Blog

Eva Řeháková 23. 9. 2016 Zpět

Andrea Lišková z A3 Sportu: Online kampaně nám přivádějí zákazníky i do kamenných prodejen

Andrea Lišková z A3 Sportu: Online kampaně nám přivádějí zákazníky i do kamenných prodejen

Pro společnost A3 Sport, největšího prodejce sportovní obuvi v České republice, jsme od března loňského roku připravili více než 10 velkých digitálních kampaní. Jaký měly úspěch a které kanály fungují prodejci sportovních bot nejlépe, popsala marketingová manažerka A3 Sportu Andrea Lišková.

Jak vypadaly počátky online marketingu v A3 Sportu?

Když jsem přišla před dvěma lety do A3 Sportu, firma fungovala úspěšně už 21 let. Značka A3 Sport je v ČR dost známá, e-shop měl proto sám o sobě slušnou návštěvnost. Nebyl však přehledný, online marketing fungoval jen v nárazových akcích a chyběla ucelená koncepce. Až po úpravě e-shopu jsme časem zjistili, že online marketing může přinášet opravdu pěkné konverze a začali jsme ho rozvíjet.

Kdy začala vaše spolupráce s agenturou MarketUP?

Spolupráci jsme navázali v březnu loňského roku. Od té doby proběhlo už více než 10 velkých digitálních kampaní pro značky Adidas, Rebook a Converse. Kampaně doručily celkově půl miliardy impresí, vygenerovaly 1,5 milionů prokliků na e-shop a prodalo se díky nim téměř 40 tisíc párů obuvi. Zajímavé je, že pouze třetina z nich na e-shopu a zbytek prodejů se realizoval v kamenných prodejnách A3 Sport. Online reklama má tedy velký vliv i na offline prodeje.

Jaké kanály vám zafungovaly nejlépe?

Ve spolupráci s MarketUP jsme připravili displayové kampaně v Googlu, programatický display na vybraných webech a dále kampaně na sociálních sítích jako Facebook, Instagram, Twitter a Spotify. Nejvíce se nám osvědčily displayové kampaně v Googlu a sociální média, která jsou u naší klientely velice důležitá.

Můžete na konkrétním příkladu popsat, jakých výsledků se podařilo dosáhnout?

Velmi úspěšná byla například kampaň na boty Adidas Springblade, která měla zlepšit povědomí o značce a zároveň zvýšit prodeje tohoto specifického typu bot. Za šest týdnů kampaně, zacílené na muže i ženy ve věku od 16 do 45 let, byly přeplněny všechny předem stanovené cíle. Požadovaných 60 milionů zobrazení bylo překonáno o 15 %, prokliky na web dokonce o 26 %. U bot, které stojí v průměru od 3,5 tisíce do 4 tisíc korun, jsme dosáhli skvělé ceny 148 Kč za prodaný pár bot. Takže návratnost byla zejména z displayové kampaně opravdu vysoká.

Co plánujete v následujících měsících?

Budeme samozřejmě spouštět řadu dalších kampaní, u kterých chceme dbát především na důkladné měření a vyhodnocování. Zajímá nás hlavně dopad na offline prodejny, který se již v minulosti ukázal jako vysoký. Chceme vše důkladně analyzovat a propojit online a offline kanály. 

Přečtěte si také rozhovor s Pavlínou Šedivou ze SCONTO Nábytek. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Co nového odhalil Google na Agency Day?

29. ledna 2018 jsme se zúčastnili Google Agency Day, každoroční výroční konference pro certifikované Google partnery. Z akce jsme si odnesli …

31. 1. 2018

Naše TOP 5 kampaně v loňském roce

Na následujících řádcích se s vámi podělíme o přehled nezajímavějších kampaní za rok 2017. Výběr nebyl jednoduchý, protože skvělý…

30. 1. 2018

Noví projekťáci Lukáš & Pepa: Dobrý tým je ten, se kterým trávíte čas i po desáté večer

Lukáš Cikánek a Pepa Plechatý jsou v MarketUPu asi čtvrt roku a i za tak krátkou dobu už stihli pořádně máknout na spoustě projektů. Jak …

26. 1. 2018

#FacebookZero: Proč potřebujeme novou strategii?

Nový rok s sebou přinesl také velkou facebookovou novinku, kterou sice ocení uživatelé, správci Stránek ale zřejmě zapláčou. Jak se připr…

18. 1. 2018

Digitální trendy pro rok 2018

Rok 2018 bude pro online zlomový. Můžeme očekávat obrovský nárůst používání umělé inteligence, propad dosavadních vyhledávacích monop…

17. 1. 2018

Jak oslovit mileniály? Na Instagramu!

Potenciál Instagramu pro firmy neustále narůstá. Zjistěte, jak tuto síť využívat, abyste nezůstali pozadu.

5. 1. 2018