Blog

Martin Peška 12. 8. 2014 Zpět

96 % Čechů ve věku 18 až 69 let navštěvuje internet

Infografika: Počet uživatelů internetu v ČR v roce 2013

Česká republika patří mezi státy s nejvyšší mírou rozšíření internetu ve střední a východní Evropě. Vyplývá to ze studie Online Landscape: Central Europe.

Podle údajů ze studie společnosti Gemius navštěvuje internet 96 % všech Čechů ve věku od 18 do 69 let. To je o 20 až 30 % větší penetrace než ve státech jako Polsko, Slovensko či Maďarsko. Česká republika je tak se svými 6,7 miliony uživateli po Polsku druhým největším internetovým trhem střední Evropy.

Zatímco na jiných trzích střední a východní Evropy mají převahu v užívání internetu ženy, v případě ČR tvoří 52 % návštěvníků internetu muži.

ČR má také se 17 % nejvyšší podíl věkové skupiny lidí ve věku 55 let a více. 

Za pozornost jistě stojí i data o návštěvnosti z mobilních zařízení, která se v průběhu jednoho roku zvýšila desetkrát. V současnosti generuje přístup na internet z mobilních zařízení více než 10 % zobrazených stránek.

A o co se nejčastěji čeští uživatelé internetu zajímají? Jsou to většinou prakticky zaměřené weby, mapy, jízdní řády a nejrůznější databáze.

Společně s rozšířením internetu mezi všemi věkovými skupinami uživatelů rostou i investice do internetové reklamy, která za posledních pět let vzrostla dvojnásobně.

Obrovským trendem České republiky je oproti okolním státům oslovování internetového publika prostřednictvím RTB reklamy, která je v ČR využívána zejména pro výkonnostní marketing. Jednou z RTB platforem je například Adform, pomocí níž je možné zobrazovat nejen displejovou reklamu, ale také video.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018