Blog

Amazon chce vstoupit na český trh

Amazon chce vstoupit na český trh

Zdá se, že se dlouholetá šuškanda o Amazonu konečně naplní. Největší internetový obchod na světě prý řeší v České republice umístění nového logistického centra. Podle deníku E15 by ho jednička v online nakupování mohla ještě letos zprovoznit. Pokud se tak skutečně stane, Amazon výrazně ovlivní český internetový trh, který v posledních letech zažívá raketový růst.

Americká společnost se původně rozhodovala mezi Českem a Polskem. Česká republika by se mohla stát vůbec první evropskou zemí na východ od Německa, ve které bude Amazon v tomto rozsahu působit.

„Amazon je velmi silný hráč, určitě by to zvýšilo tlak na české e-shopy. Na druhou stranu, konkurence na českém trhu už je hodně vysoká a tlak na cenu roste. Ten vstup nebudou mít tak jednoduchý,“ řekl týdeníku Ekonom Marek Liška, generální ředitel největšího českého e-shopu Mall.cz.

Podle informací deníku E15 by mělo mít české distribuční centrum Amazonu až 100 tisíc metrů čtverečních. Areál by se tak rozsahem vyrovnal největšímu distribučnímu centru v Evropě, které má společnost v německém Bad Hersfeldu.  Konkrétní místo ani developer však ještě nejsou známy.

Česká republika by získala nejméně tisíc nových pracovních míst. V Německu zaměstnává Amazon až 7 700 lidí nastálo a před Vánoci najímá kvůli vyšší poptávce další tisíce pracovníků.

A co získají čeští zákazníci? Ti budou mít jednoznačně daleko lepší výběr zboží. Amazon se už dávno neomezuje pouze na online prodej knih. Lze u něj nakoupit téměř vše od oblečení, muziku až po hračky. Největším lákadlem je však v posledních letech oblíbená čtečka elektronických knih Kindle, kterou sám Amazon vyvinul a stále ji vylepšuje.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017