Blog

Eva Řeháková 15. 5. 2017 Zpět

5 způsobů, jak zaujmout publikum obsahem

5 způsobů, jak zaujmout publikum obsahem

Každá firma chce především prodávat. Zákazníky však nezískáte pouhými tvrdými prodejními taktikami. Prodej začíná už zaujetím potenciálních zákazníků. Jaký obsah tvořit pro představení vašich produktů a služeb?

V minulém článku jsme popsali jednotlivé fáze content funnelu. Dnes si představíme konkrétní příklady obsahu, který můžete vytvářet pro první fázi, v níž chcete zaujmout co nejširší publikum.

1. Landing pages: Vybudujte důvěru

Možná si myslíte, že landing pages mají pouze prodávat a do první fáze tedy nepatří. Pravdou však je, že jsou důležitou součástí celého rozhodovacího procesu zákazníků. Cílem landing page v první fázi funnelu je představení produktů či služeb a vybudování důvěry ve značku. Tím můžete usnadnit rozhodování uživatele k posunutí se na další level, kde již bude zvažovat nákup produktu či služby.

Jak by měla taková landing page vypadat? V první řadě nesmí obsahovat velké množství textu. Je důležité zabudovat do ní call-to-action tlačítka, která v první fázi dovedou návštěvníky na další obsah, například na vašem webu či blogu. Všechny části včetně headlinu, grafiky, rozmístění prvků i buttonů je důležité otestovat, protože co se líbí vám se ještě nemusí líbit vašim zákazníkům. Vhodnou součástí landing page je video, o tom už ale v dalším bodu.

2. Videoobsah skvěle představí produkt nebo službu

Videoobsah je v dnešní době klíčový. V první fázi můžete vytvořit jednoduché produktové video představující váš produkt či službu. Videa skvěle fungují pro vyhledávače, jsou snadno přehratelná na mobilních zařízeních a umožní představit příběh vašeho brandu. Právě proto bývají často součástí landing page.

Videa však skvěle fungují také na sociálních sítích. Například na Facebooku jsou vhodným prostředkem pro budování dalších publik pro remarketing. Můžete totiž cílit na publikum, které zhlédlo nejen několik vteřin videa, ale vidělo třeba více než 50 %. Videoobsah je možné s drobnými úpravami publikovat na různých sociálních sítích.

3. Budujte vyšší engagement pomocí infografik

Infografiky jsou dalším skvělým prostředkem, jak uživatele přesvědčit k tomu, aby přemýšleli o zakoupení vašeho produktu či služby. Vizuálně totiž představí, co mohou díky vašemu produktu získat. Dobře také znázorňují brand story a pomáhají tak dosáhnout vyššího engagementu.

Příklad infografiky pro našeho klienta Esthé:

Infografika Esthé

4. Příspěvky na sociálních sítích zaujmou správné publikum

Sociální sítě jsou skvělým místem pro oslovení široké základny potenciálních zákazníků. Váš obsah můžete sdílet nejen na vlastní stránce, ale na Facebooku nebo LinkedInu máte zároveň možnost publikovat jej do vhodných skupin, a to zcela zdarma.

Na Facebooku pak můžete sponzorováním obsahu s dobrým zacílením oslovit právě uživatele, kteří by mohli mít zájem o váš produkt nebo službu. Díky metrikám, které Facebook nabízí, je možné sledovat, jak si které publikum stojí a testovat různá zacílení.

Na sociálních sítích máte spoustu možností, jak uživatele zaujmout. Kromě klasických příspěvků, které lidi seznámí s vašimi službami či produkty, můžete vytvářet také soutěže o produkty, zábavný obsah jako jsou komiksy, sdílet infografiky apod. Podívejte se, jak mohou vypadat soutěže na sociálních sítích.

5. Vytvořte atraktivní blog či magazín

Blogy a magazíny je možné zařadit jak na vrchol funnelu, tak do jeho střední části. Články mohou zaujmout uživatele, kteří o vaší značce nikdy neslyšeli, zároveň však poskytují prostor pro jejich hlubší seznámení s vašimi produkty a službami. Jelikož se však jedná o snadno dostupný obsah zdarma, zařadili jsme jej do první fáze.

Blog vám může pomoci vyprofilovat se jako odborník v oboru. Zcela zásadní je přitom jeho aktuálnost. Je třeba udržovat ho živý, sdílet články na sociálních sítích, vést se čtenáři diskuzi. Pokud nemáte prostor tvořit obsah sami, můžete si na psaní najmout odborníka.

PŘÍKLADY: Jak mohou články vypadat?

Na váš blog můžete publikovat různé typy obsahu. Od edukačních článků, až po novinky a aktuality z oboru, které mohou vaše potenciální zákazníky nebo třeba i zaměstnance zajímat. V MarketUP tvoříme podobný online magazín pro různé klienty. Jedník z nich je výrobce CNC strojů a průmyslových robotů FANUC. Ano, i pro B2B klienta je možné tvořit zajímavý obsah, jako například:

Nebojte se při tvorbě obsahu oslovovat odborníky z oboru. Každý takový rozhovor dodá vašemu blogu či magazínu punc profesionality. Příklad můžete vidět na online magazínu vseosaunovani.cz, který tvoříme pro klienta SAUNIA:

V článcích je důležité využívat klíčová slova pro zobrazení na vyšších pozicích ve vyhledávačích, ale také odkazy na váš web. Přečtěte si také o tom, jak psát články se zaměřením na SEO.

Obsah pro jednotlivé části funnelu se samozřejmě může překrývat. Zásadní je v první fázi především to, že vše by mělo být jednoduché, snadno dostupné a zadarmo.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zásadní změny v marketingu: Nové role CMOs a marketingových agentur

Nový přístup k zákazníkům a moderní digitální technologie zásadním způsobem mění úlohu dnešních šéfů marketingu. I toho se týkal …

27. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Smartphony, video a umělá inteligence

Proč jsou smartphony a video pro reklamu klíčové? A jak bude vypadat budoucnost reklamy s umělou inteligencí? Zjistěte, co zaznělo na letošn…

25. 10. 2017

Průzkumník příspěvků: Hrozí nám konec organického dosahu na Facebooku?

Facebook aktuálně testuje novou funkci zobrazování příspěvků stránek, která může zasadit pomyslný hřebík do rakve organickému dosahu. …

24. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Perspektiva se obrací přímo k zákazníkovi

Podzimní konference Advertising Week a Google Partner Summit přinesly zcela zásadní novinky, které změní další směrování marketingu a rekl…

20. 10. 2017

Jak jsme na teambuildingu zdolali výšky, dálky i hloubky

V prvním říjnovém týdnu jsme opět po několika měsících vyrazili utužovat náš pracovní kolektiv. V našem týmu přibylo několik nových…

10. 10. 2017

Vystoupili jsme na konferencích Retail in Detail a Brand Management

Začátkem podzimu proběhly v Praze dvě významné marketingové konference, na kterých nechyběl ani MarketUP. A protože v našem týmu milujeme …

26. 9. 2017