dbát především na důkladné měření a vyhodnocování. Zajímá nás hlavně dopad na offline prodejny, který se již v minulosti ukázal jako vysoký. Chceme vše důkladně analyzovat a propojit online a offline kanály. 

Přečtěte si také rozhovor s Pavlínou Šedivou ze SCONTO Nábytek. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018

Vítáme nové klienty BILLA, T-Mobile, Modrá Pyramida a Moser

5. 11. 2018

Je nám 8 let!

1. 11. 2018

Plánujte exportovat do zahraničí? Nyní je to snadnější, než byste čekali

Pro mnoho firem je expanze do zahraničí jeden ze způsobů, jak dále růst a získat nové trhy pro své výrobky a služby. Některé start-upy v …

25. 10. 2018

V MarketUP jsme měli hosty z Thunderbird School of Global Management

MarketUP se zařadil mezi významné společnosti, které navštívili studenti exekutivních programů americké univerzity Thunderbird.

20. 10. 2018

Jsme finalisté Google Premier Partner Awards - podruhé v řadě

10. 9. 2018