Blog

Eva Řeháková 5. 1. 2017 Zpět

8 věcí, které by měl zvládat každý (nejen) marketingový leader

8 věcí, které by měl zvládat každý (nejen) marketingový leader

Leadership není jen otázkou vedení lidí. Nejlepší pracovník je ten, kterého jeho práce baví a motivuje. A právě teamleader by měl být schopen zajistit týmu podmínky k tomu, aby mohl odvádět skutečně kvalitní práci. Jak se přeměnit z běžného šéfa na skutečného leadra?

1.      Identifikujte nedostatky týmu a eliminujte je

Šéf musí vědět, co má v domě (respektive ve firmě), a co mu chybí. Každý tým má své nedostatky. Největší výzvou je jejich identifikace a snaha o eliminaci. Jak najímáním nových kvalitních lidí, tak zdokonalováním dovedností stávajících pracovníků.

Například v online marketingu je vzdělávání ještě důležitější než v jiných odvětvích. Taktiky, strategie a nástroje se neustále vyvíjejí. Tvorba videa pro sociální sítě, life vysílání, personalizace obsahu, ale i řada dalších trendů jsou výzvou pro každý marketingový tým.

To samé však platí také pro většinu dalších oblastí. Věnujte proto dostatek času zdokonalování vlastních lidí. Dlouhodobě se to rozhodně vyplatí.

2.      Dělejte to, co očekáváte od ostatních

Být dobrým šéfem neznamená být pouze ve vedení týmu. Musíte se stát také jeho součástí. Leader by měl ztělesňovat firemní kulturu a předávat konzistentní message, která je akceptovatelná pro členy týmu.

Rádi občas pracujete z domova? Umožněte to i zaměstnancům. Flexibilní pracovní doba jim zajistí lepší pracovní balanc. Pokud chcete mít naopak všechny pod jednou střechou, nesmíte pod ní chybět ani vy. Nejlepší možností, jak vést tým, je vedení příkladem.

3.      Nelžete pracovníkům ani klientům

Být dobrým příkladem znamená představovat všechny kvality, které chcete, aby váš tým následoval. Pokud říkáte něco jiného, než děláte, podkopává to důvěru a nikdy nebudete v očích týmu skutečným leadrem. Berte proto zodpovědnost za nezdary a nehrajte falešnou hru. Reportujte správná data a problémy neskrývejte. Hledejte jejich řešení.

4.      Zaměřte se na silné stránky sebe i týmu

Hledejte silné stránky u sebe i ostatních. Právě na tyto oblasti zaměřte veškerý potenciál a snahu. Nesnažte se zdokonalovat lidi v dovednostech, které jim nejdou, ale v těch, kde mají potenciál stát se experty. Práce je pak mnohem více těší a jsou v ní lepší. Sestavíte si díky tomu tým skutečných odborníků v konkrétních oblastech.

5.      Buďte mistrem v delegování úkolů

Delegováním úkolů si ušetříte práci a můžete se zaměřit pouze na důležité úkoly. Navíc dáte zaměstnancům prostor k iniciativě a vlastnímu rozvoji. Každý se chce cítit jako rovnocenný člen týmu. Jako šéf musíte lidem ukázat, že jimi jsou.

Tím, že dáte pracovníkům zodpovědnost, si získáte respekt a loajalitu. Dostanou čas pro náročnější úkoly, které dokáží zvýšit hodnotu jejich práce. Navíc jste nahraditelní pro případ, že pojedete na dovolenou.

6.      Rozvíjejte své organizační schopnosti

Organizační schopnosti jsou základním stavebním kamenem pro úspěšné vedení jakéhokoliv oddělení. Pokud jsou vaše požadavky chaotické, nikdy nemůžete chtít dobře odvedenou práci. Snažte se proto mít ve všem systém, který jste schopni pochopit nejen vy, ale i vaši zaměstnanci.

7.      Nezadávejte práci na poslední chvíli (pokud je to možné)

Musíte být konzistentní v zadávání úkolů, ale i v deadlinech. Dávejte svým pracovníkům vědět o úkolech dostatečně dopředu a připravte je na deadliny. Zadávání práce na poslední chvíli je tou nejsnadnější cestou k frustraci a špatně odvedené práci.

8.      Nepřenášejte nervozitu na svůj tým

Čím nervóznější jste vy sami, tím více nervozity přenášíte na svůj tým. Právě vy byste měli být tím, kdo je schopen pracovníky uklidnit, poradit a pomoci jim zvládnout momentální přetlak.

Tato dovednost chce praxi, ale především dodržování všech bodů, uvedených výše. Tím se nejlépe vyhnete nezvládání úkolů a z toho plynoucí nervozitě. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zásadní změny v marketingu: Nové role CMOs a marketingových agentur

Nový přístup k zákazníkům a moderní digitální technologie zásadním způsobem mění úlohu dnešních šéfů marketingu. I toho se týkal …

27. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Smartphony, video a umělá inteligence

Proč jsou smartphony a video pro reklamu klíčové? A jak bude vypadat budoucnost reklamy s umělou inteligencí? Zjistěte, co zaznělo na letošn…

25. 10. 2017

Průzkumník příspěvků: Hrozí nám konec organického dosahu na Facebooku?

Facebook aktuálně testuje novou funkci zobrazování příspěvků stránek, která může zasadit pomyslný hřebík do rakve organickému dosahu. …

24. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Perspektiva se obrací přímo k zákazníkovi

Podzimní konference Advertising Week a Google Partner Summit přinesly zcela zásadní novinky, které změní další směrování marketingu a rekl…

20. 10. 2017

Jak jsme na teambuildingu zdolali výšky, dálky i hloubky

V prvním říjnovém týdnu jsme opět po několika měsících vyrazili utužovat náš pracovní kolektiv. V našem týmu přibylo několik nových…

10. 10. 2017

Vystoupili jsme na konferencích Retail in Detail a Brand Management

Začátkem podzimu proběhly v Praze dvě významné marketingové konference, na kterých nechyběl ani MarketUP. A protože v našem týmu milujeme …

26. 9. 2017