Blog

MarketUP 10. 1. 2014 Zpět

5 rostoucích sociálních sítí, které budeme sledovat v roce 2014

5 rostoucích sociálních sítí, které budeme sledovat v roce 2014

Stále nové a nové sociální sítě rostou jako houby po dešti a málokteré se, i přes počáteční predikce úspěchu, ujmou. Mnohdy končí neúspěchem, bojují o přežití a o jejich prosperitě nemůže být vůbec řeč. Je těžké předpovědět, zda se objeví například další Pinterest, ale přinášíme seznam pěti zajímavých sociálních sítí, o jejichž životaschopnosti se zřejmě rozhodne v letošním roce.

1. Viddy.com

O Viddy se dá říci, že se jedná o videoverzi Instagramu. Má také velmi jednoduché a přímočaré rozhraní pro uživatele, kterým umožňuje sdílet videa o maximální délce 15 sekund. Podobně jako na Instragramu mohou svá videa „vylepšovat“ sadou barevných filtrů a mohou je snadno sdílet i na jiných sociálních sítích jako je Facebook nebo Tumblr.

2. Ghost.org

Sociální síť Ghost.org

Zdroj: Reprofoto ghost.org

Nový bloggovací projekt s názvem Ghost založil John O'Nolan, bývalý manažer publikační platformy a redakčního systému WordPress. Už jen tento fakt stojí za pozornost a je příslibem, že půjde o vychytralou věc. Tvůrce definguje svůj nový počin jako open-source aplikaci, která svým uživatelům pomůže usnadnit správu blogu, aby měli více času na samotné blogování, nikoliv na starosti s ním. Umožňuje vedle rozpracovaného článku i okamžitý náhled příspěvku, jeho rozhraní funguje ve všech přístrojích a vyhovuje tak lidem, které přepadne inspirace například při čekání na autobus.

3. Days.am

Jedná se o síť umožňující sdílení fotografií. Čím se ale liší Days od Instagramu je prvek kalendáře. Skupiny fotek se přiřazují k jednotlivým dnům a vytváří časovou osu, která ostatním uživatelům podává vizuální pohled na každodenní události ve vašem životě. Tyto dny lze pak snadno poslat přátelům například e-mailem.

4. Medium.com

A máme tu další případ, kdy se bývalý zaměstnanec úspěšného projektu rozhodl pro vytvoření nové sociální sítě. V tomto případě jsou autory Evan Williams a Biz Stone, bývalí zaměstnanci Bloggeru a Twitteru. Ti tvrdí, že Medium vytvořili na základě všeho, co se naučili za 13 let v branži.

Jejich sociální síť je směs snad všech sociálních sítí, které se prosadily; od Twitteru přes Pinterest a Instagram až po Tumblr. Cílem je ale veškerý sdílený obsah více organizovat, a zbavit uživatele toho, co je nezajímá, čímž se výrazně vymezuje vůči Facebooku.

Zatím se lze na Medium přihlásit pomocí stejného účtu jako na Twitter, ale pouze na pozvání.

5. Conversations

A na závěr jsme vybrali sociální síť, která možná ani není tak sociální sítí, ale za zmínku jistě stojí. Snaží se snad nahradit samotnou e-mailovou komunikaci. Minimálně tu v pracovních týmech. Conversations od HootSuite se zatím těší oblíbenosti zejména u firem a jejich zaměstnanců, kterým umožňuje komunikaci napříč týmem a úryvky či citace z komunikace sdílet je třeba na Facebook nebo Twitter.

Jedná se ale o placenou službu primárně na bázi měsíční platby, zdarma si můžete Conversations vyzkoušet jen na 30 dní. Další bezplatné užívání je možné jen pro týmy do pěti členů.

Uvidíme, zda se některý z těchto projektů v následujících měsících prosadí, či zda jeho výjimečné prvky velmi rychle převezme již některá větší a prosperující sociální síť.

A která rozjíždějící se sociální síť zaujala v poslední době vás? Podělte se o ni s námi v komentářích.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

včera v 14:24

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019