Blog

Martin Peška 12. 8. 2014 Zpět

96 % Čechů ve věku 18 až 69 let navštěvuje internet

Infografika: Počet uživatelů internetu v ČR v roce 2013

Česká republika patří mezi státy s nejvyšší mírou rozšíření internetu ve střední a východní Evropě. Vyplývá to ze studie Online Landscape: Central Europe.

Podle údajů ze studie společnosti Gemius navštěvuje internet 96 % všech Čechů ve věku od 18 do 69 let. To je o 20 až 30 % větší penetrace než ve státech jako Polsko, Slovensko či Maďarsko. Česká republika je tak se svými 6,7 miliony uživateli po Polsku druhým největším internetovým trhem střední Evropy.

Zatímco na jiných trzích střední a východní Evropy mají převahu v užívání internetu ženy, v případě ČR tvoří 52 % návštěvníků internetu muži.

ČR má také se 17 % nejvyšší podíl věkové skupiny lidí ve věku 55 let a více. 

Za pozornost jistě stojí i data o návštěvnosti z mobilních zařízení, která se v průběhu jednoho roku zvýšila desetkrát. V současnosti generuje přístup na internet z mobilních zařízení více než 10 % zobrazených stránek.

A o co se nejčastěji čeští uživatelé internetu zajímají? Jsou to většinou prakticky zaměřené weby, mapy, jízdní řády a nejrůznější databáze.

Společně s rozšířením internetu mezi všemi věkovými skupinami uživatelů rostou i investice do internetové reklamy, která za posledních pět let vzrostla dvojnásobně.

Obrovským trendem České republiky je oproti okolním státům oslovování internetového publika prostřednictvím RTB reklamy, která je v ČR využívána zejména pro výkonnostní marketing. Jednou z RTB platforem je například Adform, pomocí níž je možné zobrazovat nejen displejovou reklamu, ale také video.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jak přidat správce na YouTube

Jako digitální agentura se denně setkáváme s praktickými dotazy našich klientů. Často se týkají nejznámější video platformy YouTube. Pr…

19. 7. 2018

Letní business snídaně v rytmu videokampaní

21. 6. 2018

Jsme AdWords Guru pro rok 2018!

Naši specialisté se zúčastnili ročního školícího programu od Google AdWords na jehož konci nás čekala sladká odměna v podobě získání…

26. 5. 2018

GDPR – Prst na spoušti

24. 5. 2018

Performance 2020 aneb pastva pro online nadšence

22. 5. 2018

O důležitosti výzev, typickém pracovním dni a ping pongu s nováčky Karin, Romanem a Petrem

V zimě se MarketUP rodina rozšířila o tři nadějné členy a jelikož jsou moc šikovní, byla by škoda je před světem schovávat. Zeptala jse…

14. 5. 2018