Blog

Eva Řeháková 5. 1. 2017 Zpět

8 věcí, které by měl zvládat každý (nejen) marketingový leader

8 věcí, které by měl zvládat každý (nejen) marketingový leader

Leadership není jen otázkou vedení lidí. Nejlepší pracovník je ten, kterého jeho práce baví a motivuje. A právě teamleader by měl být schopen zajistit týmu podmínky k tomu, aby mohl odvádět skutečně kvalitní práci. Jak se přeměnit z běžného šéfa na skutečného leadra?

1.      Identifikujte nedostatky týmu a eliminujte je

Šéf musí vědět, co má v domě (respektive ve firmě), a co mu chybí. Každý tým má své nedostatky. Největší výzvou je jejich identifikace a snaha o eliminaci. Jak najímáním nových kvalitních lidí, tak zdokonalováním dovedností stávajících pracovníků.

Například v online marketingu je vzdělávání ještě důležitější než v jiných odvětvích. Taktiky, strategie a nástroje se neustále vyvíjejí. Tvorba videa pro sociální sítě, life vysílání, personalizace obsahu, ale i řada dalších trendů jsou výzvou pro každý marketingový tým.

To samé však platí také pro většinu dalších oblastí. Věnujte proto dostatek času zdokonalování vlastních lidí. Dlouhodobě se to rozhodně vyplatí.

2.      Dělejte to, co očekáváte od ostatních

Být dobrým šéfem neznamená být pouze ve vedení týmu. Musíte se stát také jeho součástí. Leader by měl ztělesňovat firemní kulturu a předávat konzistentní message, která je akceptovatelná pro členy týmu.

Rádi občas pracujete z domova? Umožněte to i zaměstnancům. Flexibilní pracovní doba jim zajistí lepší pracovní balanc. Pokud chcete mít naopak všechny pod jednou střechou, nesmíte pod ní chybět ani vy. Nejlepší možností, jak vést tým, je vedení příkladem.

3.      Nelžete pracovníkům ani klientům

Být dobrým příkladem znamená představovat všechny kvality, které chcete, aby váš tým následoval. Pokud říkáte něco jiného, než děláte, podkopává to důvěru a nikdy nebudete v očích týmu skutečným leadrem. Berte proto zodpovědnost za nezdary a nehrajte falešnou hru. Reportujte správná data a problémy neskrývejte. Hledejte jejich řešení.

4.      Zaměřte se na silné stránky sebe i týmu

Hledejte silné stránky u sebe i ostatních. Právě na tyto oblasti zaměřte veškerý potenciál a snahu. Nesnažte se zdokonalovat lidi v dovednostech, které jim nejdou, ale v těch, kde mají potenciál stát se experty. Práce je pak mnohem více těší a jsou v ní lepší. Sestavíte si díky tomu tým skutečných odborníků v konkrétních oblastech.

5.      Buďte mistrem v delegování úkolů

Delegováním úkolů si ušetříte práci a můžete se zaměřit pouze na důležité úkoly. Navíc dáte zaměstnancům prostor k iniciativě a vlastnímu rozvoji. Každý se chce cítit jako rovnocenný člen týmu. Jako šéf musíte lidem ukázat, že jimi jsou.

Tím, že dáte pracovníkům zodpovědnost, si získáte respekt a loajalitu. Dostanou čas pro náročnější úkoly, které dokáží zvýšit hodnotu jejich práce. Navíc jste nahraditelní pro případ, že pojedete na dovolenou.

6.      Rozvíjejte své organizační schopnosti

Organizační schopnosti jsou základním stavebním kamenem pro úspěšné vedení jakéhokoliv oddělení. Pokud jsou vaše požadavky chaotické, nikdy nemůžete chtít dobře odvedenou práci. Snažte se proto mít ve všem systém, který jste schopni pochopit nejen vy, ale i vaši zaměstnanci.

7.      Nezadávejte práci na poslední chvíli (pokud je to možné)

Musíte být konzistentní v zadávání úkolů, ale i v deadlinech. Dávejte svým pracovníkům vědět o úkolech dostatečně dopředu a připravte je na deadliny. Zadávání práce na poslední chvíli je tou nejsnadnější cestou k frustraci a špatně odvedené práci.

8.      Nepřenášejte nervozitu na svůj tým

Čím nervóznější jste vy sami, tím více nervozity přenášíte na svůj tým. Právě vy byste měli být tím, kdo je schopen pracovníky uklidnit, poradit a pomoci jim zvládnout momentální přetlak.

Tato dovednost chce praxi, ale především dodržování všech bodů, uvedených výše. Tím se nejlépe vyhnete nezvládání úkolů a z toho plynoucí nervozitě. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019