Blog

Martin Peška 12. 8. 2014 Zpět

96 % Čechů ve věku 18 až 69 let navštěvuje internet

Infografika: Počet uživatelů internetu v ČR v roce 2013

Česká republika patří mezi státy s nejvyšší mírou rozšíření internetu ve střední a východní Evropě. Vyplývá to ze studie Online Landscape: Central Europe.

Podle údajů ze studie společnosti Gemius navštěvuje internet 96 % všech Čechů ve věku od 18 do 69 let. To je o 20 až 30 % větší penetrace než ve státech jako Polsko, Slovensko či Maďarsko. Česká republika je tak se svými 6,7 miliony uživateli po Polsku druhým největším internetovým trhem střední Evropy.

Zatímco na jiných trzích střední a východní Evropy mají převahu v užívání internetu ženy, v případě ČR tvoří 52 % návštěvníků internetu muži.

ČR má také se 17 % nejvyšší podíl věkové skupiny lidí ve věku 55 let a více. 

Za pozornost jistě stojí i data o návštěvnosti z mobilních zařízení, která se v průběhu jednoho roku zvýšila desetkrát. V současnosti generuje přístup na internet z mobilních zařízení více než 10 % zobrazených stránek.

A o co se nejčastěji čeští uživatelé internetu zajímají? Jsou to většinou prakticky zaměřené weby, mapy, jízdní řády a nejrůznější databáze.

Společně s rozšířením internetu mezi všemi věkovými skupinami uživatelů rostou i investice do internetové reklamy, která za posledních pět let vzrostla dvojnásobně.

Obrovským trendem České republiky je oproti okolním státům oslovování internetového publika prostřednictvím RTB reklamy, která je v ČR využívána zejména pro výkonnostní marketing. Jednou z RTB platforem je například Adform, pomocí níž je možné zobrazovat nejen displejovou reklamu, ale také video.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017