Blog

Martin Peška 12. 8. 2014 Zpět

96 % Čechů ve věku 18 až 69 let navštěvuje internet

Infografika: Počet uživatelů internetu v ČR v roce 2013

Česká republika patří mezi státy s nejvyšší mírou rozšíření internetu ve střední a východní Evropě. Vyplývá to ze studie Online Landscape: Central Europe.

Podle údajů ze studie společnosti Gemius navštěvuje internet 96 % všech Čechů ve věku od 18 do 69 let. To je o 20 až 30 % větší penetrace než ve státech jako Polsko, Slovensko či Maďarsko. Česká republika je tak se svými 6,7 miliony uživateli po Polsku druhým největším internetovým trhem střední Evropy.

Zatímco na jiných trzích střední a východní Evropy mají převahu v užívání internetu ženy, v případě ČR tvoří 52 % návštěvníků internetu muži.

ČR má také se 17 % nejvyšší podíl věkové skupiny lidí ve věku 55 let a více. 

Za pozornost jistě stojí i data o návštěvnosti z mobilních zařízení, která se v průběhu jednoho roku zvýšila desetkrát. V současnosti generuje přístup na internet z mobilních zařízení více než 10 % zobrazených stránek.

A o co se nejčastěji čeští uživatelé internetu zajímají? Jsou to většinou prakticky zaměřené weby, mapy, jízdní řády a nejrůznější databáze.

Společně s rozšířením internetu mezi všemi věkovými skupinami uživatelů rostou i investice do internetové reklamy, která za posledních pět let vzrostla dvojnásobně.

Obrovským trendem České republiky je oproti okolním státům oslovování internetového publika prostřednictvím RTB reklamy, která je v ČR využívána zejména pro výkonnostní marketing. Jednou z RTB platforem je například Adform, pomocí níž je možné zobrazovat nejen displejovou reklamu, ale také video.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017