Blog

Amazon chce vstoupit na český trh

Amazon chce vstoupit na český trh

Zdá se, že se dlouholetá šuškanda o Amazonu konečně naplní. Největší internetový obchod na světě prý řeší v České republice umístění nového logistického centra. Podle deníku E15 by ho jednička v online nakupování mohla ještě letos zprovoznit. Pokud se tak skutečně stane, Amazon výrazně ovlivní český internetový trh, který v posledních letech zažívá raketový růst.

Americká společnost se původně rozhodovala mezi Českem a Polskem. Česká republika by se mohla stát vůbec první evropskou zemí na východ od Německa, ve které bude Amazon v tomto rozsahu působit.

„Amazon je velmi silný hráč, určitě by to zvýšilo tlak na české e-shopy. Na druhou stranu, konkurence na českém trhu už je hodně vysoká a tlak na cenu roste. Ten vstup nebudou mít tak jednoduchý,“ řekl týdeníku Ekonom Marek Liška, generální ředitel největšího českého e-shopu Mall.cz.

Podle informací deníku E15 by mělo mít české distribuční centrum Amazonu až 100 tisíc metrů čtverečních. Areál by se tak rozsahem vyrovnal největšímu distribučnímu centru v Evropě, které má společnost v německém Bad Hersfeldu.  Konkrétní místo ani developer však ještě nejsou známy.

Česká republika by získala nejméně tisíc nových pracovních míst. V Německu zaměstnává Amazon až 7 700 lidí nastálo a před Vánoci najímá kvůli vyšší poptávce další tisíce pracovníků.

A co získají čeští zákazníci? Ti budou mít jednoznačně daleko lepší výběr zboží. Amazon se už dávno neomezuje pouze na online prodej knih. Lze u něj nakoupit téměř vše od oblečení, muziku až po hračky. Největším lákadlem je však v posledních letech oblíbená čtečka elektronických knih Kindle, kterou sám Amazon vyvinul a stále ji vylepšuje.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP se stal jedním z 28 hrdinů digitální doby

Zvědavost. Odvaha. Touha po vzdělání. Rozhodnost. Podnikavost. To je jen hrstka vlastností, které spojují představitele úspěšných digitál…

13. 12. 2019

Digitální strategii značky Decathlon nově zajišťuje MarketUP

Digitální agentura MarketUP rozšířila klientské portfolio o značku Decathlon. Cílem nové spolupráce je zvýšení tržního podílu sportovn…

4. 12. 2019

Jak ovládnout komunikaci na Facebooku a Instagramu (nejen) v roce 2020

Sociální sítě se v posledních letech staly univerzem digitálního světa. Jako takové jsou jednou z nejmocnějších zbraní, které jsou dnes …

25. 11. 2019

4 kroky pro úspěšnou digitální komunikaci značky

Každý marketér stojí při plánování kampaní na příští rok před otázkou, jak rozdělit marketingový rozpočet mezi jednotlivé kanály t…

18. 11. 2019

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019