Blog

7 tipů, jak dělat v roce 2018 dobré SEO

7 tipů, jak dělat v roce 2018 dobré SEO

Potřebujete zlepšit své pozice ve vyhledávačích? To, jak se umisťujete na Googlu, závisí na mnoha faktorech. Následujících 9 tipů je ale pravděpodobně ze všech nejdůležitější. Pokud se jimi budete řídit, můžete očekávat, že se vaše pozice v roce 2018 výrazně zlepší. Pojďme se na to podívat.

 

1.    Vyjděte vstříc crawlerům

 

Myslete na to, že Googleboti jsou nejlepší kamarádi vašich textů. Je proto důležité, aby byly texty, obrázky, videa a další formáty pro roboty srozumitelné a daly se dobře zaindexovat. Na tomto bodě celá optimalizace pro vyhledávače začíná i končí. Pokud se vám nepodaří toto, těžko si pomůžete jinými praktikami.

 

2.    Nepodceňujte analýzu klíčových slov

 

Co Google vlastně dělá? Nabízí odpovědi lidem, kteří jeho prostřednictvím něco hledají. Je proto důležité porozumět slovům a frázím, které uživatelé skutečně používají. Není to ale tak jednoduché. Každou sekundu Google zaznamená desetitisíce klíčových slov. Každé z nich v sobě přitom může ukrývat docela jiný záměr. A tomuto záměru musíte porozumět! Vaše použití klíčových slov by mělo těmto lidem nabídnout co nejkvalitnější odpověď na jejich dotaz. Pokud se vám to povede, Google to pozná a posune vás dopředu.

Prakticky vzato to znamená, že je třeba stanovit si hlavní klíčové slovo (a ideálně také několik rozvíjejících), které právě podpoří uživatelův záměr. Ten by měl být u všech použitých klíčových slov a frází stejný. Myslete také na to, že long-tailová klíčová slova zvýší vaši návštěvnost a míru konverzí.

Extra tip: Nechte si poradit Google Našeptávačem. Víme, že když lidé něco hledají, napíší do vyhledávače konkrétní dotaz. Našeptávač vám pomůže odhalit nejčastěji zadávané dotazy, na které můžete svým obsahem vytvářet odpovědi, a zajistit si tak vysokou proklikovost, a v důsledku toho postupné zlepšování pozic.

Extra tip 2: Sledujte uživatelská fóra a dívejte se, jaké konkrétní dotazy lidé na dané téma pokládají. Tímto způsobem můžete přijít na nová, doposud neobjevená long-tailová klíčová slova.

 

3.    Prozkoumejte SERP

 

Pochopit, z čeho se pro dané klíčové slovo skládá Výsledková stránka vyhledávače, vám může dát skvělé vodítko k tomu pochopit, co Google vyhodnocuje pro dané fráze jako relevantní obsah. Určitě proto stojí za to SERP trošku prozkoumat. Zjistěte, jaký typ obsahu se na dané fráze zobrazuje jako první a tím pádem, co Google hodnotí jako relevantní. Jaký typ obsahu podle Googlu nejlépe zodpoví uživatelům dotaz? I zde je naším cílem zjistit uživatelův záměr, preferovaný formát obsahu a také, zda se někde nabízí nějaký chybějící článek – doposud nezodpovězenou část dotazu, která uživateli přijde vhod, a kterou svým obsahem můžeme podpořit. Pokud se vám podaří nějakou skulinku objevit, je to vaše příležitost zaujmout na daný dotaz přední pozici.

 

4.    Vytvořte ten nejkvalitnější obsah

 

Už máte představu o tom, jaký obsah vaší konkurence se nachází v SERPu, ale neobjevili jste žádnou doposud nezodpovězenou skulinku v dotazu. Teď se pro vás nabízí nelehký úkol. Je potřeba, aby váš obsah na dané klíčové slovo byl lepší, kvalitnější a předával více informací než konkurence. Zkrátka aby zodpověděl uživatelům dotaz lépe než konkurence. Pokud se vám to povede, z dlouhodobého hlediska si váš článek postupně polepší a konkurenci předhoní – jednoduše proto, že na něm uživatelé budou trávit více času, bude se víc sdílet a více se na něj klikat, a tím se stane pro Google relevantnější. V této fázi jsou důležitější lidé než roboty, protože to budou oni, jejichž chování přidá vašemu obsahu autoritu.

Extra tip: Většinou platí, že delší texty se umisťují lépe, vytváří totiž lepší dojem autority. Rozhodně to ale neznamená, že byste měli texty rozšiřovat o slovní vatu. Na tu nejsou zvědaví ani roboty, ani uživatelé. Kvantita by nikdy neměla jít na úkor kvality.

Extra tip 2: Dlouhé texty ale mohou odradit online čtenáře, kteří, řekněme si to na rovinu, nejsou žádnými čtenáři. Je proto důležité, aby byly delší online texty dostatečně strukturované. Používejte chytlavé mezititulky a krátké odstavce. Zajímavé části textu zvýrazněte boldem nebo italicou.

Extra tip 3: Zaměřte se na linkbuilding. Ve svém textu používejte externí odkazy třeba za účelem podpoření některého z vašich argumentů, čímž pro Google získáte dojem důvěryhodnosti. Odkazy na váš web (například na další související články) vám pomohou zlepšit jejich pozice a zpětné odkazy na vaše články z jiných webů vám přidají dojem autority.

Extra tip 4: Tady je pár dalších tipů, jak psát dobře pro lidi i pro roboty.

 

5.    Dejte si záležet na metadatech

 

Proč je pro vás důležitý snippet každé vaší stránky? Má významný vliv na CTR a tím také ve výsledku na vaši pozici v SERPu. Metadata ke každé stránce byste proto neměli ponechat náhodě a snažit se při jejich optimalizaci vyvinout maximální kreativitu. Je to koneckonců to, čím ve vyhledávání uživatele přesvědčíte, aby kliknul právě na vaši stránku. Snippet je vaše příležitost přesvědčit uživatele, aby při hledání odpovědi na svůj dotaz klikli na váš web a ne na web konkurence. Snažte se tedy do titulku i do metapopisku zakomponovat vhodná klíčová slova, ale zároveň dát pozor na to, aby byl text živý, úderný a k věci. Číst ho budou koneckonců lidé, ne roboty.

 

6.    Strategicky rozmístěte klíčová slova

 

Připravte si seznam hlavních, rozvíjejících a souvisejících klíčových slov a zamyslete se nad tím, jak je vhodně do textu rozmístit. Je důležité, abyste se vyhnuli přesycení textu klíčovými slovy, jelikož Google nemá rád, když se jej někdo snaží přechytračit. Pokud máte klíčovou frázi, zkuste ji v některých případech rozložit nějakým vloženým slovem, popřípadě pořadí slov ve frázi prohoďte. Zamyslete se také nad synonymy ke svým klíčovým slovům. Google totiž synonyma rozpoznává, říká se tomu Latent semantic indexing. Určitě se vám už někdy stalo, že jste do Googlu vložili dotaz a Google vám nabídl vhodnou odpověď, přestože neobsahovala vámi použitá slova.

 

7.    Dbejte na rychlost a UX

 

Vaše stránka by měla působit atraktivně po vizuální, UI a UX stránce. Uživatelské rozhraní musí být příjemné na obsluhu na jakémkoli zařízení a návštěvníci stránky by se na ní měli snadno zorientovat. Klíčová je také rychlost webu. Google nedávno přišel se zjištěním, že až 70 % webových stránek obsahuje nadbytečná data, která načítání webu výrazně zpomalují. Zjistěte, jak je na tom s rychlostí váš web. Co je pro Google také důležité je, aby komunikace se serverem byla zabezpečená pomocí protokolu HTTPS.

 

 

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
SEO
Štítky
Nejnovější příspěvky

Co nového odhalil Google na Agency Day?

29. ledna 2018 jsme se zúčastnili Google Agency Day, každoroční výroční konference pro certifikované Google partnery. Z akce jsme si odnesli …

31. 1. 2018

Naše TOP 5 kampaně v loňském roce

Na následujících řádcích se s vámi podělíme o přehled nezajímavějších kampaní za rok 2017. Výběr nebyl jednoduchý, protože skvělý…

30. 1. 2018

Noví projekťáci Lukáš & Pepa: Dobrý tým je ten, se kterým trávíte čas i po desáté večer

Lukáš Cikánek a Pepa Plechatý jsou v MarketUPu asi čtvrt roku a i za tak krátkou dobu už stihli pořádně máknout na spoustě projektů. Jak …

26. 1. 2018

#FacebookZero: Proč potřebujeme novou strategii?

Nový rok s sebou přinesl také velkou facebookovou novinku, kterou sice ocení uživatelé, správci Stránek ale zřejmě zapláčou. Jak se připr…

18. 1. 2018

Digitální trendy pro rok 2018

Rok 2018 bude pro online zlomový. Můžeme očekávat obrovský nárůst používání umělé inteligence, propad dosavadních vyhledávacích monop…

17. 1. 2018

Jak oslovit mileniály? Na Instagramu!

Potenciál Instagramu pro firmy neustále narůstá. Zjistěte, jak tuto síť využívat, abyste nezůstali pozadu.

5. 1. 2018